Jump to content

Krånglande nätaggregat.


RavenE
 Share

Recommended Posts

Köpte ett nytt nätaggregat idag, eftersom det gamla lät lite för mycket enligt mig.

Kom hem med det, satte dit det på plats och kopplade in alla kablar, skulle starta men ingenting hände. Såg att den lilla ploppen som man kan ställa in på hur många volt det ska vara stod på 230 V (det gamla agget stod på 220). Förmodade att det skulle finnas 220 V som nästa steg, så jag drog ner pluppen. Det var inte 220 V.

115 V var nästa steg, så det kom en liten strimma rök och lät lite från agget. <_<

Alla kablar sitter precis som dom gjorde med det förra agget, enda som skiljer är en kontakt som sitter på moderkortet (inte den stora kontakten).

Från det förra agget gick den kabeln till moderkortet, men då var det 4 hål på kontakten. Här på det nya så finns samma kontakt, fast med 2,6 eller 8 hål. Har provat med kontakterna som har 2 och 6 hål.

Någon som vet varför det inte fungerar? <_<

Åh, en sak till. Det gamla var på 480 W, det nya på 420 W. Det skulle inte göra någon större skillnad enligt min bror och försäljaren.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att man överhetter nätagget om man drar ner den där "pluppen"

Man ska aldrig röra de pluppen, troligen så är de kört för ditt nät agg <_<

:cry:

Se där vad man kan bli lurad av att det stod 220 V på det gamla agget.

Jaja, får väl åka tillbaka till butiken imorgon och köpa ett nytt/se om dom kan fixa något. Måste jag köpa nytt så får banne mig dom sätta i det och se så allt fungerar. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:cry:

Se där vad man kan bli lurad av att det stod 220 V på det gamla agget.

Jaja, får väl åka tillbaka till butiken imorgon och köpa ett nytt/se om dom kan fixa något. Måste jag köpa nytt så får banne mig dom sätta i det och se så allt fungerar. <_<

du kan ju höra med handlaren om han kan hjälpa dig lite, småbutiker brukar kunna koppla in det gratis till och med <_<

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du kan ju höra med handlaren om han kan hjälpa dig lite, småbutiker brukar kunna koppla in det gratis till och med <_<

Dom erbjöd att dom kunde koppla in allt för en hundring till, men eftersom det var så lätt att koppla ur det gamla så tyckte jag att jag kunde göra det själv.

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom erbjöd att dom kunde koppla in allt för en hundring till, men eftersom det var så lätt att koppla ur det gamla så tyckte jag att jag kunde göra det själv.

<_<

aj fan =(

Så svårt är det inte, bara man sätter sladdarna rätt och så. Vissa modekort passar ju inte med vissa nätagg dock brukar de finnas nya som passar till allt <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aj, där gick väl minst 500 kr åt helvete? Sånt där ska man verkligen inte pilla med, du får väl även hoppas på att du inte skadade någon annan komponent.

Fick det för 200 då jag lämnade in mitt gamla, skulle kostat 400-500 annars.

Jao, får verkligen hoppas det. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...