Jump to content

FEL PÅ LJUDET..


Cyper
 Share

Recommended Posts

Det är något väldigt konstigt fel på ljude på min dator. Trodde först att det var högtalarna som hade gått sönder men det var det inte.

Låt mig förklara hur det är; Just nu så låter det ungefär som när man scratchar en skiva då jag lyssnar. På vissa låtar hör man nästan bara musiken och knappt rösterna. Det konstiga är att om jag lyssnar på musik i VLC eller wmp så låter det extremt dåligt, men desto bättre på youtube. När jag sitter och spelar Battlefield Vietnam och Driv3r är ljudet också fuckat. Om jag kör en motorcykel i Driv3r så är ljudet dåligt och mycket mörkt.. Klickar jag på vänsterpilen (så man ser åt sidan i spelet) så blir ljudet plötsligt högre. I battlefield Vietnam varierar är det ett liknande problem. Det konstiga är att om jag tittar åt vänster i spelet kan ljudet bli normalt, men tittar jag åt något annat håll kan det å andra sidan försvinna helt...unsure_981501_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste driva anden ur ditt chassi, han har övertagit det i tron om att det var hans forna hem. För tillfället är han väldigt sjuk, och ljudkortet var sängen.

Har redan gjort det. Tände ett stort, vitt ljus och stod och klingade med en sked och ett glas bakom ljuset. Dessvärre gick den aldrig till ljudet och ut på andra sidan. Har dock ingen aning om var ljudkortet sitter. :D

Du, var seriös för en gångs skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, wtf! Helt värdelöst trashljud.

Koppla ur externa ljudkort, uppdatera drivisar till moderkort, koppla i externa och uppdatera drivisar.

Jag vet... :(Det låter ännu värre då jag lyssnar på musik. Oftast ständigt brus. Känns tråkigt att lägga ner all redigering av filmer bara för ljudets jävla skull. Älskar att redigera, men det är inte värt nu. Har ingen aning hur jag kopplar ut ljudkortet, eller var det sitter eller hur jag uppdaterar det. Inte nog med att fraps snabbspolas av någon anledning. Datorn är gjort för att jag skall kunna spela rätt så stora spel, men det går inte att spela med sånt här ljud. I vissa lägen hör jag inget alls.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BUMB!11!ETT!!!

Jag hade ett liknande problem innan. Gissa vad jag gjorde? Nähe. Skit i att då.

Men iallafall jag gjorde något helt orelaterat till ljudkortet. Jag tankade hem nya drivrutiner till mitt grafikkort och VIPS! Så var problemen borta.

Kan vara samma problem du har. :unsure:

BTW: jag har varit här lite längre än ett år nu. :naughty:

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...