Jump to content

Hjälp


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Hallå ja

Vet inte riktigt om detta är rätt forum att ställa dessa frågor i,men vad fan ni kan ju inte direkt skjuta mig,eller?? =B)

Det är såhär att för ett par dagar sedan råkade jag stöta till mitt Xbox360 så att det flög i golvet och nu tror jag att hårddisken är kass.

Där är ett glapp i den och något är löst inuti,det hörs när man plockar bort hårddisken.

Ibland signar Xbox:et in och ibland gör den det inte,i början när den inte ville signa in hjälpte det att lossa hårddisken och sätta tillbaka den igen men det funkar inte längre,tror att hårddisken måste bytas.

En kille på xbox forumet skriver att man tyvärr inte kan laga en hårddisk men att man kan lägga alla gamesaves på ett minneskort.

Min fråga är,fungerar det och vad är det för minneskort man ska ha??

Är det dessutom smidigt att byta,är det bara att köpa en lös hårddisk i affären och plugga in och sen fungerar allt som vanligt igen??

Tacksam för hjälp av lite mer tekniskt skickliga än mig.

Tack på förhand//Roger

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå ja

Vet inte riktigt om detta är rätt forum att ställa dessa frågor i,men vad fan ni kan ju inte direkt skjuta mig,eller?? =:)

Det är såhär att för ett par dagar sedan råkade jag stöta till mitt Xbox360 så att det flög i golvet och nu tror jag att hårddisken är kass.

Där är ett glapp i den och något är löst inuti,det hörs när man plockar bort hårddisken.

Ibland signar Xbox:et in och ibland gör den det inte,i början när den inte ville signa in hjälpte det att lossa hårddisken och sätta tillbaka den igen men det funkar inte längre,tror att hårddisken måste bytas.

En kille på xbox forumet skriver att man tyvärr inte kan laga en hårddisk men att man kan lägga alla gamesaves på ett minneskort.

Min fråga är,fungerar det och vad är det för minneskort man ska ha??

Är det dessutom smidigt att byta,är det bara att köpa en lös hårddisk i affären och plugga in och sen fungerar allt som vanligt igen??

Tacksam för hjälp av lite mer tekniskt skickliga än mig.

Tack på förhand//Roger

Det där med savegames, Ja du kanske kan rädda dom om du har tur. Hårddisken kanske har skadats så mycket så att den inte kan läsa mer men om du har tur så kanske det går, dock vet jag inte om du måste koppla den till datorn eller om du har tur och lyckas starta Xboxet igen så du kan flytta savegamesen till minneskortet B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med savegames, Ja du kanske kan rädda dom om du har tur. Hårddisken kanske har skadats så mycket så att den inte kan läsa mer men om du har tur så kanske det går, dock vet jag inte om du måste koppla den till datorn eller om du har tur och lyckas starta Xboxet igen så du kan flytta savegamesen till minneskortet B)
Man vet ju aldrig men jag tror och hoppas att den inte är så skadad så att man inte får ut något.Hade den varit så skadad tror jag att den hade dött direkt,som det är nu kan man ju lossa den,sätta i den igen och så funkar det.Problemet är att man vill ju inte behöva lossa den och sätta i den igen var 2-3 gång man spelar,risken är ju dessutom att förr eller senare så fungerar inte det längre,och då står man där med en massa saves som kanske inte går att rädda,för då är hårddisken verkligen död.Xboxet går att starta som det är nu,spelade t.om Farcry på den innan idag,enda skillnaden mot innan är att nu får jag spela utan att spara.Det tyder ju på att det är hårdisken som är sönder och inte själva konsolen,eller hur??Längst ner på Xboxet hittade jag faktiskt en lucka och när jag tryckte luckan inåt öppnades den och det ser faktiskt ut som att de gömt 2 st usb ingångar där.Om det sen går med ett vanligt usb minne med flash eller det ska vara ett speciellt sorts minne vetifan men.
Det finns speciella Xbox 360 minne som går att köpa i affärer. Och då kopplar du bara in minnes kortet, kopierar det du vill ha. Och kopplar in den nya HDD:n och för över skiten igen. Enkelt
Fungerar det även om hårddisken inte fungerar??Ska se om jag inte kan få liv i skiten en sista gång,som sagt så har det fungerat innan att lossa hårddisken och sen sätta fast den igen,visst kan man skita i att köpa en ny hårddisk och köra så men risken är ju att skitet havererar för gott och då står man där utan chans att rädda sina saves.Så det är lika bra att köpa ett sånt minne och en ny hårddisk,och sätta Xbox:et på ett bättre ställe nästa gång =:)Du längst ner på konsolen hittade jag en lucka som jag tryckte på,då uppenbarade sig 2 st ingångar som såg ut att kunna vara usb,tror du kanske att man kan stoppa in ett vanligt usb flashminne??Eller det är kanske inte en usb ingång överhuvudtaget??
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerar det även om hårddisken inte fungerar??Ska se om jag inte kan få liv i skiten en sista gång,som sagt så har det fungerat innan att lossa hårddisken och sen sätta fast den igen,visst kan man skita i att köpa en ny hårddisk och köra så men risken är ju att skitet havererar för gott och då står man där utan chans att rädda sina saves.Så det är lika bra att köpa ett sånt minne och en ny hårddisk,och sätta Xbox:et på ett bättre ställe nästa gång =:)Du längst ner på konsolen hittade jag en lucka som jag tryckte på,då uppenbarade sig 2 st ingångar som såg ut att kunna vara usb,tror du kanske att man kan stoppa in ett vanligt usb flashminne??Eller det är kanske inte en usb ingång överhuvudtaget??

