Jump to content

Färsk fakta 2


 Share

Recommended Posts

Fotgängare har tusentals olika dialoger.

När de blev frågade om hur spelet börjar, så svarade VP för utvecklingen Jeronimo Barrera, att spelet börjar med att sätta dig på plats som immigrant.

Barrera säger även att det kommer finnas runt hundra karaktärer i storyn. (Inte fotgängare för er som inte förstår)

Barrera säger att de strävar efter att få GTAIV att hålla i flera år utan att bli tråkigt. Jag är säker på att vi kommer göra fler GTA i framtiden men denna har vi utvecklat för att den ska hålla. De säger även att PS3 versionen kommer ha egen DLC? Vet inte vad DLC är :mf_doof:

Eventuella problem med PS3 versionen har blivit listade och lösta så nu är det problemfritt. Sony Tech var även på plats för att hjälpa till.

Euphoria fysiken går så långt att Niko även reagerar på att gå uppför trottoarkant till att kliva över döda kroppar.

Skott kan penetrera väggar.

Ett snitt i ansiktet med en kniv är tillräckligt för att sänka någon fiende.

Brandbilar kommer tillbaka. I förhandsvisningen tände de eld på en bil, ringde 911 så brandkåren kom, stal brandkåren och åkte runt i stan och sprutade vatten på alla.

I ett tätbefolkat område finns det gula streck ute på trottoaren som fungerar som garage, så om du ställer din bil inom den gula linjen och sparar så kommer bilen stå kvar när du laddar spelet nästa gång.

Traffiken är tät på ett realistiskt sätt (alltså väldigt tät eftersom det är New York).

Man kan kolla upp hur mycket pengar man har genom bankomater runt i stan.

Flickvän systemet är precis som i SA fast mer utvecklat och djupt :D .

Du kan äta korv från korvvagnar för att få liv, men om du puttar vagnen så blir säljaren sur och vägrar ge dig mat.

Glassbilen från Vice City som hette Cherry Popper är tillbaka.

Att smita från bro-tullar kan leda till en wantedstjärna.

Det finns en viss platform system i spelet. Med det menas att man kan klättra på hus för att komma upp till taket. Alltså inte genom brandvägar utan man kan klättra på balkongen fönsterkanster osv.

Du kan närsomhelst ringa upp Little Jacob för beställning av vapen. han dyker då upp framför dig med sitt bagage fullt av vapen.

Niko kommer inte att ha på sig heltäckande hjälm när han kör en Chopper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vill ha spelet nu!

Ja vill ha de mer än dig!!1

*hrm*

Ja, bra info :D

Edit: Kan klämma in detta här,

"Well, first we will tell you that Rockstar stated today that at the end of March, they will release a new trailer for Grand Theft Auto IV. Let's hope it is in-game."

Källa: klick

Hoppas det stämmer. :mf_doof:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fotgängare har tusentals olika dialoger.

När de blev frågade om hur spelet börjar, så svarade VP för utvecklingen Jeronimo Barrera, att spelet börjar med att sätta dig på plats som immigrant.

Skott kan penetrera väggar.

Flickvän systemet är precis som i SA fast mer utvecklat och djupt :mf_doof: .

Att smita från bro-tullar kan leda till en wantedstjärna.

Förutom dom där punkterna var det bra nyheter. :D

Dom flesta nya artiklar innehåller alltid ett antal punkter dom flesta redan läst. Men sure, det kan man ju inte undvika.

Blir dock irriterande när man läst fyra fem artiklar med samma innehåll. B)

Mao viste jag redan de punkterna jag sparade i qouten. Nåja. Som sagt bra info. Grymt det där med att Niko går över döda kroppar och så.

Undrar hur det funkar med det där att man ringer Jacob. Som du skrev det så lät det som om han bara på direkten poppade upp framför en. Men jag antar och hoppas att det tar en stund innan han kommer. Kanske då också att man, eftersom att relationer med alla i GTA IV är viktigare än tidigare, måste vänta på honom, och om man sticker där ifrån innan han kommer kanske man får ett SMS senare att han är besviken på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag kommer typ sitta och skaka när jag testar det första gången.

Tror jag kommer typ dö av hjärtattak av all käflek till detta otroliga spel :mf_doof:

Blir spelet en flopp så flippar jag totalt ur och gör ett eget Grand theft auto IRL.

Årets höjdpunkt heeelt klart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag kommer typ sitta och skaka när jag testar det första gången.

Tror jag kommer typ dö av hjärtattak av all käflek till detta otroliga spel :lol:

Blir spelet en flopp så flippar jag totalt ur och gör ett eget Grand theft auto IRL.

Årets höjdpunkt heeelt klart! :)

Jag kommer förmodligen också dö av hjärtattak av all käflek till det här spelet. :D

Fetta vad najs det låter. Var det i April spelet skulle komma?

Oja. 29th.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förutom dom där punkterna var det bra nyheter. :lol:

Dom flesta nya artiklar innehåller alltid ett antal punkter dom flesta redan läst. Men sure, det kan man ju inte undvika.

Blir dock irriterande när man läst fyra fem artiklar med samma innehåll. :D

Mao viste jag redan de punkterna jag sparade i qouten. Nåja. Som sagt bra info.

