Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Jag vet inte varför, men jag fick för mig att för första gången kolla hur många plays jag har på mina låtar på Spotify. Jag har som sagt aldrig kollat in det tidigare, så döm av min förvåning när min låt "Cannibalistic Instinct" ligger på närmare 5.000!

Som jag skrev ut på min Facebook sida så är 5k ingenting för någon som redan har sig ett namn, men för el ung grabb ifrån en liten stad med stora drömmar så känns det faktiskt ganska så ofattbart. Det gjorde utan tvekan min kväll!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Är sjukt sugen på att spela in någon cover och lägga upp, men jag känner inte riktigt att jag vågar. Har sjungit inför publik en gång i mitt liv och även om det var kul så har det alltid känts lite pinsamt efteråt. Kommer säkert kännas likadant om jag spelar in någonting och lägger upp det på Youtube/Soundcloud/what evaaa.

Men det vore kul! Jag spelar mycket Nick Drake nu, han var så fruktansvärt begåvad. Om jag ska spela in något av hans verk så måste det bli rättvist, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är sjukt sugen på att spela in någon cover och lägga upp, men jag känner inte riktigt att jag vågar. Har sjungit inför publik en gång i mitt liv och även om det var kul så har det alltid känts lite pinsamt efteråt. Kommer säkert kännas likadant om jag spelar in någonting och lägger upp det på Youtube/Soundcloud/what evaaa.

Men det vore kul! Jag spelar mycket Nick Drake nu, han var så fruktansvärt begåvad. Om jag ska spela in något av hans verk så måste det bli rättvist, liksom.

Kom igen Fellan! Helvete vad taggad jag blev nu, några öl i kroppen men vafan? Kör! Jag vill höra dig sjunga. Såhär då! Gör du det, så gör jag det! Tummis!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...