Jump to content

Sammlar du på något?


Complex
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 62
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ujujuj. Alla har väl samlat på något någongång.

Började livet med onödiga saker som stenar, pinnar och kottar.

Gick vidare till levande organismer, typ.. skalbaggar och sniglar.

Sen kom det prylsamling. Hockeybilder, klistermärken, bokmärken, frimärken, pogs, kulor. You name it, I had it.

Började samla på miniatyrflaskor, från början var det tomma, gick över till fulla, som under början av tonåren byttes ut mot vatten i flaskorna.

Senare började jag samla på Fruxo. Hade en fondvägg med fruxopåsar. Badlakan, klocka, tallrikar, glas. Ja, det mesta. Intresset tog slut, så påsarna försvann. Dom andra assocearerna finns dock kvar. Gick över till Hard Rock Café, där jag har som mål att skaffa en t-shirt från varje land och möjligtvis senare varje café. Hollywood, Las Vegas och Bangkok klingar vackert. Detta är dock ett tappat intresse också, så numera är det dammråttor och dåliga trådtitlar i ett .txt-dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var liten samlade jag på leksaker man fick ut kinderägg. Hade två fyllda hyllor med dessa ting. Hade även en kort period där jag samlade på utländska/utgångna svenskar sedlar och mynt. Fick inte ihop så mycket.

Den märkligaste samlingen, och det som sträckte sig under längst tid, var min Sportbladet-samling. Sportbladet är ju då Aftonbladets sportbilaga. Jag var oerhört sportintresserad som ung, och det blev att jag samlade några stycken. Efter kanske... tre år, så hade jag en fet trave på golvet som säkert var 0,7 meter hög. Läste väldigt sällan dem, och mitt sportintresse bleknade, men jag behöll dem ganska länge iaf.

Nu samlar jag på CD's och en framtida vinylsamling ligger högt på min "what to do"-lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mäh, jag som skulle komma och flasha med min 2200-samling med kapsyler.

När jag var liten samlade jag på vykort som hade kyrkor på dem. :unsure: Har fortfarande kvar dem nånstans, hade rätt många minns jag.

Kommer även ihåg mina barndomsdagar när jag och en kompis samlade på oss allt skrot vi kunde hitta. Vi skulle bygga en robot. ;)

Jag hade även en liten samling utav Pogs, Mini goblins och Gogos. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samlade på hockeykort när jag var liten, hade sjukt mycket, var väl minst 15 fulla pärmar, snyggt sorterade dessutom.

Nu för tiden så samlar jag väl på skivor kan man väl säga.

*edit* Glömde...91:an tdiningar, började premunera 95, och gör det fortfarande, förr så var jag riktigt inne i det, köpte äldre årgångar på serieaffärer, sorterade noga, nu när det dimper ner en tidning så läser jag bara igenom den snabbt och lägger undan den.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samlar även på gtaserien.

Det måste du vara ensam om. :shifty:

---

Först samlade jag på olika kapsyler och stenar, de finns sparade än idag. Sedan blev det mer nyckelringar och frimärken, än idag kan det bli lite då och då när man kommer över nåt. Men annars samlar jag ganska mycket på olika fartygsrelaterade saker och prylar, typ. Kan vara vad som helst, vykort, modeller, tavlor, kartor, planscher, broschyrer, böcker och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ujujuj. Alla har väl samlat på något någongång.

Började livet med onödiga saker som stenar, pinnar och kottar.

Gick vidare till levande organismer, typ.. skalbaggar och sniglar.

Sen kom det prylsamling. Hockeybilder, klistermärken, bokmärken, frimärken, pogs, kulor. You name it, I had it.

Började samla på miniatyrflaskor, från början var det tomma, gick över till fulla, som under början av tonåren byttes ut mot vatten i flaskorna.

Senare började jag samla på Fruxo. Hade en fondvägg med fruxopåsar. Badlakan, klocka, tallrikar, glas. Ja, det mesta. Intresset tog slut, så påsarna försvann. Dom andra assocearerna finns dock kvar. Gick över till Hard Rock Café, där jag har som mål att skaffa en t-shirt från varje land och möjligtvis senare varje café. Hollywood, Las Vegas och Bangkok klingar vackert. Detta är dock ett tappat intresse också, så numera är det dammråttor och dåliga trådtitlar i ett .txt-dokument.

Ser hard rock café grejjerna ut på olika sätt i olika länder?

jaja, jag har iaf en t-shirt och en keps från portugal! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...