Jump to content

Hur laddar du upp dagen du skaffar GTA IV?


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måndagen den 28:e April säger jag till min kontaktlärare att jag ej kommer att närvara den 29:e och 30:e april för att jag ska lira :mf_doof: (1:a-2:a april ledig från skolan.)

Kl. 08:00 29:e april 2008 ringer min väckarklocka. Jag hasar mig upp ur sängen och in i duschen. Efter dusch och toalett/borstning klär jag på mig och lägger fram myskläderna. Ställer fåtöljen i ordning och ringer min polare och säger åt honom att komma hem till mig.

8:30 lämnar vi mitt hem och beger oss ner till city. Vi hoppar förbi Hemköp som öppnar kl. 8 och köper en massa cola och nått att äta.

8:50 står vi utanför "GameHouse" och skakar av upphetsning och väntar på att dörrarna ska öppnas.

9:00 öppnas dörrarna och vi rusar in, uppger namn och får spelen, betalar och springer för allt vi är värde hemåt.

Halvvägs hem skiljs vi och nu gäller det, att komma hem före honom och trycka in skivan i xboxet och ringa å skrika: "FAN VA NICE SPEL, DU SKA SE VAD MAN KAN GÖRA!", innan man ens har hunnit se första skymten av GTA-loggan. (Skadeglädje? Javisst!)

Sen snabbt som attan byter man om och kastar man sig ner i fåtöljen tårögd av glädje och bara njuter.. Snus, Cola, ledig från skolan och såklart: GTA IV !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer väl hämta mitt GTAIV: SE (Om jag verkligen får ett och om de får ut det till leveransdagen. Kommer ringa dit och höra först) på Ica. Köper lite lösgodis, en stor Pizza från en Pizzeria (troligen en mindre kladdig variant typ Peperoni ala New York) och en stor Cola (kanske en Öl och Chillinötter).

Hemma så sätter jag i musik-CDn och lyssnar lite på den (alternativt sätter igång spelet, pausar och sätter igång en radiokanal) medans jag tittar på grejorna som medföjer och "leker" lite med dem, bläddrar genom manualen, kollar kartorna. Sedan startar jag spelet. När jag får kontroll över karaktären så ger jag mig ut på lite upptäcksfärd, kör runt lite med en bil osv innan jag ger mig till första målet. Efter jag nått första målet och får lite ledig tid så kommer jag nog spendera en hel del med att freeroama innan jag tar nästa uppdrag. Jag tar ett par tuggor Pizza när jag får chansen och äter godis sedan när jag är mätt.

När jag sedan går och lägger mig (runt 6-7 på natten skulle jag tro) så sätter jag igång Musik-CDn och lyssnar på den tills jag somnar och mys-tänker på vad jag har spelat.

Kom på en sak. Borde inte ett 6-pack med små Coca Cola-flaskor ge mer rätt känsla av New York? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv så beställer man det, Väntar några dagar som kommer kännas som år! Sedan väntar man på brevet där det står "Ditt paket finns nu hos ICA" Jag drar på mig väskan. tar cykeln, Pumpar genom skog, vatten och lera... Går in på ICA köper Cola och Cheez Balls, sedan hämtar jag ut spelet! Stormar hem, Mor försöker göra kontakt med mig, tacklar henne, springer upp på rummet, stoppar in skivan och startar spelet och sitter uppe hela natten, klagar på förkylning dagen efter då det är skola och är hemma resten av veckan... Ahhhh :mf_doof:

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick bästa nyheten idag :w000t::doh:

Sjukt glad just nu!

---

GTA IV släpps ju på tisdagen. På måndag är det den enda 'riktiga' skoldagen vi har. På tisdag är det idrottsdag och vi slutar extra tidigt. På onsdag har lärarna studiedag och vi får ledigt, på torsdag är det röd dag och på fredag någon sorts klämdag så vi får ledigt. Gissa vad jag kommer göra tisdag - fredag non stop :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick bästa nyheten idag :doh::lol:

Sjukt glad just nu!

---

GTA IV släpps ju på tisdagen. På måndag är det den enda 'riktiga' skoldagen vi har. På tisdag är det idrottsdag och vi slutar extra tidigt. På onsdag har lärarna studiedag och vi får ledigt, på torsdag är det röd dag och på fredag någon sorts klämdag så vi får ledigt. Gissa vad jag kommer göra tisdag - fredag non stop :lol:

Och vilken skola går du på så ses vi på måndag, jag byter :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ta mig satan vad kul det är att läsa alla inlägg, längtar ju halvt ihjäl. :teehee:

Ska nog köpa godis och något gott att dricka och bara njuta av ljudet när man öppnar fodralet till spelet. Jag har sovmorgon den 30:e så det blir sent i säng. ;) Ännu bättre: Jag är ledig torsdagen den 1:a maj och fredagen blir en klämdag, så jag tror att ni kan gissa var jag håller hus då. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå i skolan hela dagen och komma hem trött runt kl 16... göra nån läxa kanske... sen spela nån timme IV ;)

Jag kom precis på att GTA IV har release samma dag runt i hela världen; det betyder ju att dom kommer spela det i Nya Zeland när vi sover :teehee: (och när amerikarnarna stressar på jobbet den 28:e :lol:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt med alla entusiastiska inlägg! :P Klart som f-n man planerar in vad man ska göra :P

När San Andreas kom (dåvarande tjejen sa hon aldrig sett mig så morgonpigg som då ;) ) så drog man ner på Game och kirrade liret och sen käkade jag en monster pan-pizza på Queens här i stan :P . Blev jobbigt mätt...

