Jump to content

Sänka värme i laptop


MiRRe
 Share

Recommended Posts

Satt och funderade på värmen i min Laptop, köpte den i slutet av förra sommaren en HP dv600, en väldigt bra laptop som klarar det mesta. Men nu har jag kännt att det blir rätt varm undertill, den står på ett datorbord av trä så den står inte på något tyg etc. Kanske är det jag som är som jag brukar, hittar saker att oroa mig för, men finns det ändå något sätt att kanske sänka värmen eller är det skadligt?

Tacksam för svar :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och funderade på värmen i min Laptop, köpte den i slutet av förra sommaren en HP dv600, en väldigt bra laptop som klarar det mesta. Men nu har jag kännt att det blir rätt varm undertill, den står på ett datorbord av trä så den står inte på något tyg etc. Kanske är det jag som är som jag brukar, hittar saker att oroa mig för, men finns det ändå något sätt att kanske sänka värmen eller är det skadligt?

Tacksam för svar :ermm:

Kan knappast vara skadligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland har min dator blivit så varm så man inte har kunnat hålla handen mot undersidan.. inget har hänt än dock (4 år)

Vill du sänka kan du ju köpa ett ställ som du.. ställer laptopen på.. med fläktar under.. men de tar ju väck dens mobilitet :lol:

Jag googlade och såg att man kunde köpa sånt ställ, får se, eftersom du säger att din varit så varm och att det inte hänt något så tror jag att jag låter det vara :lol: Tack ändå iaf :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... och eftersom att han är väldigt rädd om sin dator (i det långa loppet) så bör han inte göra det med en dammsugare.

Precis. Min rekomendation är att han (om möjligt) skruvar bort locket som täcker fläktarna och kylflänsarna och pillar/blåser bort dammet. På min laptop var det som en tät filt jag rensade bort så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På min dator är det bara batteriet som blir varmt. Överallt på undersidan är den ganska sval men där batteriet sitter är det otroligt varmt. Även transformatorn är varm.

Ingenting jag är oroad över dock, slutar den att fungera så köper jag en ny bara.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...