Jump to content

"Grand Theft Auto IV is complete"!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Japp, nu är det bekräftat från officiella källor! Spelet är klart (d.v.s. gått "guld", som det kallas) och kommer börja tryckas nästa vecka, för att sedan infinna sig i butiker över hela världen den 29 april!

Källa

Nu är det med andra ord så nära som det kan bli! ;)

Nästan så man hoppar ur stolen och häller all cola över sig och skriker "WOOOOHOOOOOO!!!"

Känner verkligen att IV närmar sig med stora steg!

Fan vad det kommer bli nice att spela IV för första gången.

Grand theft auto 3 känslan X 2 eller något!

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precisd så jag känner det. ;) Inget GTA har sedan dess givit samma känsla som när man spelade GTAIII första gången eftersom det var något väldigt unikt och hur bra dess uppföljare än var så var skillnaden inte så stor mellan dem.

Men nu känns det verkligen som något helt nytt och unikt igen. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni snackar om känslan i GTA 3! Bah! *spottar*

Inget GTA har överträffat i känslan i Grand Theft Auto ("GTA1") heter det, om man är en äkta GTA-entusiast.

Och jag gör minsann vad jag kan för att dagens ungdom ska få upp ögonen för det egentligen bästa av alla GTA-spel (tvåan också). Jag vet att jag satte det ganska långt ner i min lista, men jag mindes inte att det var så förbannat bra som det faktiskt var är! Som du ser i kommentarerna till nyheten så har jag klarat bana 3 för inte så länge sen. Plugget är i vägen för att jag ska fortsätta på ett tag ;)

Jag minns att jag satt med samma skärm idag som på den tiden, faktiskt! :doh: Det blir en underbar retrokänsla. Det saknas bara att man var mer än tio år yngre och satt i brorsans gamla rum som inte finns kvar längre ;)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade GTA senast igår kväll faktiskt, det var kul men jag hade problem med att allt gick så förbannat fort (främst bilarna) trots att jag hade framerate-limitern påslagen. ;)

Högsta upplösning också? Själv har jag nog inte haft problem med att det går för fort, snarare att det laggar trots ganska ny dator. Den jag kör på ATM har inte så hög prestanda, så det blir kanske i praktiken som en toppmodern dator för tio år sen. Det flyter på perfekt, men är du säker på att det inte bara är ovanan man upplever när man kör oldskool-spel som t.ex. Megaman, där man upptäcker att spel var sjukt svåra och snabba förr i tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästan så man hoppar ur stolen och häller all cola över sig och skriker "WOOOOHOOOOOO!!!"

Känner verkligen att IV närmar sig med stora steg!

Fan vad det kommer bli nice att spela IV för första gången.

Grand theft auto 3 känslan X 2 eller något!

Consol fans dricker fanta...... Haha nej jag bara skoja ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högsta upplösning också? Själv har jag nog inte haft problem med att det går för fort, snarare att det laggar trots ganska ny dator. Den jag kör på ATM har inte så hög prestanda, så det blir kanske i praktiken som en toppmodern dator för tio år sen. Det flyter på perfekt, men är du säker på att det inte bara är ovanan man upplever när man kör oldskool-spel som t.ex. Megaman, där man upptäcker att spel var sjukt svåra och snabba förr i tiden?

Mja, visserligen kan det bero på att jag håller på att bli (håller på! haha!) åderförkalkad och senil men jag tycker det gick liiite långsammare för 10 år sedan. Jag gjorde t.ex. det där uppdraget där man skall köra en tankbil med sprängämnen till polisstationen i No Law och hej, vad det gick! Jag hade rentav svårt att hålla tankbilen på vägen, jag har ett minne av att tankbilen var mycket segare.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, visserligen kan det bero på att jag håller på att bli (håller på! haha!) åderförkalkad och senil men jag tycker det gick liiite långsammare för 10 år sedan. Jag gjorde t.ex. det där uppdraget där man skall köra en tankbil med sprängämnen till polisstationen i No Law och hej, vad det gick! Jag hade rentav svårt att hålla tankbilen på vägen, jag har ett minne av att tankbilen var mycket segare.

Jag vill minnas att det tog ett tag för den att komma upp i fart ja, men det berodde nog en del på laggig 333MHz-dator. Jag tror inte att den är värsta sportbilen för mig på min nuvarande dator iaf... ;) Utom när den är uppe i varv förstås, då är den ju lika livsfarlig som på den tiden! :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill minnas att det tog ett tag för den att komma upp i fart ja, men det berodde nog en del på laggig 333MHz-dator. Jag tror inte att den är värsta sportbilen för mig på min nuvarande dator iaf... :doh: Utom när den är uppe i varv förstås, då är den ju lika livsfarlig som på den tiden! ;)

Hehe, ja. Jag brukade köra med den i full fart på motorvägarna i Vice City och då var det som att köra en betongkloss på hjul. Poliserna som försökte stoppa min framfart förvandlades snabbt till flamberade pepparbiffar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja. Jag brukade köra med den i full fart på motorvägarna i Vice City och då var det som att köra en betongkloss på hjul. Poliserna som försökte stoppa min framfart förvandlades snabbt till flamberade pepparbiffar. :doh:

Mmmmm-mmmm-mmmm-MMMMMMMMMMMM wuiwuiwuiwuiwuiwui-RRRRRRRRRRRRRBOMM!! ;) Gissa vad?

En accelererande truck följd av en polisbil, som brakar in i trucken och sprängs.

Inte så svårt, eller hur? ;)

Ah, all the memories. Vilket otroligt fantastiskt spel det var.

OnT: Antagligen vet de ju hur mycket skivor som ska tryckas till vardera konsol, och alltså lär det inte bli några förseningar. Vi får se hur mycket spoilervideos som dyker upp när folk fått tag på spelet i förhand :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni snackar om känslan i GTA 3! Bah! *spottar*

Inget GTA har överträffat i känslan i Grand Theft Auto ("GTA1") heter det, om man är en äkta GTA-entusiast.

Btw. Crusader, jag tror det var du som påstod att någon butik hade IV "i lager" - meeen som du ser hade du fel. ;)

Håller med dig.

Jag kommer ihåg när jag bara hade 300sekunders demot :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...