Jump to content

Inget nätverkskort, eller?


RavenE
 Share

Recommended Posts

Okej, så här är det. Jag har köpt en ny dator. Allt funkar underbart, förutom en liten detalj. Jag misstänker att det inte finns något nätverkskort i den?!

Det finns uttag för nätverkskabel. Jag stoppar in kabeln, det börjar lysa och blinka som ett mini Las Vegas, men jag har inte tillgång till internet. Går jag in i "Nätverksanslutningar" så är det tomt, nada, finns inget där.

Misstänker att det är integrerat nätverkskort då uttaget för kabeln ser ut att sitta på moderkortet.

Vad gör jag? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så här är det. Jag har köpt en ny dator. Allt funkar underbart, förutom en liten detalj. Jag misstänker att det inte finns något nätverkskort i den?!

Det finns uttag för nätverkskabel. Jag stoppar in kabeln, det börjar lysa och blinka som ett mini Las Vegas, men jag har inte tillgång till internet. Går jag in i "Nätverksanslutningar" så är det tomt, nada, finns inget där.

Misstänker att det är integrerat nätverkskort då uttaget för kabeln ser ut att sitta på moderkortet.

Vad gör jag? :wub:

Grattis till den nya datorn...

Hittar Enhetshanteraren den?

Annars så kan man kunna lägga till en nätverksanslutning eller? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du laggt in Drivrutiner till dit nätverk? Med mitt nätverk måste ja lägga in Drivrutinerna först innan ja kan fortsätta.

Fick med två skivor. En för Grafikkortet, och en för Moderkortet.

På skivan för moderkortet kan man välja åtskilliga saker, drivrutinerna för ljudet lyckades jag fixa, men jag har inte sett något för nätverket. Bäst att kolla en extra gång och hoppas på det bästa.

Edit; nej, såg inte ut att finnas något. Det jag hittade var:

Tillägg till nVidia-kortet.

Ljuddrivrutiner.

PC-Cillin, internet säkerhet.

PC-Health, man ser hur komponenterna mår.

Raiddisk, något med diskett?

Bläddra på CD:n.

Avsluta.

:mf_doof:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick med två skivor. En för Grafikkortet, och en för Moderkortet.

På skivan för moderkortet kan man välja åtskilliga saker, drivrutinerna för ljudet lyckades jag fixa, men jag har inte sett något för nätverket. Bäst att kolla en extra gång och hoppas på det bästa.

Edit; nej, såg inte ut att finnas något. Det jag hittade var:

Tillägg till nVidia-kortet.

Ljuddrivrutiner.

PC-Cillin, internet säkerhet.

PC-Health, man ser hur komponenterna mår.

Raiddisk, något med diskett?

Bläddra på CD:n.

Avsluta.

:wub:

Ja du, Men eftersom den blinkar så måste den ju funka. Då är frågan känner inte Windows av nätverkskortet eller har har bara inte Windows fattat att du ville surfa på datorn :cry:

Men att du inte ens hittar den i enhetshanteraren var jävligt konstigt. pröva med att manuellt lägga till den. Gå in på "Lägg till ny maskinvara" i kontroll panelen..

BTW: Vilket OS?

Vista/XP?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du, Men eftersom den blinkar så måste den ju funka. Då är frågan känner inte Windows av nätverkskortet eller har har bara inte Windows fattat att du ville surfa på datorn :wub:

Men att du inte ens hittar den i enhetshanteraren var jävligt konstigt. pröva med att manuellt lägga till den. Gå in på "Lägg till ny maskinvara" i kontroll panelen..

BTW: Vilket OS?

Vista/XP?

Verkar inte fungera där heller.

Windows XP, i och för sig inte äkta, men det ska väl inte spela någon roll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar inte fungera där heller.

Windows XP, i och för sig inte äkta, men det ska väl inte spela någon roll?

Hmm..

Nae, om ditt XP är äkta eller modifierat ska inte spela nån roll...

Lite udda problem, Kortet lyser men finns inte...

Låter som om du får ringa supporten hos din försäljare :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm..

Nae, om ditt XP är äkta eller modifierat ska inte spela nån roll...

Lite udda problem, Kortet lyser men finns inte...

Låter som om du får ringa supporten hos din försäljare :wub:

Dom har stängt nu, men jag slängde iväg ett mail nyss så får jag svar imorgon då jag är i skolan.

Fy fan. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Enhetshanteraren så borde den vara listad under "Andra Enheter" som en Ethernet.. nånting.. markera den, tryck på delete och ta bort den.. Se till att CD'n är i (Moderkort-cd'n antagligen) sen tryck på Åtgärd -> Sök efter maskinvaruförändringar...

borde hitta nått då hoppas jag =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Enhetshanteraren så borde den vara listad under "Andra Enheter" som en Ethernet.. nånting.. markera den, tryck på delete och ta bort den.. Se till att CD'n är i (Moderkort-cd'n antagligen) sen tryck på Åtgärd -> Sök efter maskinvaruförändringar...

borde hitta nått då hoppas jag =(

Nej, det fanns inget där heller. Det som finns under Andra enheter är:

"Annan PCI-bryggenhet"

SM-Busstyrenhet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okejokej, till vad?

Jag har min Xbox360 kopplad till ena och internet till andra. Och så är dom bryggade. Så min Xbox får internet genom min dator... :wub:

@RavenE

Kan du ta reda på ditt moderkort så kanske du kan få reda på vilket nätverkskort som finns på. Eller åt minståne skaparen. Så kanske mankan få fram drivisar..

Har du provat att sparka på dator och skrika "Fungera din jävla SKIT!!!!" :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@RavenE

Kan du ta reda på ditt moderkort så kanske du kan få reda på vilket nätverkskort som finns på. Eller åt minståne skaparen. Så kanske mankan få fram drivisar..

Har du provat att sparka på dator och skrika "Fungera din jävla SKIT!!!!" :cry:

På "User's manual motherboard" så står det:

Nvidia Nf6100-400 / 405

Platform Processor Chipset

Vet inte riktigt hur man kollar moderkortet.

Och ja, jag har provat sparka på den, men det hjälpte inte. Började rassla till inuti, så det lossnade väl något. :wub:

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...