Jump to content

Facebook


Renard
 Share

Recommended Posts

Det här är ett skolexempel på hur en tråd skall se ut;

Enda problemet nu är att ämnet vi ska prata om är inte en sådan sak så att vi kan tycka mycket olika om den. Endast så tycker vi om sidan, eller så gör vi inte det. Det är ungefär de enda svaren vi kommer att få, ingen debatt om det hela.

Nu kommer jag förmodligen få ett halvt A4 som svar, men wattafakk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda problemet nu är att ämnet vi ska prata om är inte en sådan sak så att vi kan tycka mycket olika om den. Endast så tycker vi om sidan, eller så gör vi inte det. Det är ungefär de enda svaren vi kommer att få, ingen debatt om det hela.

Eh. Klicka bak en sida och läs vad jag skrev. Facebook är väl ett perfekt ämne för debatt.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sen tycker jag också att mycket av kritiken är befogad och hela grejen med att lägga upp personliga bilder på sig själv och andra kanske inte är helt bra. Vi träffade en kille vars förre chef hade haft ett allvarligt samtal med honom efter att på Facebook ha sett en bild där han röker gräs... Inte så kul kanske.

Det är ju det som är skillnaden mellan facebook och alla andra communities. Man har ju noll anonymitét då man uppträder med sitt riktiga namn. Och föräldrar börjar ju skaffa facebook så om man taggas på en bild där man står med cigaretten i munnen ser ju föräldrarna det. Jag ska nog avregga mig fast då på grund av att jag inte vill att de ska 'äga' mina fotografier jag lagt upp där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avreggade mig, men fick känslan av att min profil fortfarande fanns kvar och att folk kunde tagga mig. Jag loggade därför in igen (vilket innebar aktivering), för att iaf kunna un-tagga pinsamma bilder som jag inte ville att alla skulle se. Man borde ju kunna ta bort bilder direkt tycker jag, hatar att man inte har nån större kontroll. Hur är det egentligen, vad innebär det att man avreggar sig? Försvinner profilen helt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var väl skoj i ca 2 dagar, när man hittat några polare som man kanske inte pratar med så mycket längre, sagt hej eller nått....sen då?, är kanske inne på sidan 2 gånger i veckan och då är jag typ bombad med inbjudningar hit och dit.

Har inte ens lagt till så många av mina kompisar, ringer hellre, kan väl vara skoj att se vad dom har för bilder kanske, dom flesta jag har på min lista är arbetskamrater och vad tjänar jag på att skriva till dom? kan ju rycka tag i dom när som helst på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag avreggade mig, men fick känslan av att min profil fortfarande fanns kvar och att folk kunde tagga mig. Jag loggade därför in igen (vilket innebar aktivering), för att iaf kunna un-tagga pinsamma bilder som jag inte ville att alla skulle se. Man borde ju kunna ta bort bilder direkt tycker jag, hatar att man inte har nån större kontroll. Hur är det egentligen, vad innebär det att man avreggar sig? Försvinner profilen helt?

Nepp. Din profil hamnar i avaktiverat tillstånd. Du måste ta kontakt med Facebook Admins för att dom ska kunna ta bort ditt konto. Men det är lätt fixat, dom är trevliga :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad innebär att kontot tas bort? Försvinner man då som kontakt hos alla i sin kontaktlista?

Vad jag vet så försvinner all info om dig och din profil. Fast innan dom tar bort accountet vill dom att man tar bort så mycket man kan själv, så var det iaf för mig.

Du suddas ut från Facebook, vad jag vet.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...