Den gammla HDD:n måste ju funka för att kunna föra över saker till minnet.

Dom 2 portarna du hittade var 2 st USB 2.0 portar. Dom är huvusakligen till för tråd-kontroller. Men man kan även sätta in USB-minnen eller Mp3 spelare.

MEN du kan inte spara på ett-VANLIGT USB minne, det har M$ förhindrat. Do.c finns det special USB-minnen som speciella för Xbox360 som inte är skapade av M$. Dom går endast att köpa utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den gammla HDD:n måste ju funka för att kunna föra över saker till minnet.

Dom 2 portarna du hittade var 2 st USB 2.0 portar. Dom är huvusakligen till för tråd-kontroller. Men man kan även sätta in USB-minnen eller Mp3 spelare.

MEN du kan inte spara på ett-VANLIGT USB minne, det har M$ förhindrat. Do.c finns det special USB-minnen som speciella för Xbox360 som inte är skapade av M$. Dom går endast att köpa utomlands.

Jo men HDD:n fungerar ibland,fungerade så sent som igår kväll,gick in på system och sen memory och där var allt sparat,games,bilder,videos och en massa annat konstigt som jag aldrig sett förr.

Så änsålänge fungerar HDD:n,men jag är rädd att om jag fortsätter lossa och sätta tillbaka den (som jag måste göra ibland för att konsolen ska hitta HDD:n) så kommer den till slut haverera.

Jaha så de usb minnena fungerar bara på ett håll??

Alltså att du kan sätta in ett flashminne med t.ex låtar och föra över till xbox:et??

Har iallafall köpt ett 64 mb minneskort till Xbox 360,hoppas det passar i anslutningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men HDD:n fungerar ibland,fungerade så sent som igår kväll,gick in på system och sen memory och där var allt sparat,games,bilder,videos och en massa annat konstigt som jag aldrig sett förr.

Så änsålänge fungerar HDD:n,men jag är rädd att om jag fortsätter lossa och sätta tillbaka den (som jag måste göra ibland för att konsolen ska hitta HDD:n) så kommer den till slut haverera.

Jaha så de usb minnena fungerar bara på ett håll??

Alltså att du kan sätta in ett flashminne med t.ex låtar och föra över till xbox:et??

Har iallafall köpt ett 64 mb minneskort till Xbox 360,hoppas det passar i anslutningen.

Det du ska kopiera är i så fall Profiles och Game saves. Det andra är säkert nåt tankat eller extra från nåt spel.

Alltså M$ egna minnen stoppar du ju in i luckorna till höger/under IR mottagarn. Men det speciella USB-minnet som går att använda som Xbox360 minne stopparn man ju i USB.

Om du stoppar in ett vanligt USB-minne så kan du bara lyssna/anväda sakerna på när minnet är dit kopplat. Alltså du måste ha Minnet i för att kunna använda det.

OBS: Do.c om du ska byta backgrunds bild så kommer bilden att sparas när du byter igen...

Hoppas att du förstår----

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du ska kopiera är i så fall Profiles och Game saves. Det andra är säkert nåt tankat eller extra från nåt spel.

Alltså M$ egna minnen stoppar du ju in i luckorna till höger/under IR mottagarn. Men det speciella USB-minnet som går att använda som Xbox360 minne stopparn man ju i USB.

Om du stoppar in ett vanligt USB-minne så kan du bara lyssna/anväda sakerna på när minnet är dit kopplat. Alltså du måste ha Minnet i för att kunna använda det.

OBS: Do.c om du ska byta backgrunds bild så kommer bilden att sparas när du byter igen...

Hoppas att du förstår----

Jag förstår alldeles utmärkt,och har gjort precis som du skrivit här ovan.

