Jump to content

Egen-Musik-Tråden


Weener
 Share

Recommended Posts

Gjorde en låt som present till min mamma (hon fick en "riktig" present också...) där jag övergav min genre och stil och prövade lyckan med en mer aukustisk approach. Orkester-filmmusik typ. Ta er gärna ett lyss, men jag vill gardera mig lite och säga att den här låten slängdes ihop på kanske totalt 2-3 timmar och är inte mixad, eq'ad, mastrad osv eftersom jag inte hade tid för det.

Nog babblat:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

xD

I gotta say, I kinda like it! Lite filthy, lite rugged, lite skön faktiskt!

---

Ett nystartat bolag i USA, kallat Fifth Column Records, ville ha med mig på en cypher de gjorde med 4 av sina rappare, kände mig hedrad! Mer info om det samt min signing finns här, då videon inte verkar gå att posta som en video av någon elak anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Then första av minst 5 men förhoppningsvis 10 av min Who's The iLLest?-serie finns nu uppe, nästa kommer på lördag!

Klickely-klick!

EDIT: Varför fungerar inte YouTube-länkar för mig?!

EDIT 2: Då jag högst troligt kommer slänga upp alla 10 låtar och inte vill posta tio inlägg i rad så gör jag så här istället;

Varje onsdag och lördag klockan 15.00 så kommer jag släppa en ny låt i Who's The iLLest?-serien tills alla är släppta. Jag har gjort en spellista där just de 10 låtarna kommer hamna, och den finns här!

Som sagt, varje onsdag och lördag 15.00. There it is!

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hejsan glada och ledsna GTAsajtare!

Har en kompis som har gjort en film och jag fick äran att göra musiken. Indiefilm kräver indiemusik, så är kommer tre låtar jag har snickrat ihop under hösten:

Hannah's Spinning Wheel part 1

Brun Kärlek

https://soundcloud.com/davidontherocks/brun-k-rlek

Love Is Bold

https://soundcloud.com/davidontherocks/love-is-bold

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar innerligt. Det gör en alltid glad att andra uppskattar ens musik.

Men hör och häpna, gott folk. Det slutade inte med den inspelningen. Allt eftersom kvällen igår levde vidare fortsatte jag spela in, enda in på småtimmarna. Och när jag steg upp i morse fortsatte jag. Gamla och nya idéer blandades, och resultatet blev det jag kallar Beyond, av det nyformade enmansprojektet Dan De Line.

Om ni behagar kan ni ta en lyss.

Beyond <-- Det där är en länk.

Algorab pt. I (0:00 - 6:17)

Days Per Second (6:17 - 10:50)

Algorab pt. II (10:50 - 15:11)

Serenity (15:11 - 19:22)

The Execution (19:22 - 23:08)

Kan väl lika bra ta och uppdatera det här.

En vecka efter att jag spelat in det ovan valde jag att spela in 12~ minuter extra, slänga in det i mixen och ändra runt lite bland titlar. Jag gjorde ett fräsigt omslag också för att få en fulländad känsla.

<- Länk till musiken!

Leaving (0:00 - 6:17)

Days Per Second (6:17 - 10:50)

Leaving pt. II (10:50 - 15:11)

Serenity (15:11 - 19:22)

The Execution (19:22 - 23:07)

I'm Only Sleeping (23:07-26:04)

Pebbles (26:04 - 29:30)

Leave Your Controls (29:30 - 35:33)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...