Är det bara jag eller blir ni också jävligt irriterade på folk som har den tvångstanken i huvudet att de måste berätta för alla att de redan vet om en viss sak. Som VickeX t ex.

Ingen bryr sig om vad du redan läst eller inte läst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen bryr sig om vad du redan läst eller inte läst.

JAG HAR NY INFO!!!!!!!!!! :D:)

  • Man kommer spela som Niko Bellic
  • Spelet utspelar sig i Liberty City
  • Det är inte samma Liberty City som i GTA III och LCS
  • Du har en kusin som heter Roman
  • Det kommer finnas helikoptrar, båtar, bilar och motorcyklar
  • Sätter man sig på en motorcykel kan man ta på sig en hjälm

Ska jag fortsätta eller begriper du själv att det inte är nåt fel i att säga att man redan läst saker? :lol:

En annan viktig punkt är att alltid ta med källa. Dina punkter kunde lika gärna vara tagna ur din egen fantasi.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
JAG HAR NY INFO!!!!!!!!!! :w000t::w000t:

  • Man kommer spela som Niko Bellic
  • Spelet utspelar sig i Liberty City
  • Det är inte samma Liberty City som i GTA III och LCS
  • Du har en kusin som heter Roman
  • Det kommer finnas helikoptrar, båtar, bilar och motorcyklar
  • Sätter man sig på en motorcykel kan man ta på sig en hjälm

Ska jag fortsätta eller begriper du själv att det inte är nåt fel i att säga att man redan läst saker? :lol:

En annan viktig punkt är att alltid ta med källa. Dina punkter kunde lika gärna vara tagna ur din egen fantasi.

Är du på riktigt?

Hade jag hittat på hade jag typ skrivit:

Ja man kan knulla folk på gatan

Man kan trycka in en granat i käften på fienden.

Man kan ta upp däck och slänga dem i huvudet på fotgängare

Man kan banka fotgängares huvuden i väggar.

Men som du ser så tar jag med fakta som låter logiskt. Och när jag nämner namnet på en av utvecklarna i spelet så borde du väl själv fatta att det är sanning jag talar (skriver).

Hursomhelst så har jag mer färsk fakta för er som litar på mig:

Explosioner är otroligt robusta och vackra. När dem sköt ner en helikopter så blev det först en stor explosion i form av en eldkula med ett stort BANG, för att sedan försvinna i moln av rök.

skador på bilar är rätt så häftiga, från skotthål i vindrutan, till sprängda däck som går på fälgarna med gnistor överallt tills fälgen hoppar av ocg flyger in i folkmassorna :D

I uppdraget To Live and Die in Alderney, kunde Frankie ha dött om man vill. Man behöver inte skydda honom om man inte vill. Det kan påverka framtida uppdrag och storyn men inte själva uppdraget man gör (allså ingen Mission failed). Så storykaraktärer kan dö och spelet är gjort för att ta hand om sådana situationer. Så om en karaktär dör så kan man fortsätta spela men spelet ändrar storyn av sig själv. :)

Det finns så många dialoger i spelet att det nästan är otroligt. Man kan lära känna karaktärerna bara genom att lyssna på allt dem säger när dem inte gör något annat. (Vet ej om detta räknas med fotgängare osså)

Niko blev erbjuden droger 2 ggr i förhandsvisningen, men nekade båda gångerna.

Det är konfirmerat att man kan byta kläder i sina safe house men det finns inga konstiga kläder som i SA. Utan bara kläder som är normala.

Under ett uppdrag där man ska skjuta ner en massa fiender ute i hamnen så regnade och åska det samtidigt och ljudet av åskan gör att skottljuden drunknar. Så man kan t ex smyga sig på någon och avfyra ett 9mm skott samtidigt som åskan slår ner utan att hans kamrater hör det.

Ju högre Wanted level man har desto kraftfullare blir polisens AI. Om man t ex har 5 stjärnor och står och krigar mot dem som i SA, så kan du förvänta dig ett headshot från någon av polisens sniprar uppe i taken. :w000t:

När du dör så skiftar skärmen till svart och vit och det ändras till First Person.

Ni visste säkert redan detta men tar med det ändå--- Om man kör i full fart in i en vägg så flyger Niko ut genom vindrutan och kan skada sig men även dö beroende på hur snabbt man kör.

Att hoppa ut från en bil i farten sägs vara väldigt underhållande och den nya Euphoria fysiken får det hela till att se så jävla underbart ut. I förhandsvisningen spenderade spelarna 10 minuter till att bara köra in i olika platser med massor av folk och sedan slänga ut sig från bilen om och om igen för att sedan se fotgängarnas reaktioner. Borde vara mycket underhållande B)

Niko älskar kvinnor :) .

Redigerad av tommy vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ju högre Wanted level man har desto kraftfullare blir polisens AI. Om man t ex har 5 stjärnor och står och krigar mot dem som i SA, så kan du förvänta dig ett headshot från någon av polisens sniprar uppe i taken. :lol:

Om detta är sant så skulle jag vilja veta hur det blir då när man dör. För vi vet ju sen tidigare att skärmen blir svartvit då man blir Wasted, men vi vet även att man får se en cinematisk repris av ett träffande sniperskott. Undrar om man får se det på Niko om han själv blir skjuten av en sniper, om det där är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...