Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Ni är fakking kungar om ni hjälper mitt band och röstar på vår singel Mexiko i P3 Osignat. Vore tokfett att få spelas i radion på Lördag. Ligger på sjunde plats nu och måste hålla oss inom topp 10 för att få stanna. Snälla snälla sprid och rösta! TACK

http://p3osignat.sverigesradio.se/submission/2138037

Redan gjort, grabben!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

https://soundcloud.c...tet-p-n-t-litet

Här är vår debut-EP! Vore kul om ni lyssna, spred och sa vad ni tyckte om den smile_1181703_0.gif

Det är ju inte riktigt min stil men jag lyssnade lite ändå och tyckte det lät väldigt fint, bra jobbat :)

Av ren nyfikenhet: om målet är, vilket jag förmodar, att slå igenom - begränsar man sig inte när man sjunger på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Det är ju inte riktigt min stil men jag lyssnade lite ändå och tyckte det lät väldigt fint, bra jobbat :)

Av ren nyfikenhet: om målet är, vilket jag förmodar, att slå igenom - begränsar man sig inte när man sjunger på svenska?

Tusen tack ska du ha! Det värmer. Angående genombrott måste man väll börja nånstans och att skriva på svenska känns mest naturligt för mig. Målet har aldrig varit att bli störst fort och slå utanför. Hade nöjt mig med att låtarna spelades på radio och man får spela i olika städer faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det är med stor glädje jag får lov att presentera den första låt jag någonsin skrev, överfört till datorn från ett kassettband inspelat 1998.

Jag var övertygad om att detta band (enda kopian) gick sönder och försvann för tio år sedan, men minnet svek tydligen när jag ikväll i eufori fann bandet och vemodet försvann!

Det är jag, Andreas Olsson och Mattias Wedin som sjunger.

Texten är skriven av mig och musiken av Mikael Olsson.

Njut!

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är med stor glädje jag får lov att presentera den första låt jag någonsin skrev, överfört till datorn från ett kassettband inspelat 1998.

Jag var övertygad om att detta band (enda kopian) gick sönder och försvann för tio år sedan, men minnet svek tydligen när jag ikväll i eufori fann bandet och vemodet försvann!

Det är jag, Andreas Olsson och Mattias Wedin som sjunger.

Texten är skriven av mig och musiken av Mikael Olsson.

Njut!

Garvböl! Så mycket bättre än väntat!

mYJFa_1260936_0.gif

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...