Jump to content

Hett tips till alla på sajten!


eliizar
 Share

Recommended Posts

Alla ni forumiter som har Bilddagboken tipsar jag om att byta lösenord på allt annat ni använder samma lösenord till, främst msn. Detta är pga. att bilddagboken har haft intrång och lösenord till användare har läckt ut. Jag själv har haft oväntat besök på min msn men som tur är så har åtgärdades det snabbt.

bilddagboken.se

Hej,

<

någon eller några individer har gjort intrång i Bilddagbokens system

och kommit över en databaskopia från maj 2007. Den aktuella

databaskopian innehåller bland annat lösenord till dagböcker samt

e-postadresser.

Vi ser mycket allvarligt på det som inträffat och väljer därför det

säkra före det osäkra och bytt ditt gamla lösenord mot ett nytt.

Ett mail kommer skickas ut till din e-post du angivit på sajten.

OBS! Använder du lösenordet du hade på Bilddagboken på andra ställen

rekommenderar vi dig att byta lösenord även för de platserna.

Detta gäller t.ex. din e-post eller MSN.

Vi jobbar för fullt med att utreda saken.

http://www.bilddagboken.se/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det här är ju inte farligt, det är kul. Suttit och kollat på en del konton och skit i någon timme. Men ca 70% är ju krypterade/hashkod och sen har väl säkert 50/60% av dom kvarstående redan bytt sitt lösenord, och dom kvarstående är invaderade av dom tusensals som ser lösenorden, så jag har inte lyckats komma in på något. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var på Flashback för någon timme sedan, där det härjades vilt i den delen av forumet. Listorna på ett tiotusental människors konton finns tillgängliga, men det är främst folk med 'enkla' lösenord som blivit drabbade. Bytte dock mitt, i mina ögon ganska säkra (slumpade bokstäver+siffror), standardlösenord till ett nytt.

Det här är ju inte farligt, det är kul. Suttit och kollat på en del konton och skit i någon timme. Men ca 70% är ju krypterade/hashkod och sen har väl säkert 50/60% av dom kvarstående redan bytt sitt lösenord, och dom kvarstående är invaderade av dom tusensals som ser lösenorden, så jag har inte lyckats komma in på något. :D

Ricky Gervais är kul. Flight of the Conchords är kul. Folk som får amerikanska fotbollar i skrevet är kul. Att läsa "Lisa, 15 år":s hotmail-inbox är inte särskilt kul.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är ju inte farligt, det är kul. Suttit och kollat på en del konton och skit i någon timme. Men ca 70% är ju krypterade/hashkod och sen har väl säkert 50/60% av dom kvarstående redan bytt sitt lösenord, och dom kvarstående är invaderade av dom tusensals som ser lösenorden, så jag har inte lyckats komma in på något. :D

Jo, säkerligen skitkul för dom som väl har fått sin MSN eller liknande hackad också. Trodde fan att Tintin var god, men tydligen inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ricky Gervais är kul. Flight of the Conchords är kul. Folk som får amerikanska fotbollar i skrevet är kul. Att läsa "Lisa, 15 år":s hotmail-inbox är inte särskilt kul.

Inte riktigt sådant jag är "intresserad av" heller. Är bara roligt att logga in på någon annans msn/annat bara för att. Som jag sätt andra gjort på flashback, t.ex en flicka som någon skrev var i thailand eller någonting, så skrev någon till hennes far att hon fick mycket kuk. Inte alls roligt. Att läsa emails och skriva emails / skriva medelanden på msn och förstöra relationer eller så är tråkigt. Jag tycker bara det är roligt att komma in. :D Konstigt men sant.

Jo, säkerligen skitkul för dom som väl har fått sin MSN eller liknande hackad också. Trodde fan att Tintin var god, men tydligen inte...

Nope, det är inte kul för dem som får sin MSN hackad. Och jag är god. Men sedan är ju inte jag Tintin, så vem vet, han kanske är ond.

Exakt. Och att folk har gått in på min msn och skrivit skit tilll min tjej, skitkul.

Det är inte alls roligt.

Haha jag har sån himla tur. Har samma lösenord överallt utom på bilddagboken, av en slump.

Det är bara konton registrerade innan Maj 2007 som är ute "iaf".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du när jag reggade mig? :D

Jag har ingen aning, men jag, och flera andra jag känner berörs inte personligen av detta då vi registrerat oss efter maj 07. Kollat upp så att våra konton inte finns där, och sedan finns det också angivet på flera ställen bara man gewglar på "Bilddagboken hackat" eller liknande. Det står även i "pressmedelandet" bilddagboken gick ut med.

...en databaskopia från maj 2007.

Ganska logiskt att inte konton som skapades efter detta finns med? ^_^

Dock jävligt synd för dem som drabbas kraftigt. Som dem förjävliga personer förstör relationer för t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte vara med på listorna, ingen jag känner heller (utav de jag sökt efter).

Känns jävligt onödigt att göra det mot en sida som bdb. Måste väl finnas roligare saker att göra.

Typ, Sveriges största community? Jag har ingen källa på föregående påstående, men den har fler aktiva användare än Lunarstorm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade igenom filerna. Jag är säker. Huhuhu. Även om jag registrerade mig tidigare, så.

Inte alla medlemmar som fanns med i de filer som fanns länkade till på FB

Haha, samma här faktiskt. Nåja, jag verkar inte vara med på listorna i alla fall..

Inte alla medlemmar som fanns med i de filer som fanns länkade till på FB

Verkar inte vara med på listorna, ingen jag känner heller (utav de jag sökt efter).

Känns jävligt onödigt att göra det mot en sida som bdb. Måste väl finnas roligare saker att göra.

Typ, Sveriges största community? Jag har ingen källa på föregående påstående, men den har fler aktiva användare än Lunarstorm.
:D

Och själv registrerade jag mig efteråt.. MEN självklart kan jag inte ta mig in ändå och jag kan inte skicka efter nytt lösen ^_^ yeyy :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...