Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
2020-12-04 at 22:53, Xersize skrev:

Jag gästade nyligen en metal-låt (ja, ni läste rätt) av ett band ifrån Halmstad. Vi gjorde även en video. Resultatet ser ni nedan.

Grymt! Ditt inhopp var originellt och oväntat. Kul att se för övrigt att det fortfarande görs synthig metalcore, jag lyssnade mycket på genren för ett 10-tal år sedan och trodde den hade dött ut.

 

Jag tror inte jag har postat något i denna tråden tidigare men jag gör själv lite instrumental musik hemma vid datorn. Min inriktning är mot synth blandat med gitarrer men också helt elektronisk musik. Här är några låtar som jag har släppt de senaste åren:

 

 

 

Och så en utan gitarrer...

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, Arvid skrev:

Grymt! Ditt inhopp var originellt och oväntat. Kul att se för övrigt att det fortfarande görs synthig metalcore, jag lyssnade mycket på genren för ett 10-tal år sedan och trodde den hade dött ut.

 

Jag tror inte jag har postat något i denna tråden tidigare men jag gör själv lite instrumental musik hemma vid datorn. Min inriktning är mot synth blandat med gitarrer men också helt elektronisk musik. Här är några låtar som jag har släppt de senaste åren:

 

Haha, tack så mycket! De släppte även en ny singel i fredags som jag tyvärr inte är med på (dock är jag med i videon) och den kan jag starkt rekommendera, riktigt bra!

 

VÄLDIGT sköna instrumentaler förresten! Riktigt bra jobbat, verkligen!! Jag får lite 80-talsfeeling men med inslag av nyare, riktigt grymt faktiskt!

 

I fredags släppte jag för övrigt en ny låt med en lyric-video, och jag är på riktigt överväldigad. Jag har aldrig någonsin varit med om att en video jag släpper når 1000 visningar så här fort, och dessutom stiger stadigt varje dag! Ni får mer än gärna kolla in den och säga vad ni tycker!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Xersize skrev:

VÄLDIGT sköna instrumentaler förresten! Riktigt bra jobbat, verkligen!! Jag får lite 80-talsfeeling men med inslag av nyare, riktigt grymt faktiskt!

Tack. 1980-talet och då i synnerhet new wave är min främsta inspiration.

 

6 timmar sedan, Xersize skrev:

I fredags släppte jag för övrigt en ny låt med en lyric-video, och jag är på riktigt överväldigad. Jag har aldrig någonsin varit med om att en video jag släpper når 1000 visningar så här fort, och dessutom stiger stadigt varje dag! Ni får mer än gärna kolla in den och säga vad ni tycker!

Fin och personlig låt som många säkert känner igen sig i. Den tar upp dystra saker som brusten kärlek, missbruk och att känna sig nedtryckt av andra men inger ändå hopp och motivation att inte ge upp. Snyggt beat också. Jag gillart. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Ny låt som jag har jobbat med i ca ett år när jag haft lust och tid över. Jag lyssnade mycket på eurodance när jag började med låten förra våren och ville göra något med det soundet. Resultatet blev en kombination av eurodance/trance, metal och hardstyle med en touch av 80-talet.

 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Just ja, det har jag glömt att nämna, men jag har lyckats dra på mig ett skivkontrakt nu!

Från och med slutet på november så är jag signad hos ett indiebolag i Göteborg vid namn Rexius Records, och även om de är ett mindre bolag så har de helt klart större räckvidd och nätverk än vad jag har själv. Så även om jag kanske inte kommer kunna leva på heltid på musiken via dom så är det nog ett första steg i rätt riktning.

Så nu kommer det komma en massa ny musik, mer merch, förhoppningsvis spelningar (beror också lite på rådande pandemi osv.) och mycket annat. Det ska bli en mycket intressant resa! Är ni intresserade att följa den så finns jag ju på sociala nätverk och YouTube där jag är mer aktiv än här nu för tiden. Detta kommer bli grymt i alla fall, det tror jag helhjärtat på!

 

spacer.png

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vi håller på att spela in början till vårt andra album. Det vore trevligt att kunna spela in resten också, men vi har inte låtarna färdiga och då är det nog bättre att spela in de som är färdiga nu och ta andra halvan när det är dags. Vi har klivit upp en del i komplexitet från vår första skiva och det skulle nog inte vara så lätt att ha alla låtar i ordentlig inrepning samtidigt nu när man inte kunnat repa på ett år.

Trummorna tog mycket längre tid att spela in än jag trodde, men så är det också en av låtarna som är riktigt jobbig att sätta till 100% i en studio. Nästa helg är det gitarrspåren som gäller, basisten var så jäkla snabb på att sätta sitt att det inte är utan att jag blir lite avis.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Min första låt sen jag skrev på skivkontrakt är nu ÄNTLIGEN ute. Fy satan vad jag har sett fram emot att få släppa den här pärlan, jag har hållit på den så jäkla länge. Ni får mer än gärna ge den en lyssning och berätta vad ni tycker, konstruktiv kritik mottages gärna!

spacer.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Min vackra fru kommer släppa en skiva under namnet Lisa och vampyrerna! Jag är med och gör en del grejer och producerar det hela. Än så länge finns bara snippets på instagram, men tanken är att lägga ut hela skivan när allt är klart.

 

edit. vad tusan, varför får jag det inte att fungera med embed från instagram?! Hjälp.

edit 2. okej, så det tycks inte fungera med insta-embeds på Invisionforum, nu när jag läst på lite. Här är därför ett par direktlänkar till några snippets från låtar (med dithörande videor!):

södra europa

svarta nätter

demoner & vitt brus

Redigerad av okka
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, okka skrev:

Min vackra fru kommer släppa en skiva under namnet Lisa och vampyrerna! Jag är med och gör en del grejer och producerar det hela. Än så länge finns bara snippets på instagram, men tanken är att lägga ut hela skivan när allt är klart.

 

Men vad kul! Ni har bra grunder på låtarna där så jag ser fram emot att rubbet när det är klart. Tanken är att det ska ut på Spotify, iTunes och dylikt sen också antar jag? :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
22 minuter sedan, dibel skrev:

Lyssnar på Spotify nu.

Som vampyr så är det bara att trycka på gilla, like och subscribe.

Team Spike. 🖤

Tusen tack! 🖤 Och tack för påminnelsen, glömt skriva här att skivan nu finns på Spotify:

xoxo!

Redigerad av okka
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...