Jump to content

GTA4 Achievements


Boomer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Walk Free 50G

Lose a 4 star wanted rating by outrunning the cops.

Får det att vattnas i munnen. :D

One Man Army 40G

Survive 5 minutes on 6 star wanted level.

Något säger mig att det kommer vara jävligt svårt. :naughty:

Manhunt 15G

Complete the most wanted side missions from the police computer.

Cleaned the Mean Streets 20G

Capture 20 criminals through the police computer.

Hahah, jaga brottslingar via polisdatorn. Och FÅNGA dem. :P Hoppas verkli9gen det är att FÅNGA och inte tvunget döda.

Warm Coffee 5G

Successfully date a girl to be invited into her house.

Heh, skön humor. :D

Assassin’s Greed 20G

Complete all 9 assassin missions.

:o Älskar namnet men bara 9??? :o

Liberty City Minute 30G

Complete the story missions in less than 30 hours.

En jag garenterat aldrig kommer få. :P Men jäkla kul att veta att man troligen måste kämpa för att klara storymissions på under 30 timmar vilket betyder att spelet nog är jäkla långt. B)

Fly The Co-op 15G

Beat our time in ranked versions of "Deal Breaker", "Hangman’s NOOSE" and "Bomb da Base II".

Minnen. :o

Let Sleeping Rockstars Lie 10G

Kill a Rockstar developer in a ranked multiplayer match.

Hahah, älskar att spelutvecklarna själva är med och spelar. ;) Men hur troligt kommer det vara att vi i Europa får den chansen? :( Kanske tur att den inte är värd mer.

Kul och intresanta iallafall. :)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Let Sleeping Rockstars Lie 10G

Kill a Rockstar developer in a ranked multiplayer match.

Hahah, älskar att spelutvecklarna själva är med och spelar. :mf_doof: Men hur troligt kommer det vara att vi i Europa får den chansen? :mf_doof: Kanske tur att den inte är värd mer.

Never say never. Jag slog nyligen en av skaparna av GH3 i GH3. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Never say never. Jag slog nyligen en av skaparna av GH3 i GH3. :mf_doof:

Men dom har väl spelat och sparat sin highscore? Så vitt jag förstog det så är den där acheivmenten online multiplayer. Det är väl bara att vara uppe och nörda på nätterna / kvällarna / dagarna / morgonarna. Vem vet när någon är online? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om de har world wide servrar, ja. Vanligtvis brukar Europa och USA ha seperata.

Rockstar North är i Edinburgh, Skottland - dvs Europa. Rockstar Games (dvs "R* NYC") är i New York, USA. Skulle tippa att vi i Europa har mycket större chans att klå R* i multiplayer än jänkarna eftersom de i New York tekniskt sett inte är utvecklare, bara utgivare av spelen.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Tror ni det blir samma Achievements på PS3? När Home släpps så kommer det ju även släppas ett Achievements liknande för alla spel på PS3 kallade PlayStation Home trophies. Det är som Achievements som låses upp när man klarat något speciellt i spelet. Skillnaden är att man låser upp en 3D trofé som man kan sätta i sin PlayStation Home apartment. (Ett system som kan slå XBox 360 Achievements med hästlängder om det görs rätt)

Iallafall, Rockstar har ju sagt att de ska ha stor suport till Home med trophies (samt även kläder, möbler och skinns till ens 3D Avatar) så kommer det vara samma som till XBox 360?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ni det blir samma Achievements på PS3? När Home släpps så kommer det ju även släppas ett Achievements liknande för alla spel på PS3 kallade PlayStation Home trophies. Det är som Achievements som låses upp när man klarat något speciellt i spelet. Skillnaden är att man låser upp en 3D trofé som man kan sätta i sin PlayStation Home apartment. (Ett system som kan slå XBox 360 Achievements med hästlängder om det görs rätt)

Iallafall, Rockstar har ju sagt att de ska ha stor suport till Home med trophies (samt även kläder, möbler och skinns till ens 3D Avatar) så kommer det vara samma som till XBox 360?

Jasså, det där med troféer visste jag inte alls, jag visste bara att det skulle heta Accomplishments. Men jag skulle tro att det blir i princip exakt likadana, fast de lägger väl möjligen till några, tar bort några och kanske ändrar namn/krav på några.

Coolt, jag ska låta min Home-karaktär bli världens Rockstarkille :D

Förresten, jag såg min post däruppe och den stämmer inte riktigt. De Rockstar-grabbarna som sitter i New York står för alla ljudinspelningar (karaktärer, peds och ljudeffekter) samt Motion Capture, dvs rörelse-skådespelet - så visst är de utvecklare och inte bara utgivare :wub:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon förklara det här med "Achievements" för mig?

Gör mig något sorts konto när man startar sitt 360 för första gången?

Ja, du gör ju ett sorts konto som är helt gratis. Sedan när du spelar spel så kommer du vid vissa tillfällen få "Achievements", det vill säga du uppnår vissa vad kan man kalla dom, höjdpunkter?. T.ex när du gör klart ett svårt uppdrag då kanske du får 80 G. Detta läggs på ditt konto och så fortsätter det. Det finns både mindre och större Achievments och du samlar hela tiden på dig dessa. När du fått ihop rätt mycket kan man t.ex köpa mindre spel av dom och lite mer. Typ så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du gör ju ett sorts konto som är helt gratis. Sedan när du spelar spel så kommer du vid vissa tillfällen få "Achievements", det vill säga du uppnår vissa vad kan man kalla dom, höjdpunkter?. T.ex när du gör klart ett svårt uppdrag då kanske du får 80 G. Detta läggs på ditt konto och så fortsätter det. Det finns både mindre och större Achievments och du samlar hela tiden på dig dessa. När du fått ihop rätt mycket kan man t.ex köpa mindre spel av dom och lite mer. Typ så.

wut? vad jag vet kan man inte göra ett skit med dem :( Det enda dom gör är att ge en större e-peen.

Redigerad av andh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du bevisa det? För så vitt jag vet så går det inte. Jag har flera tusen poäng men jag kan inte köpa ett dugg för dem.

Jag är ganska säker på det, men jag vet inte vart jag såg det, men det borde eller måste gå. Säger till när jag vet vart. Nu går det säkert inte, men jag vet att jag såg det någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska säker på det, men jag vet inte vart jag såg det, men det borde eller måste gå. Säger till när jag vet vart. Nu går det säkert inte, men jag vet att jag såg det någonstans.

Kan säga till dig att det INTE går. Det har ALDRIG gått och kommer ALDRIG gå. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du gör ju ett sorts konto som är helt gratis. Sedan när du spelar spel så kommer du vid vissa tillfällen få "Achievements", det vill säga du uppnår vissa vad kan man kalla dom, höjdpunkter?. T.ex när du gör klart ett svårt uppdrag då kanske du får 80 G. Detta läggs på ditt konto och så fortsätter det. Det finns både mindre och större Achievments och du samlar hela tiden på dig dessa. När du fått ihop rätt mycket kan man t.ex köpa mindre spel av dom och lite mer. Typ så.

Tack, nu ska jag gå och lira lite 360 (den kom idag). Förut fick jag 5 "Achievements" när jag spelade Pac-Man. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska säker på det, men jag vet inte vart jag såg det, men det borde eller måste gå. Säger till när jag vet vart. Nu går det säkert inte, men jag vet att jag såg det någonstans.

Nej det går inte. Gamerscore är bara e-penis. Eller XBL-penis kanske man ska säga. :unsure:

FYI, så är det inte så lång tid kvar nu så då var det dags för min GTA4 signatur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...