Jump to content

Förhandsboka


armin
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Samma här, så jag mailade discshop.. Dom svarade att dom inte kunde garantera att jag fick spelet på releasedagen (Bokade spelet den 15 april). Så jag avbokade spelet och beställde från Webhallen istället, där dom sa att jag garanterat fick spelet den 29e! Iochförsig så har jag ju 360, och du PS3..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här, så jag mailade discshop.. Dom svarade att dom inte kunde garantera att jag fick spelet på releasedagen (Bokade spelet den 15 april). Så jag avbokade spelet och beställde från Webhallen istället, där dom sa att jag garanterat fick spelet den 29e! Iochförsig så har jag ju 360, och du PS3..

När bokade du från webhallen? Kan man fortfarande få på releasedagen? På Game står det att man får spelet den 29:e, men det verkar som man bara kan betala med kort där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick iallafall det här mailet från webhallen igår

"Bäste Webhallen-kund,

Vi tänkte påminna dig om att du har en order med följande produkt(er) hos oss.

61500: (GTA) Grand Theft Auto IV (4) [360]

Om du fortfarande är intresserad av ordern ber vi dig att ignorera det här mailet. Din order kommer att ligga kvar och behandlas lagom till releasen (om du har flera produkter i ordern skickas ordern när alla produkter finns tillgängliga).

Om du inte längre är intresserad av din order ber vi dig att avbeställa hela din order genom att logga in med dina användaruppgifter på www.webhallen.com och gå in på "Min medlemssida".

Vill du göra en ändring i ordern är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se till att ha ditt ordernummer tillhands.

Orderdatum:

2008-01-28"

"Din order kommer att ligga kvar och behandlas lagom till releasen" då låter det väll det som att de skickar spelet så det är framme den 29e. köper även mot faktura så det kommer direkt till brevlådan!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa du kan göra är att ringa eller maila till den butik du har förhandsbokat den hos och fråga. Jag mailade spelbutiken och dom lovade att dom ska försöka fixa fram den åt mig antingen en dag före eller på releasedagen. Och då har jag haft det bokat sedan november någon gång, så någon förtur lär jag kanske ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förbokat spelet från gameshop.se (360 versionen)

Jag skrev ett mail till deras kundservice och frågade när dom kommer att skicka ut GTA 4 till sina kunder och dom svarade:

Hej!

Spelet kommer komma in till alla butiker i Sverige på Måndag och skickas ut därefter.

MVH GameShop

Råsundavägen 157

169 36 SOLNA

order@gameshop.se

08-730 08 00

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag som hoppades på att få lira GTA 4 till helgen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förbokat spelet från gameshop.se (360 versionen)

Jag skrev ett mail till deras kundservice och frågade när dom kommer att skicka ut GTA 4 till sina kunder och dom svarade:

Hej!

Spelet kommer komma in till alla butiker i Sverige på Måndag och skickas ut därefter.

MVH GameShop

Råsundavägen 157

169 36 SOLNA

order@gameshop.se

08-730 08 00

Jag har bokat mitt på discshop och jag frågade om jag skulle få spelet på releasedagen, då svarade dom att dom skickar förhandsbokade spel så att dom är framme på releasedagen. Problemet då är ju det där. Release på tisdag. Posten jobbar inte på söndag. Det tar två dagar för posten att skicka spelet från discshop till mig. Så jag har nu mailat och frågat om dom kunde garantera till 100% säkerhet att jag skulle få spelet på releasedagen, men har ännu inte fått något svar.

Får jag inte spelet hem i brevlådan på releasen så drar jag väl till stan och köper det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick svar från gameshop nu och dom sa att dom inte kunde garrantera eftersom det var en så stor release. Men leverantören sa att det skulle nog räcka till alla som hade bokat. Bara hålla tummarna nu då :naughty:

Men jag tycker dom borde ha skicka idag som du sa NoReaction, börjar bli oroligt nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

> Hej!

>

> Tack för ditt mail!

>

> De kunder som bokat spelet fram t.o.m. den 25 Mars kommer med stor

> sannolikhet att få spelet på releasdagen.

>

> Din beställning gjordes 20080420 och vi kan tyvärr ej garantera

> leverans till den 29:e April.

>

> Vi beklagar verkligen denna brist som beror på tillverknings och

> leveranssvårigheter från fabriken där PS3 versionen tillverkas.

>

> Med Vänlig Hälsning

> Christina Sipek

>

> Kundtjänst

E-mail: christina.sipek@discshop.se

Phone direct: +46 (0)8-50 56 55 50

Mobile:

www.discshop.se, www.discshop.fi

Discshop

Jag mailar igen och skriver att jag bokat 360-versionen:

Hej!

Tack för ditt mail!

Det stämmer du har beställt till Xbox 360, vi kommer att skicka det på

måndag, du bör ha det dagen efter.

Med Vänlig Hälsning

Christina Sipek

Kundtjänst

E-mail: christina.sipek@discshop.se

Phone direct: +46 (0)8-50 56 55 50

Mobile:

www.discshop.se, www.discshop.fi

Discshop

Därefter har jag nu skickat ännu ett mail där jag skrev att jag fått alla varor två dagar efter att dom skickats, och därmed kommer att få även denna vara 2 dagar efter den skickas, vilket blir en dag efter releasedagen. Jag skrev att jag inte skulle tolerera det och boka varan på annat håll om dom inte kunde skicka varan imorgon eller idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om jag får GTA IV 29/4 från discshop :naughty: (ps3 btw)

Om man ska utgå från mailen jag fått så ska du ju sitta relativt säkert om du förhandsbokade innan 25 mars.

Jag tycker i alla fall som helst att det verkar bli en enda stor kris och ingen verkar veta om dom får sitt spel på releasedagen, eller vartifrån dom får det.

Edit: Jag har nu avbokat min order på discshop (eller åtmindstonde mailat om det) och bokat på en lokal butik. Vet inte om jag kan känna mig säker på att få spelet ändå, så jag ska börja förbereda mig på att inte få spelet för ens den 30 april eller den andra, tredje, fjärde eller femte maj.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bokade det för några dagar sedan på webhallen och ska hämta i butik via nattöppet, dom sa att jag är garanterad mitt exemplar så det är bara åka upp och hämta..ska spela hela natten och morgonen innan man drar iväg till jobbet. Måste vara värre för er som bor ute på landet men det kan ju vara värt en tur till stan bara för det här spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...