Jump to content

Ett låtsasoperativsystem i Flash.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jag och en vän gör ett slags operativsystem som projekt, som inte riktigt är klart än. Syftet med den här tråden är att ni ska få felsöka lite, och ja, det finns en del buggar som vi känner till, men hojta bara till när ni märker något ni stör er på. Det som är bra med det här är att efter att vi har redovisat så kan man fortsätta jobba lite med det, och ni användare här kan hjälpa till att fortsätta utveckla med nya program och design osv!

Det är rätt basic hittills, men det har varit mycket scriptande bakom. Säg vad ni tycker, och om ni vill bidra med grafiskt material som ni vill ha med så lägg upp det, vi har haft funktion i fokus än så länge.

Kvar att göra och lägga in till redovisning:

Textediterare

Någon slags "webbläsare".

Musikspelare

Videospelare

Bildvisare

Här är filen, men tänk på att:

Kör i separat flash player (Flash Player 9), alltså inte i webbläsare.

Det är förbjudet att skala upp, kör i fönster om du har bättre upplösning än 1024x768.

I början står det att man ska trycka "Enter", men en bugg gör att du måste klicka "Ctrl+Enter".

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-u...gyf-FlashOp.rar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv fel tre gånger, och leta runt efter något suspekt. :D

Mao tabba. Hmm kunde inte klicka på det suspekta. Startar nu igen. Vanligt. Får se vad som händer.

Edit: Jag är inte bara lite dum jag.

Edit: 348 delat i två gånger två är väl ändå inte fyra?

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen kan man köra i webbläsare, men den kommer att skala upp den och visa grejer i kanten som egentligen inte ska visas osv.

VickeX: Miniräknaren fungerar för mig, gjorde du på något speciellt vis?

Nej. Jag klickade 348, sedan delat, sedan 2, sedan gånger, sedan 2. Det visade sig bli 4. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...