Jump to content

"Grand Theft Auto IV is complete"!


Jacker
 Share

Recommended Posts

GTA IV är det mest sålda spelet någonsin läste jag häromdagen, och då är de nästan precis släppt de är fan inte illa! Vet inte om de var på alla eller om det bara var på xbox 360

Mja, delvis rätt.

GTA IV har slagit rekorden för mest sålda spel på en releasedag och releasevecka. 3.6 Miljoner spel såldes på releasedagen och 6 Miljoner spel under releaseveckan. I Storbrittanien slogs också rekordet för snabbast sålda spel under 24 timmar. 609000 spel såldes där. Det tog också över titeln som mest spelade onlinespel på Xboxlive under releaseveckan, antagligen också för PS3 men inga uppgifter finns om detta. Analytiker trodde att GTA skulle säljas i 5 miljoner exemplar under dom två första veckorna vilket redan blev slaget efter första veckan och en livstidsförsäljning på 16-19 miljoner, vilket antagligen kommer vara uppåt 20-25 miljoner om det håller i sig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så jättemycket för hjälpen StellHell.. Fan jag har betalat 14000:- för att kunna spela GTA... En 360 och en ny fräsch platt-tv. Jävla Xbox, man förväntar sig ju att allt ska ingå men de är ju en massa grejer man måste köpa till.. Vad kostar en HDMI-sladd som ger ultimat bild, på ett ungefär? Känner mig rätt fattig nu :/

(mm och tvn är väl kanske inte enbart för GTA, kommer ju kunna se fotbolls-EM med schysst tv också)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så jättemycket för hjälpen StellHell.. Fan jag har betalat 14000:- för att kunna spela GTA... En 360 och en ny fräsch platt-tv. Jävla Xbox, man förväntar sig ju att allt ska ingå men de är ju en massa grejer man måste köpa till.. Vad kostar en HDMI-sladd som ger ultimat bild, på ett ungefär? Känner mig rätt fattig nu :/

(mm och tvn är väl kanske inte enbart för GTA, kommer ju kunna se fotbolls-EM med schysst tv också)

HDMI-kabel - http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23610168

Koppla kabeln från ditt Xbox till TV'n och ställ in att både bild och ljud ska gå över HDMI på ditt Xbox.

Om din TV saknar HDMI-uttag så köper du till detta;

HDMI>DVI-adapter - http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=23606621

RCA>PC-AUDIO - http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21967117

Koppla HDMI-kabeln till adaptern och sätt DVI'n i TV'n. Koppla Röd och Vit (ljud, Gul är bild) till PC-AUDIO och sen sätter du 3.5 hanen i TV'ns PC AUDIO-IN uttag. Ställ in på ditt Xbox att bild ska gå via HDMI och att ljud ska gå via Multi AV.

Har du enorm otur så saknar din TV ett PC AUDIO-IN uttag, och då finns det inget sätt för dig än att köra på Optiskt eller köra genom en förstärkare eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när GTA IV sålt rätts så bra så tror ni på nån PC version jag är 98% säker på att det kommer.

Så det har stigit från 92 till 98% nu? (w00t)

Men nej, jag tror fortfarande inte på en PC-release, och kommer knappast att börja göra det heller oberoende hur mycket det säljer. Varför har jag skrivit om tidigare, och sedan får man väl också tro lite på det vi läste om tidigare, att det inte finns några som helst planer på en PC-version, oberoende om det är sant eller inte. Måste jag säga i procent så kanske nåt runt 20%...

Men vad gäller försäljningssiffrorna så är det helt klart imponerande! (w00t) Mer än vad jag hade kunnat tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...