Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Nytt album av Konfekt (jag och Maimstream)!

EKONOMI

Här är länken till albumet: bandcamp!

a2088961256_2_1250645_0.jpg

Låtlista:

1. sockel 02:22

2. skatter 02:15

3. kittel 01:48

4. pulver 02:17

5. puckel 01:16

6. socker 02:04

7. piller 05:24 feat. skoopdiggah

Kommentarer är förstås ett plus, men om ni inte vill säga någonting behöver ni inte säga någonting.

Varför konfekt och varför ekonomi?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är hopplöst att mixa i hörlurar!

Hur ska man annars mixa?

En ärlig fråga då jag alltid trott att hörlurar är vägen att gå om man verkligen vill höra någonting ordentligt.

Edit: Om du inte menar hörlurar, som i ett par iPhone-lurar. Då förstår jag om ljudet inte kommer till sin rätt.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

konfekt är vårt bandnamn, eftersom det är stilistiskt ett fint ord som går i enlighet med våra musikaliska visioner. ekonomi eftersom det är något av ett temaalbum om ekonomi!

Är Bandcamp något man borde skaffa?

Hur ska man annars mixa?

En ärlig fråga då jag alltid trott att hörlurar är vägen att gå om man verkligen vill höra någonting ordentligt.

Edit: Om du inte menar hörlurar, som i ett par iPhone-lurar. Då förstår jag om ljudet inte kommer till sin rätt.

Nja, helst vill du nog mixa i monitorer. Men efter man känner sig nöjd med mixen bör man egentligen lyssna på den genom även hörlurar, iPod-hörsnäckor, telefonhögtalare, vanliga datorhögtalare och så vidare eftersom det är främst genom dem som musiken sedan kommer höras...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Swingerklubben är ett någorlunda anonymt projekt från den djupa södern som jag har kopplingar till. Maskerade och alkoholiserade möts vi upp några fåtal gånger per år, delar idéer, tankar och melodier, för att ibland spela in en låt eller två.

Swingerklubben har varit "aktiva" sedan omkring '08/'09, och har under årens lopp lyckats få fram några musikala stycken vi är nöjda över.

Dra en lyss, vetja. Här är en länk till ett Soundcloud-account, delvis med låtar som aldrig någonsin hörts av någon utanför projektet i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu är den ute!! Jobbat på denna i 6 månader och nu är den äntligen ute! Bakgrundshistoria, på engelska:

2009:

Underrated from the Humboldt County based hiphop-duo Potluck released "2 Minute Drill", a track in which he raps fast for 2 minutes in only one take.

2011:

He releases yet another fast track, called "3 Minute Miracle", where he takes it to another level and raps for 3 minutes straight, in only one take.

2013:

On October 25, Xersize releases "4 Minute Masterpiece", a track in which he raps for 4 minutes straight, only fast rap and only 1 straight take! No editing, no cutting, 1 long shot of fast rapping!

I alla fall, utan någon vidare beskrivning, här har ni min 4 Minute Masterpiece!

EDIT: Oj, förlåt för dubbelposten! Var bara så exalterad på att få lägga upp den, mitt misstag!

Redigerad av Xersize
  • Gilla 7
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är den ute!! Jobbat på denna i 6 månader och nu är den äntligen ute! Bakgrundshistoria, på engelska:

2009:

Underrated from the Humboldt County based hiphop-duo Potluck released "2 Minute Drill", a track in which he raps fast for 2 minutes in only one take.

2011:

He releases yet another fast track, called "3 Minute Miracle", where he takes it to another level and raps for 3 minutes straight, in only one take.

2013:

On October 25, Xersize releases "4 Minute Masterpiece", a track in which he raps for 4 minutes straight, only fast rap and only 1 straight take! No editing, no cutting, 1 long shot of fast rapping!

I alla fall, utan någon vidare beskrivning, här har ni min 4 Minute Masterpiece!

EDIT: Oj, förlåt för dubbelposten! Var bara så exalterad på att få lägga upp den, mitt misstag!