Men skit i det, den 29e bär det av till Game igen! Halva nöjet är att köpa spelet över disk på själva releasedagen, orkar inte förboka på nätet även om det kommer en dag i förväg. Köper spelet, sen går jag förbi Subway och köper en Spicy Italian 30cm med extra allt! Hem å lira och njuta av första intrycket. Glida runt och ta det lugnt (hum, jo tjena va?!) och känna av staden. Prova några uppdrag och senare på eftermiddagen fortsätta utforska staden med alla polare på Live. Kanske gå lite bärsärkagång emellanåt! :teehee: Får bli en Billys eller nån annan hälsokost till middag! Givetvis har man en kall öl och någon ölkorv på kvällen!

Jobbar som f-n med att hinna undan så mycket som möjligt av magisteruppsatsen, för jag har planerat in en veckas ledighet (minst!) fr.o.m. den 29e :lol: !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur laddar jag upp dagen jag skaffar GTA IV?

Först såklart, hämtar jag den über hårda trästolen och ställer framför den svartvita 12 tums tvn.

Startar upp min commodore några timmar innan jag har spelet, finns chanse att den brinner upp annars.

Skaffar spelet, trycker i det med våld i diskett-stationen.

Märker att det inte fungerar, blir ursinning, bryter av skivan och kastar ut tvn genom fönstret.

åh kan knappt vänta :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur laddar jag upp dagen jag skaffar GTA IV?

Först såklart, hämtar jag den über hårda trästolen och ställer framför den svartvita 12 tums tvn.

Startar upp min commodore några timmar innan jag har spelet, finns chanse att den brinner upp annars.

Skaffar spelet, trycker i det med våld i diskett-stationen.

Märker att det inte fungerar, blir ursinning, bryter av skivan och kastar ut tvn genom fönstret.

åh kan knappt vänta :lol:

låter som en hardcore-kväll där linus! :teehee:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måndag - Damm torkar PS3an kollar div sladdar, damm torkar även tven och tvbordet. Laddar båda handkontrollerna. Inhandlar snus och kanske någon godbit.

Den stora dagen - Sitter i skolan har prov i företags ekonomi. Gör klart provet och springer ut til bussen eller mutar min vän att köra in mig till staden. När jag väl har kommit hem så hoppar jag på cykeln och tar mig till ICA. Hämtar ut mitt packet, kommer hem öpnnar kartongen och känner lukten av nytt spel, drar av plasten. öppnar boxen och läser sedan manualen samt kollar kartan. Grabbar tag i PS3 handkontrollen och trycker på PS knappen hör pip ljuded, startar upp tven och trycker i skivan. Stänger av telefonen.. Sen ser jag på intror och allt annat gott

VEJ >_<:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Jag har tagit semester hela veckan,

*och aviserat att jag kommer vara "upptagen=telefoner avstängda"

*bunkrar under måndagen upp med all näring och förtäring som både jag och katten kan tänkas behöva 28/4 - 5/5,

*"puffar upp" kuddarna i soffan

*åker sedan ner till releasen natten 28/29:e och väntar i kön på att få plocka upp mitt exemplar,

*15 min senare är jag tillbaks hemma igen framför PS3 anläggningen,

*pluggar in de trådlösa hörlurarna(för att inte störa grannarna nattetid) och sedan är det bara in Niko Bellic dimman som gäller.

Tvingas därefter återvända tillbaks till vardagen veckan efter med ett dagligt begär av att bara få avsluta det man håller på med och gå hem och lira så fort som möjligt.

Redigerad av kadotjes
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gah, vad mysigt! :cry: Ser att du har två kontroller, skaffa en DualShock 3 nu så hinner du få den i tid! Min kommer nån gång i veckan, beräknar jag :o Ungefär 365 kronor kostar den om du importerar. Btw, dina soffor ser rätt obekväma ut. :(

Trådlösa hörlurar säger du, kopplar du dem till teven eller din PS3? Jag har inte lyckats få musik och/eller spelljud till mina USB-hörlurar, så jag antar att det är teven som får hörlurar inkopplade till sig?

------

Nån som vet bra mat som inte behöver särskilt mycket mer ansträngning än att värmas i mikro? Jag börjar bli lat redan, jag kan bara tänka mig hur det kommer bli med maten under releaseveckan. Billys pan pizza? Gorbys piroger? Nåt annat förslag? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Jag har tagit semester hela veckan,

*och aviserat att jag kommer vara "upptagen=telefoner avstängda"

*bunkrar under måndagen upp med all näring och förtäring som både jag och katten kan tänkas behöva 28/4 - 5/5,

*"puffar upp" kuddarna i soffan

*åker sedan ner till releasen natten 28/29:e och väntar i kön på att få plocka upp mitt exemplar,

*15 min senare är jag tillbaks hemma igen framför PS3 anläggningen,

*pluggar in de trådlösa hörlurarna(för att inte störa grannarna nattetid) och sedan är det bara in Niko Bellic dimman som gäller.

Tvingas därefter återvända tillbaks till vardagen veckan efter med ett dagligt begär av att bara få avsluta det man håller på med och gå hem och lira så fort som möjligt.

Snügg spelhörna! Nice :cry:

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...