Jump to content

Special Edition


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad ska man med SE till? Spelet köper man separat, lådan finns bättre versioner av att köpa på Biltema eller vad som helst (fast utan GTA IV-logo), bagen finns bättre (fast utan logo), soundtracket kan köpas separat antar jag och bildboken kommer kunna tankas/googlas upp. What's the big deal? Femhundra spänn i sjön IMO, men jag skulle inte tacka nej om nån köpte den åt mig.

Mmm, jag håller med där. Dessutom är det fet nördstämpel på att köpa SE-versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ringt och snackat med bla ElGiganten och de har sagt att spelet finns redan på deras lager sedan några dagar sedan. Bara det att de får inte skicka dem än.

Lite irriterande, faktiskt. :unsure:

Pha, hade jag varit lagerarbetare hade jag på fullt allvar tagit ett spel med mig. På fullt allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pha, hade jag varit lagerarbetare hade jag på fullt allvar tagit ett spel med mig. På fullt allvar.

Och det hade varit desto mer allvarligt om du fick sparken och som referens alltid skulle behöva ange din chef, som alltid skulle säga "Jadu, den där Jazz kanske kan jobba, men räkna med att han kommer stjäla från era lager. Det gjorde han hos oss."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det hade varit desto mer allvarligt om du fick sparken och som referens alltid skulle behöva ange din chef, som alltid skulle säga "Jadu, den där Jazz kanske kan jobba, men räkna med att han kommer stjäla från era lager. Det gjorde han hos oss."

Har de verkligen en sådan extrem koll på lagervarorna? Om ett litet exemplar frösvinner? Förresten så skulle man ju kunna låna det, de kör väl ingen daglig koll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har de verkligen en sådan extrem koll på lagervarorna? Om ett litet exemplar frösvinner? Förresten så skulle man ju kunna låna det, de kör väl ingen daglig koll?

Well, man kör ju regelbundna inventeringar över lagret och saknas ett exemplar är det något som är på tok. Inventeringarna görs iofs ganska sällan på de flesta ställen, kanske 2-3-4 gånger per år, men skulle det börja sina i lagret och kunderna frågar säger man "javisst, vi har ett paket kvar på lagret", fast detta exemplar är stulet. Eftersom man förmodligen visste att man fick 25 exemplar vid leveransen och det bara är tre personer som jobbat där under de två dagar som gått är det inte svårt att lista ut vad som hänt.

Bara ett scenario förstås, men det kan mycket väl hända på det sättet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, man kör ju regelbundna inventeringar över lagret och saknas ett exemplar är det något som är på tok. Inventeringarna görs iofs ganska sällan på de flesta ställen, kanske 2-3-4 gånger per år, men skulle det börja sina i lagret och kunderna frågar säger man "javisst, vi har ett paket kvar på lagret", fast detta exemplar är stulet. Eftersom man förmodligen visste att man fick 25 exemplar vid leveransen och det bara är tre personer som jobbat där under de två dagar som gått är det inte svårt att lista ut vad som hänt.

Bara ett scenario förstås, men det kan mycket väl hända på det sättet. :D

Precis. Och om man skulle "låna" så skulle de ju ändå se att du brutit förpackningen. Då skulle det ju isf vara lika bra att snacka med dom som jobbar. När jag praoade på en lokal spelbutik och dem fick in ett ett spel som var helt nytt så skulle ägaren av butiken genast installera och testa skiten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag förbokat SE hos ElGiganten efter att återigen snackat med dem och fått garenterat bekräftat att jag kommer få ett exemplar som kommer skickas till mig direkt när de får in det. Hon sa att det ända som skulle hindra att jag fick ett på releasedatumet var om en av lastbilarna körde och krockade eller liknande. ;)

Så, då är det väl att avboka hos spelbutiken då. Deras "Okänt lagerdatum" har trots deras garentier gjort mig nervös. Dessutom är deras mer än 200 kr dyrare än ElGigantens 990 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag förbokat SE hos ElGiganten efter att återigen snackat med dem och fått garenterat bekräftat att jag kommer få ett exemplar som kommer skickas till mig direkt när de får in det. Hon sa att det ända som skulle hindra att jag fick ett på releasedatumet var om en av lastbilarna körde och krockade eller liknande. :wub:

Så, då är det väl att avboka hos spelbutiken då. Deras "Okänt lagerdatum" har trots deras garentier gjort mig nervös. Dessutom är deras mer än 200 kr dyrare än ElGigantens 990 kr.

Var du tvungen att betala i förväg när du bokade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...