Jump to content

Dumma jävla FLAC-filer.


eXotic
 Share

Recommended Posts

Prova att tanka hem någon converter och gör MP3 av de då?

Det är ju visserligen en idé, men det är ju en torrent, och jag vill kunna seeda också. Eller, jag kan ju spara MP3:orna någon annan stans. Fast då har jag en stor kopia av albumet och det känns onödigt då en del filer är över 40MB.

Fan va jag flummar omkring. :mf_doof:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju visserligen en idé, men det är ju en torrent, och jag vill kunna seeda också. Eller, jag kan ju spara MP3:orna någon annan stans. Fast då har jag en stor kopia av albumet och det känns onödigt då en del filer är över 40MB.

Fan va jag flummar omkring. :mf_doof:

MP3 filerna kommer väl bli mycket mindre? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan tagga FLAC med dbPowerAmp (det är ingen musikspelare alltså, trots "amp"-namnet).

Det ska jag kolla upp.

Edit: Vad fan är det här? Tankade det som du sa, men det hjälpte tyvärr inte. Men! Jag har fått nya ljudfiler i den mappen. Så nu har jag två album i den mappen, men jag vet inte alls vad de andra filerna är från för grupp eller något. Vad fan. :mf_doof:

Äsch, nu ser jag. Låtarna fick nya siffror, det är därför.:mf_doof:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FLAC-filerna är redan taggade. Problemet är bara att du använder skitplugin (vilket du nu använder, som inte klarar av FLAC-tags) till skitspelare (WMP). Ska du spela FLAC-filer får du använda en spelare som sköter det på rätt sätt. Foobar2000 eller Winamp är heta tips. Alternativt då konvertera till MP3 V0 som många har svårt att skilja från FLAC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FLAC-filerna är redan taggade. Problemet är bara att du använder skitplugin (vilket du nu använder, som inte klarar av FLAC-tags) till skitspelare (WMP). Ska du spela FLAC-filer får du använda en spelare som sköter det på rätt sätt. Foobar2000 eller Winamp är heta tips. Alternativt då konvertera till MP3 V0 som många har svårt att skilja från FLAC.

Jo, jag tänkte på det när jag skulle sova sedan, eftersom jag hade taggat men Last.FM inte ville.

Jag vill inte ha någon annan spelare då ingen annan fungerar med mina mediaknappar. :mf_doof:

Jag får helt enkelt hålla mig borta från FLAC hädanefter, det verkar ju inte så jättebra och filerna tar ju skitstor plats.

Men tack för er hjälp, alla FLAC är MP3 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag tänkte på det när jag skulle sova sedan, eftersom jag hade taggat men Last.FM inte ville.

Jag vill inte ha någon annan spelare då ingen annan fungerar med mina mediaknappar. :mf_doof:

Jag får helt enkelt hålla mig borta från FLAC hädanefter, det verkar ju inte så jättebra och filerna tar ju skitstor plats.

Men tack för er hjälp, alla FLAC är MP3 nu.

Du vet att man kan ställa in "mediaknappar" i t.ex. foobar och winamp va? (om du menar sådana på tangentbordet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet att man kan ställa in "mediaknappar" i t.ex. foobar och winamp va? (om du menar sådana på tangentbordet)

Med Winamp var jag tvungen att ha winamp aktiverad för att kunna använda, så fort jag öppnade en ruta ovanför winamp så slutade knapparna att fungera. Har för mig att Foobar var likadant.

Jag orkar helt enkelt inte krångla så mycket för bara ett par låter, vilket jag ironiskt nog fick göra igår ändå när jag fick konvertera varenda en till MP3. Men hädanefter skiter jag att tanka FLAC så slipper jag problem. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att konvertera till MP3 förlorar du inte jättemycket på heller när det gäller att seeda. Du har ju ändå ändrat filerna när du taggade om så det är kört i vilket fall.

Jag vet, men jag har ändå av någon anledning alla flac filer igen, den tankade om den låten jag taggade om med mp3tag. Jag tog då bort den jag taggade, så jag har fortfarande kvar albumet i flacfiler.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...