Jump to content

Sexiga reklamer kan förbjudas - bra eller dåligt?


Jacker
 Share

Sexiga reklamer kan förbjudas...  

69 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Läs om det på:

DN

Rapport

Aftonhoran

- - - -

Min åsikt är att inte all reklam med lättklädda människor är köndiskriminerande, det krävs mer än så. Det är en stor skillnad på sexism och sexighet. Reklam med en kvinna som poserar med en mobiltelefon är i grund och botten inte inriktad på sex (det anspelar på det), och det finns ingenting som underkastar kvinnan. Kvinnokroppar kan vara vackra. Jag förstår inte riktigt femenisterna ibland, ska samhället börja svartmåla kvinnokroppen istället? Könsdiskriminerande/Sexistisk reklam skulle vara reklam där man specifikt pekar ut vad som är manligt och kvinnligt (oavsett som det är sexigt eller ej), vad män respektive kvinnor inte klarar av, hur man ska bete sig, osv.

Fast om jag ska vara ärlig är jag lite splittrad. Jag kan störa mig på vissa saker, kommer dock inte på något bra exempel just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sen när blev sexig reklam kvinnoförnedrande? Finns faktiskt män i reklamer också..

Lite smått osäker men har rly har jag inte något emot "sexiga" reklamer. Det är vardag nu liksom. Jag bryr mig inte om. Någon ska sälja en bil och reklamerar igenom att ha en kille som ligger på motorhuven och ler i bara kalsonger på en bild, det är mer humor i det, om du inte gillar är det bara att titta bort. Precis som den där fula äckliga fula gubben som går mitt i vägen och skriker, kolla inte på honom. Tycker det är mer störande och stötande när aftonhoran på framsidan har typ som rubrik;

"PARIS HILTON I NY SEXSKANDAL",

"LASSE BERHAGEN ERKÄNNER - "JAG BLEV KÅT",

"HÄR HAR SVENSKA TJEJER SEX PÅ STRANDEN"

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...