La över mina gamesaves och min profil,resten är som du skrev något extra.

Jo jag förstod det när jag kom hem med minnet och det inte passade i usb uttaget,först blev jag förbannad men sen kom jag på var det skulle sitta,och sen fungerade det perfekt.

Allt verkar fungera änsålänge,så jag tänker skita i att köpa en ny HDD,jag kör med minneskort.

Har ett 64 mb och har bara tänkt köpa 2 spel till (Saints Row 2 och GTA 4) så tror inte att jag behöver mycket mer minne.

Tror att jag har ungefär 45 mb kvar av 64,och då får man ändå inte ut 64 eftersom den tar lite i minne.

Skulle det vara så att det inte får plats är det bara att köpa ett minneskort till,antingen 64 eller 512 mb.

Vad menas med det du skrivit efter OBS?? Det är det enda jag inte riktigt förstår.

Jag tackar så mycket för hjälpen min vän...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår alldeles utmärkt,och har gjort precis som du skrivit här ovan.

La över mina gamesaves och min profil,resten är som du skrev något extra.

Jo jag förstod det när jag kom hem med minnet och det inte passade i usb uttaget,först blev jag förbannad men sen kom jag på var det skulle sitta,och sen fungerade det perfekt.

Allt verkar fungera änsålänge,så jag tänker skita i att köpa en ny HDD,jag kör med minneskort.

Har ett 64 mb och har bara tänkt köpa 2 spel till (Saints Row 2 och GTA 4) så tror inte att jag behöver mycket mer minne.

Tror att jag har ungefär 45 mb kvar av 64,och då får man ändå inte ut 64 eftersom den tar lite i minne.

Skulle det vara så att det inte får plats är det bara att köpa ett minneskort till,antingen 64 eller 512 mb.

Vad menas med det du skrivit efter OBS?? Det är det enda jag inte riktigt förstår.

Jag tackar så mycket för hjälpen min vän...

Det är ett tips att ha en fungerande HDD, För GTA 4 ska ju ha massor av tilläggs stuff och skit, Tror dom går på en halv gig. Blir ju inte mycket till andra spel...

Men du kanske får byta ut den gratis hos M$ supporten, Värt ett försök ju..

Det jag menar med OBS är att, använder du en bild från ett USB minne som backgrund bild så sparas den bilden även när du tar bort USB-minnet. Den är även kvar efter det du har bytt till en annan backgrunds bild. Så konstigt nog kan du ALLTID avnända den efter du ha anändt den en gång :)

Jaja, Glad att jag kan hjälpa till :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett tips att ha en fungerande HDD, För GTA 4 ska ju ha massor av tilläggs stuff och skit, Tror dom går på en halv gig. Blir ju inte mycket till andra spel...

Men du kanske får byta ut den gratis hos M$ supporten, Värt ett försök ju..

Det jag menar med OBS är att, använder du en bild från ett USB minne som backgrund bild så sparas den bilden även när du tar bort USB-minnet. Den är även kvar efter det du har bytt till en annan backgrunds bild. Så konstigt nog kan du ALLTID avnända den efter du ha anändt den en gång :mf_doof:

Jaja, Glad att jag kan hjälpa till :)

Men om jag då köper minneskortet med 512 mb bör jag ju klara mig :P

Vad är det för tillägg då??

Märk väl att jag inte lanar (om det fortfarande heter så)

Jag spelar alltså själv,och Xbox Live har jag inte heller.

Om jag själv vält ner den får jag väl ingen ny HDD??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om jag då köper minneskortet med 512 mb bör jag ju klara mig :mf_doof:

Vad är det för tillägg då??

Märk väl att jag inte lanar (om det fortfarande heter så)

Jag spelar alltså själv,och Xbox Live har jag inte heller.

Om jag själv vält ner den får jag väl ingen ny HDD??

Kan gå på garantin ändå, right? Annars är det bara säga att den bara la av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om jag då köper minneskortet med 512 mb bör jag ju klara mig :mf_doof:

Vad är det för tillägg då??

Märk väl att jag inte lanar (om det fortfarande heter så)

Jag spelar alltså själv,och Xbox Live har jag inte heller.

Om jag själv vält ner den får jag väl ingen ny HDD??

WTF, Dubbel POST. SRY

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om jag då köper minneskortet med 512 mb bör jag ju klara mig :)

Vad är det för tillägg då??

Märk väl att jag inte lanar (om det fortfarande heter så)

Jag spelar alltså själv,och Xbox Live har jag inte heller.

Om jag själv vält ner den får jag väl ingen ny HDD??

Jo, kanske att du klarar dig med 512 mb i så fall..