Hade gärna skrivit något mer utförligt, men jag har precis vaknat så jag kommer inte på något. Men det kanske inte behövs något mer än: Förbannat bra jobbat!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade gärna skrivit något mer utförligt, men jag har precis vaknat så jag kommer inte på något. Men det kanske inte behövs något mer än: Förbannat bra jobbat!

Tack så mycket, det uppskattas verkligen! Gjorde mitt bästa och det tog mig 6 månader eller mer, så jag vill gärna tro att det var väl spenderad tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt jobbat! Men jag trodde klockan skulle ticka åt andra hållet.

Alla borde se det här klippet, jag nämns nämligen i beskrivningen. :mf_doof:

Det skulle den gjort, men det tog mig nästan 3 timmar bara att få in klockj****n från början, så jag orkade inte bråka mer med den.

Public announcement: eXotic hjälpte mig som satan med dig, det uppskattas! Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har suttit som Charlie i It's Always Sunny, onykter i ett mörkt rum tillsammans med en synth och en gitarr, och knåpat ihop ett stycke musik i afton.

Dra en lyss, vetja!

Ganska intressant faktiskt Väldigt alternativt, och även om jag inte förstår mig på det så gillar jag det på något konstigt vis. Bra gjort!

--

Skulle verkligen uppskatta om ni kunde hjälpa mig med en sak!! Den senaste videon som jag visade här, min 4 Minute Masterpiece, var ju svaret på Underrateds 2 Minute Drill och 3 Minute Miracle. Underrated är ena halvan av duon Potluck, som är ganska stora i undergroundrapvärlden, och jag har postat videon på deras Facebook-sida! För att få deras uppmärksamhet så skulle jag verkligen innerligt älska er alla mer än vad jag redan gör om ni kanske kunde klicka er in här och gilla, kommentera och/eller dela länken vidare. Ju fler kommentarer och gillningar, desto bättre!

Har sponsrat det inlägget plus tre delningar med sammanlagt 150kr, så jag vill inte ha slängt ut de pengarna förgäves. Som sagt, det skulle verkligen uppskattas mer än vad jag kan förklara om ni bara gjorde det här lilla! Må bäst och tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska intressant faktiskt Väldigt alternativt, och även om jag inte förstår mig på det så gillar jag det på något konstigt vis. Bra gjort!

Tackar innerligt. Det gör en alltid glad att andra uppskattar ens musik.

Men hör och häpna, gott folk. Det slutade inte med den inspelningen. Allt eftersom kvällen igår levde vidare fortsatte jag spela in, enda in på småtimmarna. Och när jag steg upp i morse fortsatte jag. Gamla och nya idéer blandades, och resultatet blev det jag kallar Beyond, av det nyformade enmansprojektet Dan De Line.

Om ni behagar kan ni ta en lyss.

Beyond <-- Det där är en länk.

Algorab pt. I (0:00 - 6:17)

Days Per Second (6:17 - 10:50)

Algorab pt. II (10:50 - 15:11)

Serenity (15:11 - 19:22)

The Execution (19:22 - 23:08)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man annars mixa?

En ärlig fråga då jag alltid trott att hörlurar är vägen att gå om man verkligen vill höra någonting ordentligt.

Edit: Om du inte menar hörlurar, som i ett par iPhone-lurar. Då förstår jag om ljudet inte kommer till sin rätt.

Nja, helst vill du nog mixa i monitorer. Men efter man känner sig nöjd med mixen bör man egentligen lyssna på den genom även hörlurar, iPod-hörsnäckor, telefonhögtalare, vanliga datorhögtalare och så vidare eftersom det är främst genom dem som musiken sedan kommer höras...

En vanlig missuppfattning. Trodde enda fram till 15 års ålder att all musik mixas med hörlurar efter som musik skapas för att spelas i hörlurar (vilket inte stämmer helt). Ändå om det är kanske det vanligaste lyssningsmedlet använder man aldrig hörlurar i varken mixning- eller mastringsprocessen. Det bästa är att använda en sådan ärlig referenshögtalare som möjligt.

Detsamma gäller också för vanlig musiklyssning. Ett par högtalare är att föredra 10 av 10 gånger.

---

Jaha, då har jag försökt göra något lite mer klubbigt. Säg vad ni tycker.

https://soundcloud.com/davidontherocks/moving-to-montana

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...