Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Hade inte så mycket för mig i lördags så det blev en låt till.

Haha! Gillade verkligen denna! Sjukt snyggt gitarrintro. Fick enorma In Flames vibbar. Visste inte att du var en så talangfull gitarrist. Sen var texten underhållande och Halloween-mysig. Varför såg jag inte denna förra helgen för?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Haha tack, Weener! Ja nu när du säger det så, jag har väl aldrig riktigt toklyssnat på In Flames, men Pallars-Anders Visa ligger djupt rotad i mitt huvud så den kanske hjälpte till :P Ja, jag försöker hålla texterna på en humoristisk nivå så att de ska vara roliga att lyssna på. Kul att få så fina recensioner utav en riktig musiker! ;)

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är vår debut-EP! Vore kul om ni lyssna, spred och sa vad ni tyckte om den :)

Riktigt skitbra! Min favorit är Blommor av sju slag, får lite Fleet Foxes-vibbar på nå vis.

Och eh, hej på er. Var ett tag sen men här kommer en fräsch remix på en av mina favoritrappare/sångare de senaste åren. Lite semi-instrumental hip hop, eller nåt.

Azealia Banks - Chasing Time (Eran lilla Spam Snut-remix)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt skitbra! Min favorit är Blommor av sju slag, får lite Fleet Foxes-vibbar på nå vis.

Och eh, hej på er. Var ett tag sen men här kommer en fräsch remix på en av mina favoritrappare/sångare de senaste åren. Lite semi-instrumental hip hop, eller nåt.

Azealia Banks - Chasing Time (Eran lilla Spam Snut-remix)

Åh tusen tack! Härligt att du nämner Fleet Foxes då dom är en stor inspirationkälla för oss :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och småtramsade lite på trummorna idag, och lyckades för första gången på frihand göra något som faktiskt lät helt okej så jag var tvungen att spela in och skicka till polaren. :P

Tänkte att ni också kunde få se, och ni som kan trummor kunde få kritisera det otroligt korta beatet jag spelar. Går det att utveckla, går det ens att spela mer än som freestyle? Inte för att jag funderar på att bli trummis, men det är kul att ha något att träna på och bli bättre nu när bakhjulsmaskinen bara står och dammar.

Det började som ett one drop då jag är mest reggaeinfluerad när jag lirar, men jag tyckte det lät så tomt så jag flyttade bastrumman till första slaget.

Anledningen till min tomma blick rätt ut i det blå är för att TV:n står där borta.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och småtramsade lite på trummorna idag, och lyckades för första gången på frihand göra något som faktiskt lät helt okej så jag var tvungen att spela in och skicka till polaren. :P

Tänkte att ni också kunde få se, och ni som kan trummor kunde få kritisera det otroligt korta beatet jag spelar. Går det att utveckla, går det ens att spela mer än som freestyle? Inte för att jag funderar på att bli trummis, men det är kul att ha något att träna på och bli bättre nu när bakhjulsmaskinen bara står och dammar.

Det började som ett one drop då jag är mest reggaeinfluerad när jag lirar, men jag tyckte det lät så tomt så jag flyttade bastrumman till första slaget.

Anledningen till min tomma blick rätt ut i det blå är för att TV:n står där borta.

Låter gött! Går absolut att använda det som beat eller liknande då det är vanligt 4/4 komp! Finns även möjligheter att utveckla men jag tycker det är cleant och gött som det är. Nu ska du bara börja öva på fills mellan takterna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satt och småtramsade lite på trummorna idag, och lyckades för första gången på frihand göra något som faktiskt lät helt okej så jag var tvungen att spela in och skicka till polaren. :P

Tänkte att ni också kunde få se, och ni som kan trummor kunde få kritisera det otroligt korta beatet jag spelar. Går det att utveckla, går det ens att spela mer än som freestyle? Inte för att jag funderar på att bli trummis, men det är kul att ha något att träna på och bli bättre nu när bakhjulsmaskinen bara står och dammar.

Det började som ett one drop då jag är mest reggaeinfluerad när jag lirar, men jag tyckte det lät så tomt så jag flyttade bastrumman till första slaget.

Anledningen till min tomma blick rätt ut i det blå är för att TV:n står där borta.

Lät riktigt jävla bra! :D Jag kan verkligen föreställa mig det du spelade med ett riktigt coolt riff eller beat, snyggt jobbat!

Jag hade förresten rätt tråkigt ikväll så jag slängde ihop ett klipp med alla gitarrsolon jag spelat in under alla mina skojlåtar hittills, sedan några år tillbaka :P

Alla låtar finns här, förresten: Bergmans skojlåtar

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter gött! Går absolut att använda det som beat eller liknande då det är vanligt 4/4 komp! Finns även möjligheter att utveckla men jag tycker det är cleant och gött som det är. Nu ska du bara börja öva på fills mellan takterna :)

Ja precis jag lirade ett vanligt 4/4 komp, tänkte att jag håller det simpelt så jag själv klarar av det. :P

Ja fills behöver jag öva på, tappar bort mig så inåt tusan i takten varenda gång jag försöker. Får se om jag kan fnuska fram något bra som passar in.

Tack för svaret!

Lät riktigt jävla bra! :D Jag kan verkligen föreställa mig det du spelade med ett riktigt coolt riff eller beat, snyggt jobbat!

Haha tack så mycket, om du riffar satan med gitarren så spelar jag in trummorna! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

och är tekniskt sett inte en egen låt, men jag lägger upp den här ändå. FTP

Va? Är det INTE du som skrivit den?! Där förstördes min världsbild...

Nej men seriöst, det lät bra faktiskt. Jag är äckligt kräsen med den här låten då den betyder mycket för mig, men du gör den helt klart godkänt. Du får ett + för det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...