Xbox 360 kommer att få exklusiva nedladdnings bara tillägg

till Gta 4. Alltså så kokmmer detta inte till Pc eller PS3. Men om du inte har Xbox Live så kvittar det ju.

Och du kanske kommer undan med det Kobbe säger: :mf_doof:

Kan gå på garantin ändå, right? Annars är det bara säga att den bara la av.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan gå på garantin ändå, right? Annars är det bara säga att den bara la av.

Jo jag funderade på det först,att säga att den bara lagt av men det blir nog rätt svårt eftersom man ser att HDD:n fått sig en smäll.

Tar man av den så ser man är där är ett glapp och att plasten är bruten.

Så jag tror det blir rätt svårt att få det på garantin.

Hade varit annorlunda om det inte funnits någon yttre verkan på den,men nu är ju inte det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag funderade på det först,att säga att den bara lagt av men det blir nog rätt svårt eftersom man ser att HDD:n fått sig en smäll.

Tar man av den så ser man är där är ett glapp och att plasten är bruten.

Så jag tror det blir rätt svårt att få det på garantin.

Hade varit annorlunda om det inte funnits någon yttre verkan på den,men nu är ju inte det fallet.

Oj, det kunde du ha nämnt :mf_doof:

Kastade du den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, kanske att du klarar dig med 512 mb i så fall..

Xbox 360 kommer att få exklusiva nedladdnings bara tillägg

till Gta 4. Alltså så kokmmer detta inte till Pc eller PS3. Men om du inte har Xbox Live så kvittar det ju.

Och du kanske kommer undan med det Kobbe säger: :mf_doof:

Exakt vad är det för tillägg,fler uppdrag eller vad??

Jag skulle vilja ha Xbox live men jag får det inte att fungera,det är något skit med ip-adressen.

Var inne på Xbox hemsida och där stod något om just det problemet i supporten men jag fick inte rätt på det ändå.

Men beroende på vad de här tilläggen är för något kan det ju vara värt att få igång Xbox live.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt vad är det för tillägg,fler uppdrag eller vad??

Jag skulle vilja ha Xbox live men jag får det inte att fungera,det är något skit med ip-adressen.

Var inne på Xbox hemsida och där stod något om just det problemet i supporten men jag fick inte rätt på det ändå.

Men beroende på vad de här tilläggen är för något kan det ju vara värt att få igång Xbox live.

Tror det skulle vara extra bilar och ett uppdrag, Men exakt vet jag inte.

Stödjer din router Xbox Live?

Kolla på din routers kartong och leta efter "Xbox Compatible" eller "Vista Compatible" så ska det funka. MEN du behöver en lagrings enhet om du ska ha Xbox Live. Ett hett tips är då en HDD, för även om du har 2*512 mb så kommer du inte långt då demos, filmer och skit LÄTT tar plats, för att inte tala om tillägs saker då.

Om du har väldigt kända Online spel som t.ex GoW, Halo 3, RBS:Vegas, CoD4 eller liknade så är Xbox Live Himlen..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det skulle vara extra bilar och ett uppdrag, Men exakt vet jag inte.

Stödjer din router Xbox Live?

Kolla på din routers kartong och leta efter "Xbox Compatible" eller "Vista Compatible" så ska det funka. MEN du behöver en lagrings enhet om du ska ha Xbox Live. Ett hett tips är då en HDD, för även om du har 2*512 mb så kommer du inte långt då demos, filmer och skit LÄTT tar plats, för att inte tala om tillägs saker då.

Om du har väldigt kända Online spel som t.ex GoW, Halo 3, RBS:Vegas, CoD4 eller liknade så är Xbox Live Himlen..

Har ingen router...

Är det som du säger extra bilar och uppdrag kan det ju vara värt att få live att fungera,hur det nu ska gå till.

Funderade på om det är någon inställning i datan man behöver ändra.

Har inga såna spel för jag har aldrig funnit det lockande att spela online mot andra.

Vet inte riktigt varför men antar att jag vill spela själv =:mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen router...

Är det som du säger extra bilar och uppdrag kan det ju vara värt att få live att fungera,hur det nu ska gå till.

Funderade på om det är någon inställning i datan man behöver ändra.

Har inga såna spel för jag har aldrig funnit det lockande att spela online mot andra.

Vet inte riktigt varför men antar att jag vill spela själv =:)

Så du kopplar via datorn?

Det du behöver är ju 2 nätverkskort och sedan är det bara att brygga dom så funkar det. (Så kör jag)

Men om jag inte är helt dum i huvudet så kan du skaffa Live Silver (Gratis, inge online spel do.c) och lägga in Mickrosoft Points så att du ändå kan tanka extra materialet..

Du gillar att leka med dig själv? :wub::mf_doof:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...