Jump to content

Datorskärmen stängs av...


Adriian
 Share

Recommended Posts

Ja, det är faktiskt sant.

När jag startar datorn så fungerar först allt som det ska. Till efter boot-screenen. Då står det "Monitor going to sleep." och skärmen blir svart. Sen så börjar helt plötsligt datorn att spela nån sorts hissmusik som aldrig tar slut.

Jag testade att köra HP Recovery (ja, det är en HP-dator) igår men det hjälpte inte.

Förresten, allt började igår när jag tryckte Alt+F4 för att stänga ner Firefox. Men jag kollade inte på tangentbordet när jag tryckte, och råkade då trycka fel första gången. Jag tror jag tryckte Alt+F5 eller något däromkring. Sen lade skärmen ner direkt och den har inte fungerat sedan dess.

Jag filmade problemet och lade upp filmen på youtube.

http://youtube.com/watch?v=vke0NtBLYnw

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är faktiskt sant.

När jag startar datorn så fungerar först allt som det ska. Till efter boot-screenen. Då står det "Monitor going to sleep." och skärmen blir svart. Sen så börjar helt plötsligt datorn att spela nån sorts hissmusik som aldrig tar slut.

Jag testade att köra HP Recovery (ja, det är en HP-dator) igår men det hjälpte inte.

Förresten, allt började igår när jag tryckte Alt+F4 för att stänga ner Firefox. Men jag kollade inte på tangentbordet när jag tryckte, och råkade då trycka fel första gången. Jag tror jag tryckte Alt+F5 eller något däromkring. Sen lade skärmen ner direkt och den har inte fungerat sedan dess.

Jag filmade problemet och lade upp filmen på youtube.

http://youtube.com/watch?v=vke0NtBLYnw

Hahahaha, sjukaste problemet :)

Fy på mig, borde inte skratta..

Men kan det vara en funktion som är HP egna version av vänte läge. För datorn lyser men skärmen är svart och det är lugn musik. Har du provat ALLA knappar på ditt tangentbord?

Eller det borde finnas en manual. te.x för att väcka datorn ur vänte-läge så trycker man på 'On/Off'-knappen

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är faktiskt sant.

När jag startar datorn så fungerar först allt som det ska. Till efter boot-screenen. Då står det "Monitor going to sleep." och skärmen blir svart. Sen så börjar helt plötsligt datorn att spela nån sorts hissmusik som aldrig tar slut.

Jag testade att köra HP Recovery (ja, det är en HP-dator) igår men det hjälpte inte.

Förresten, allt började igår när jag tryckte Alt+F4 för att stänga ner Firefox. Men jag kollade inte på tangentbordet när jag tryckte, och råkade då trycka fel första gången. Jag tror jag tryckte Alt+F5 eller något däromkring. Sen lade skärmen ner direkt och den har inte fungerat sedan dess.

Jag filmade problemet och lade upp filmen på youtube.

http://youtube.com/watch?v=vke0NtBLYnw

Det där är ingen hissmusik. Det är är musiken som spelas när man formaterar/installerar windows. Din recovery kanske inte gjorde det den skulle :)

Laddade upp låten på BU om någon ville ha den :D

Windows Welcome Music

Redigerad av Stammper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fixat problemet. Men vad möts jag av när jag startar datorn? Jo, allt på mina dokument är raderat. Alla mina kamerabilder de senaste 1,5 åren (hälften har jag inte gjort backup på) och en massa musik m.m.

Men det finns väl ett program som man kan återställa gamla filer med eller? Vad heter det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fixat problemet. Men vad möts jag av när jag startar datorn? Jo, allt på mina dokument är raderat. Alla mina kamerabilder de senaste 1,5 åren (hälften har jag inte gjort backup på) och en massa musik m.m.

Men det finns väl ett program som man kan återställa gamla filer med eller? Vad heter det?

Testa Recuva. Det är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...