Jump to content

Ditt personliga sätt att spela


Cyper
 Share

Recommended Posts

Ja, hur spelar och kommer du att spela gta iv? Är du en sån som helst mejar ner allt och alla eller en hitman-liknande varelse som smyger på dina fiender?

Jag har aldrig varit typen som mejat ner människor i gta. Anser det tråkigt och ser inget nöje i det. Det är... Overkligt. Jag kommer förmodligen att spela gta iv som jag alltid gjort. Eftersom peds tydligen kommer att minnas saker och ting tänker jag vara noga med vad jag gör. Sviker en karaktär mig eller är allmänt irreterande och skapar problem (Lance Vance wannabe) så gör jag mig av med den.. Föredrar helst att smyga och vara försiktig. Hoppas att det kommer att vara ordentliga konsekvenser om man dödar någon av karaktärerna, beroende på vilken status de har i LC då. Får väl köra det gamla vanliga som jag gjorde i gta3 - köra ut någon med en taxibil nära en dödlig avgrund och.. putta ner. Blir ett nice sätt att pröva puttfunktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar spela ganska blandat beroende humöret när jag startar spelen. Ibland story, ibland köra runt och meja ner folk med både fordon och vapen.

Med GTA IV kommer jag säkert gå runt och t.ex. skjuta folk med sniper från höga byggnader och kolla in den cinematiskt blodiga vyn :cry::P samt njuta av Euphoria antagligen tills nästa GTA kommer :w000t:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina första timmar kommer att vara lungna.

Inget mejande för mig inte. =D

Skall bara gå omkring och kolla vad alla peds gör, hur alla fordon ser ut när dem kör omkring.

Sedan göra lite mer fysiska saker för att kolla in Euphoria.

Kommer att leka innan jag kör igång med uppdrag. :cry:

Med andra ord, jag skall leva mig in i spelet som jag alltid gör. :P

Detta blir det bästa av alla.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar inte meja ned folk heller och jag försöker att inte köra över eller mörda en massa oskylldiga (därför gillar jag inte när man får uppdrag där man måste meja ned oskylldiga) men jag axepterar olycker när jag råkar köra på någon eller har brottom. Men om någon retar upp mig eller sabbar saker för mig så dödar jag dem.

Sedan brukar det vara lite beroende på karaktären jag spelar också. Cloude spelade jag t ex mer psyckopatisk och gjorde honom till seriemördare då han varje natt letade upp en hora som han sedan slog ihjäl.

C.J är nog den som jag spelat snällast och som bara dödade fiender och poliser då jag såg honom mer som en hjälte än skurk eftersom han var anti-droger vilket jag verkligen gillade.

I GTAIV kommer jag nog spela som alltid fast lite mer brutalt eftersom det verkar vara hur karaktären är uppbyggd. Fast inte döda en massa hela tiden, bara vara mer hänsynslös om de går mot mig. Fast försiktigare eftersom GTAIV verkar vara mindre spelar-vänligt än de tidigare spelen då man har enklare att råka illa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pja.. Jag kan tänka strategiskt. Vid uppdrag leker jag nästan James Bond, och scannar igenom området efter fiender och annat som vill mig ont. När jag inte gör uppdrag, utan bara leker runt i staden, gör jag lite allt möjligt. Ibland vill jag stjäla en moped och låtsas att jag är en pubertal 15-årig pojke som precis har fått sätta tassarna på sitt första motordrivna fordon. Ibland vill jag leka hemlig agent, sätta mig på ett tak någonstans väldigt högt upp och säga till mig själv: Take him out. No, not him! The guy in the green jacket... That's the one"

Ibland vill jag, som många andra, leka Terminator: Plocka fram det farligaste ch mest förödande vapnet ur mitt arsenal och skjuta varenda levande varelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar gammla gta spelen så gör jag några mord och krockar i allt som finns typ.

I IV kommer jag nog tar det lungt, iaf ibörjan. Köra runt i staden och lära mig alla saker man kan göra och lära mig kartan. Kommer nog inte kuta ut i gatan och sno första bilden som kommer. Tar nog en parkerad bil så ingen ringer polisen. Orka polisen direkt.

IV kommer nog ändra mitt sätt att spela eftersom det är så många nya saker och en helt annan sak än dom gammla spelen. Tror inte man kan köra som man gjort i dom tidigare. T.ex. fixa ett vapen och skjuta ner alla man ser och sen klara sig undan polisen länge.

Så sättet jag kommer köra i IV är att smyga och planera. Och inte skjuta ner någon helt random.

Känner verkligen Gta peppen nu, fan vad jag längtar till detta :cry:

Blir nog ett spel som håller väldigt länge, och glöm inte mp:n!

Kommer va tungt att spela online!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar det ganska lugnt när jag spelar, tillbringar mycket tid i fordon.

Kommer inte att medvetet slakta oskylldiga på gatan.

Kommer att ta det lugnt och åka runt och utforska, lyssna på musik, känna hur bilarna beter sig.

Jag tänker försöka slippa en efterlysning den första timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Luktar bullshit om dig

Varför det? Han har ju rätt. Riktiga GTA-spelare stöder Rockstar så att de kan göra fler GTA-spel. De andra är snyltare som spelar spelen gratis och sedan blir förbannade när spelföretaget meddelar att de inte kan göra fler spel för de säljer inte tillräckligt bra.

Det är en sak att ladda ned ett spel man som inte är så bra men som man vill spela ändå men anser inte värt pengarna eller ett gammalt spel men att ladda ned ett nytt spel som man dessutom är ett stort fan till serien och älskar att spela, då är man en snyltare och svikare och inte ett riktigt fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför det? Han har ju rätt. Riktiga GTA-spelare stöder Rockstar så att de kan göra fler GTA-spel. De andra är snyltare som spelar spelen gratis och sedan blir förbannade när spelföretaget meddelar att de inte kan göra fler spel för de säljer inte tillräckligt bra.

Det är en sak att ladda ned ett spel man som inte är så bra men som man vill spela ändå men anser inte värt pengarna eller ett gammalt spel men att ladda ned ett nytt spel som man dessutom är ett stort fan till serien och älskar att spela, då är man en snyltare och svikare och inte ett riktigt fan.

Jag har köpt alla mina GTA spel (bara för att få den saken klar)

Men jag är ett stort fan av t.ex. Method Man men inte äger jag någon skiva, jag menar att man behöver inte äga just en äkta kopia av ett spel/film/skiva för att uppskatta den exakt lika mycket, och sen är ju Cyprez en sån där anti-ladda-ner-saker så att han luktar bullshit är inte sant men jag tycker iaf att man kan vara ett äkta fan av whatever utan att äga en enda sak som "stöder" det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt alla mina GTA spel (bara för att få den saken klar)

Men jag är ett stort fan av t.ex. Method Man men inte äger jag någon skiva, jag menar att man behöver inte äga just en äkta kopia av ett spel/film/skiva för att uppskatta den exakt lika mycket, och sen är ju Cyprez en sån där anti-ladda-ner-saker så att han luktar bullshit är inte sant men jag tycker iaf att man kan vara ett äkta fan av whatever utan att äga en enda sak som "stöder" det.

OK, då hänger jag med mer. Jag ber om ursäkt att jag trodde du var en sådan som bara laddar ned och aldrig köper. :shifty:

Fast jag måste hålla fast vid att jag anser att ett riktigt fan köper spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...