Jump to content
Weener

Egen-Musik-Tråden

Recommended Posts

Jag gästade nyligen en metal-låt (ja, ni läste rätt) av ett band ifrån Halmstad. Vi gjorde även en video. Resultatet ser ni nedan. Ni får jättegärna dela videon på YouTube och låten på Spotify till de ni tror kan vara intresserade, bandet skulle nog älska det!

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
2020-12-04 at 22:53, Xersize skrev:

Jag gästade nyligen en metal-låt (ja, ni läste rätt) av ett band ifrån Halmstad. Vi gjorde även en video. Resultatet ser ni nedan.

Grymt! Ditt inhopp var originellt och oväntat. Kul att se för övrigt att det fortfarande görs synthig metalcore, jag lyssnade mycket på genren för ett 10-tal år sedan och trodde den hade dött ut.

Jag tror inte jag har postat något i denna tråden tidigare men jag gör själv lite instrumental musik hemma vid datorn. Min inriktning är mot synth blandat med gitarrer men också helt elektronisk musik. Här är några låtar som jag har släppt de senaste åren:

Och så en utan gitarrer...

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra sidor
16 timmar sedan, Arvid skrev:

Grymt! Ditt inhopp var originellt och oväntat. Kul att se för övrigt att det fortfarande görs synthig metalcore, jag lyssnade mycket på genren för ett 10-tal år sedan och trodde den hade dött ut.

Jag tror inte jag har postat något i denna tråden tidigare men jag gör själv lite instrumental musik hemma vid datorn. Min inriktning är mot synth blandat med gitarrer men också helt elektronisk musik. Här är några låtar som jag har släppt de senaste åren:

Haha, tack så mycket! De släppte även en ny singel i fredags som jag tyvärr inte är med på (dock är jag med i videon) och den kan jag starkt rekommendera, riktigt bra!

VÄLDIGT sköna instrumentaler förresten! Riktigt bra jobbat, verkligen!! Jag får lite 80-talsfeeling men med inslag av nyare, riktigt grymt faktiskt!

I fredags släppte jag för övrigt en ny låt med en lyric-video, och jag är på riktigt överväldigad. Jag har aldrig någonsin varit med om att en video jag släpper når 1000 visningar så här fort, och dessutom stiger stadigt varje dag! Ni får mer än gärna kolla in den och säga vad ni tycker!

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
6 timmar sedan, Xersize skrev:

VÄLDIGT sköna instrumentaler förresten! Riktigt bra jobbat, verkligen!! Jag får lite 80-talsfeeling men med inslag av nyare, riktigt grymt faktiskt!

Tack. 1980-talet och då i synnerhet new wave är min främsta inspiration.

6 timmar sedan, Xersize skrev:

I fredags släppte jag för övrigt en ny låt med en lyric-video, och jag är på riktigt överväldigad. Jag har aldrig någonsin varit med om att en video jag släpper når 1000 visningar så här fort, och dessutom stiger stadigt varje dag! Ni får mer än gärna kolla in den och säga vad ni tycker!

Fin och personlig låt som många säkert känner igen sig i. Den tar upp dystra saker som brusten kärlek, missbruk och att känna sig nedtryckt av andra men inger ändå hopp och motivation att inte ge upp. Snyggt beat också. Jag gillart. :)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra sidor