Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Då är debutsingeln ute!

post-8700-0-48562700-1370011763.jpg

Innehåller de två låtarna "One By One" samt titellåten "By My Side". Finns att lyssna på samt ladda ner på följande sidor:

Spotify

Amazon.com

Wimp

iTunes

Kom gärna med feedback och konstruktiv kritik!

(EDIT: Då originalbilden var för stor för forumet så var jag tvungen att minska den, därav den pixliga upplösningen)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad Adrian sa, omslaget osar Windows Movie Maker, jag tror att det finns många här på forumet som hade kunnat slänga ihop något riktigt fränt om du frågar i bildredigeringstråden!

Det ska jag komma ihåg till nästa skivsläpp, tänkte faktiskt inte ens på att fråga i forumet. Verkligen, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var ett tag sen jag delade med mig av någonting, är i slutskedet av en EP men ja, den är inte helt klar... Men gjorde nyligen en remix! Hoppas ni diggedidiggar den.

Dionne Lightwood - Dragonborn Comes

Remix

Originalet

Personligen så gillar jag originalet bättre då jag föredrar den typen av musik. Men ska jag tänka rent musikaliskt så har du gjort ett väldigt bra jobb, och jag kan helt klart rekomendera din remix till de jag känner som gillar den genren, så tummen upp till dig, no doubt!

Nu en liten uppdatering: Först och främst så har en av mina låtar, Cannibalistic Instinct, släppts på ett mixtape i USA. Finns att lyssna på samt ladda ner genom att klicka

här!

Sedan kommer det att hända en del saker nu i juli, bland annat detta:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

FYLLA MED ANTEPANTEBOY!!!!!

Haha ganska sköna faktiskt! Skål på er också!

Till mer seriösa saker: i april hade jag en show där jag öppnade för Malcolm B. Publiken var så jävla skön, showen i helhet blev riktigt bra och den spelades in, men ljudet sprakade en hel del, speciellt i början, så jag har inte velat släppa den, men nu, efter att tre producenter försökt och misslyckats men efter att min amerikanska polare faktiskt lyckats fixa det mesta, så är den uppe! Sån jävla stämnning, det här är anledningen till att man håller på med musik: responsen! Anyway, enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till mer seriösa saker: i april hade jag en show där jag öppnade för Malcolm B. Publiken var så jävla skön, showen i helhet blev riktigt bra och den spelades in, men ljudet sprakade en hel del, speciellt i början, så jag har inte velat släppa den, men nu, efter att tre producenter försökt och misslyckats men efter att min amerikanska polare faktiskt lyckats fixa det mesta, så är den uppe! Sån jävla stämnning, det här är anledningen till att man håller på med musik: responsen! Anyway, enjoy!

... man känner av ålderns höst när man måste fråga hur gamla kidsen som hänger på UH är... ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Åkes Sista Sång, en fin låt skriven av mig och inspelad med go' vänner.

Spela och sjung med, vettja!

G, B, E, C

vers1

Stackars Åke där med brutna ben

Ett sånt öde för han råka säga fel

Stackars Åke med en blodig mun

Som han sluppit om han bara vore lugn

vers2

Stackars Åke och hans bågar i kras

Han kan ju inget se utan sina glas

Stackars Åke han som var så gla'

Sen gick han vilse uti Malmö sta'

E

refr

Åke sa till en man denna dag

Om jag bestämde skulle du vatt en slav

Dessa ord fick Åke kvickt äta upp

För mannen gick och kalla på sin grupp

E

<munspelsolo rock n roll>

vers3

Stackars Åke fäller'n ensam tår

mitt i gatan med ytliga sår

Stackars Åke och hans sista ord

Han ska begravas under smutsig jord

refr

Åke sa till en man denna dag

Om jag bestämde skulle du vatt en slav

Dessa ord fick Åke kvickt äta upp

För mannen gick och kalla på sin grupp

E

<outrotokeri>

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är hopplöst att mixa i hörlurar! Nåväl, det blir tillräckligt bra för att jag ska publicera min (något försenade) sommarlåt 2013 här. Jag är ingen sångare, men vad fan ska man göra när man är ensam...

https://soundcloud.com/davidontherocks/da-r-sommaren-finns

Xersize: gillar verkligen din stil. Du har attityd, låter klassisk men känns ändå modern och fräsch. Fortsätt så lär det gå vägen för dig!

Åkes Sista Sång, en fin låt skriven av mig och inspelad med go' vänner.

Spela och sjung med, vettja!

Gillar inspelningen och är också jäkligt förtjust i ackordprogressionen. Låter Polly/Lithium av Nirvana. Förresten är ju dina andra låtar på Soundcloud magiska. Har mycket fin lyssning där framför mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inspelningen och är också jäkligt förtjust i ackordprogressionen. Låter Polly/Lithium av Nirvana. Förresten är ju dina andra låtar på Soundcloud magiska. Har mycket fin lyssning där framför mig.

Härligt att det uppskattas.

Det mesta jag har laddat upp på Soundcloud är projekt jag pillade med under tiden jag försökte självlära mig FL Studio 9.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har arbetat med en låt den senaste veckan eller två och blev precis klar med den, typ... Kämpat en del med mastering, mixing och liknande. Det är svårt. Det är en del smågrejer som inte riktigt sitter som de ska fortfarande men jag tror jag nöjer mig men den tills vidare.

Progressiv House-musik, typ!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nytt album av Konfekt (jag och Maimstream)!

EKONOMI

Här är länken till albumet: bandcamp!

a2088961256_2_1250645_0.jpg

Låtlista:

1. sockel 02:22

2. skatter 02:15

3. kittel 01:48

4. pulver 02:17

5. puckel 01:16

6. socker 02:04

7. piller 05:24 feat. skoopdiggah

Kommentarer är förstås ett plus, men om ni inte vill säga någonting behöver ni inte säga någonting.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...