Jump to content

Hjälp en skiträdd forumit!


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

>_<

Jo det gör den..

Kan vara som så att du har rätt mycket damm och smuts i datorn, ingen chans att den täpper till så att varmluft inte skjuts ut? Jag är ganska säker på att det har med grafikkortet att göra, när rengjorde du datorn senast?

Edit: Kan ju vara jag själv som inbillar mig, kan vara så simpelt som något fel i drivrutinerna, testa installera nya drivrutiner först >_<

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick själv det där problemet, två gånger till och med, på olika kort. Det enda som löste det båda gångerna var att byta grafikkortet. >_< Jag testade alla möjliga och omöjliga grafikkortsdrivrutiner, och gick så långt att jag formaterade om datorn, men inget hjälpte. Om jag inte snurrar för mycket är det kortet som blivit överhettat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab, jag har inte läst igenom tråden men jag skulle säga med 99 % säkerhet att det är ditt grafikkort som strular. Du får helt enkelt byta ut det. Hoppas jag har fel, men tyvärr så tror jag inte det ;<

Om du inte läst igenom tråden, hur kom du överhuvudtaget till den där posten med Kebab? Om du inte skulle läst igenom tråden skulle du bara läst första posten.

Sir, You fail.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, lite humor mitt i allt elände är inte helt fel faktiskt.. :confused:

Okej, nu kommer en uppdatering. Jag installerade aldrig om några drivrutiner, utan tänkte först av allt stänga av datorn och låta den bli helt kall. Om man sedan startar den och problemet inte är kvar så beror det på överhettning, eller hur?

Hur som helst, lät den stå i några timmar medan jag åt middag och lite annat, och startade den nu för några minuter sedan. Först såg jag det rosa virrvarret igen, men sedan helt plötsligt blev allt som det ska igen! :lol: Jag ser för tillfället allting helt glasklart!

Så vad tror ni att det här berodde på, och kommer det komma tillbaka? Tycker det är konstigt att den rosa skiten faktiskt var där när jag startade datorn nyss, men att det sedan försvann..

Är förresten väldigt tacksam för alla svaren jag fått i tråden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, skulle det kunna vara så att damm lade sig på något olämpligt ställe och störde för stunden, och sedan (nu när jag startade datorn) så flyttade det på sig? Fungerar det så på en dator? :confused:

Hur som helst så är datorn lite smutsig inuti, och det vore kanske bra att få bort det. Hur tusan rengör man en dator? Tryckluft eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...