Jump to content

Spel där man kan använda Magier?


Tux
 Share

Recommended Posts

En sån här tråd har säkert varit uppe innan (säkert av mig åsså). Hur som helst, jag söker just nu ett magi spel där man i tredjeperson kan springa runt och utföra magiska krafter. Typ som en Mage i WoW.

Dessa känner jag redan till:

Oblivion

WoW

Harry Potter

Men finns det andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sån här tråd har säkert varit uppe innan (säkert av mig åsså). Hur som helst, jag söker just nu ett magi spel där man i tredjeperson kan springa runt och utföra magiska krafter. Typ som en Mage i WoW.

Dessa känner jag redan till:

Oblivion

WoW

Harry Potter

Men finns det andra?

Diablo II + Lord of Destruction.

De ultimata spelen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

<-- Brutalväckt av mina syskonbarn efter 5 timmars sömn..

Vad begär du av mig? Men nja, fortfarande. Skaffa inte D2 om du bara gillar Mages. Sorc's i D2 är bra, men i Hell så kan du lika gärna skrota dom, då alla monster är immun mot i princip all magi.

Visserligen, men har man väl kommit in i D2 så lirar man ju alla klasser hejvilt, alla klasser är skitroliga att lira med då! :lol:

Jag saknar sommarlovet då jag och en polare lirade varje natt, hela nätterna. Sedan på dagarna var vi iväg och gjorde något.

Edit: Annars kan ju kanske Necro på ett tveksamt sätt klassas som magiker. Inte samma sorts magi som Tux förmodligen är ute efter, men på en viss nivå är det ju ändå magi? Både till att summona och attackera med.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

<-- Brutalväckt av mina syskonbarn efter 5 timmars sömn..

Vad begär du av mig? Men nja, fortfarande. Skaffa inte D2 om du bara gillar Mages. Sorc's i D2 är bra, men i Hell så kan du lika gärna skrota dom, då alla monster är immun mot i princip all magi.

Lägger du dina talent points rätt så kan du ta dom på Hell.

Har för mig att i frost trädet så finns det nån ability som sänker mostståndarens ressistence mot frost med typ 80%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger du dina talent points rätt så kan du ta dom på Hell.

Har för mig att i frost trädet så finns det nån ability som sänker mostståndarens ressistence mot frost med typ 80%

som eXo säger, monsterna blir immuna mot i princip alla magier. så du är helt körd helt enkelt. Enda sättet att spela blir att gruppa med andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...