Jump to content

1 fråga 1 problem


Alle090
 Share

Recommended Posts

Hejsan pöjkar och fleckor.. :whistling:

Jag har 1 fråga och 1 problem...

Min fråga gäller dom nya sätten att ha ett hemnätverk. Alltså genom el nätverket. Min kabel till mitt rumm

fuckar upp min dörr och ny funderar jag på att ta mitt internet genom el..

Klick

Min fråga är då :> :

- Är det nåt man kan lita på?

- Rekommenderar ni det?

- Får då grannen också tillgång till vårt nätverk i så fall? (Om han/hon skaffar en sådan)

Det ändå negativa är ju priserna...

_____________________________________________________________________________________

Och problemet..

Jag har ett nytt spel som heter Enemy Engaged 2. Men det vägrar starta. När jag trycker på ikonen så kommer det upp ett fel meddelande och inget mer händer. Har googlat utan framgång..

Vet nån nåt som kan hjälpa? :lol:

Tack för hjälpen i förväg! :lol:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trådtiteln var helt värdelös. Skriv något som beskriver din fråga nästa gång.

Elnätverk ska tydligen vara ganska bra. Om du har väldigt gamla ledningar i huset så kan det hända att du får problem, men annars ska det funka utan problem. Det kan dock vara värt att vänta en månad eller två. Planer finns på att göra en gemensam standard för el-nätverk (precis som WLAN) och då kan du helt plötsligt börja blanda olika märken och modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan pöjkar och fleckor.. :whistling:

Jag har 1 fråga och 1 problem...

Min fråga gäller dom nya sätten att ha ett hemnätverk. Alltså genom el nätverket. Min kabel till mitt rumm

fuckar upp min dörr och ny funderar jag på att ta mitt internet genom el..

Klick

Min fråga är då :> :

- Är det nåt man kan lita på?

- Rekommenderar ni det?

- Får då grannen också tillgång till vårt nätverk i så fall? (Om han/hon skaffar en sådan)

Det ändå negativa är ju priserna...

teoretiskt sett är det en mycket bra lösning med det fins nackdelar. har läst lite om det i din teknik

- Ju längre avstånd mellan de två "dosorna" det är desto långsammare går det. mera kabelväg=dåligare fart.

- Det ska gå riktigt söligt om elbaklarna är kopplade igenom säkringarna. allstså måste elkablarna gå direkt till ditt rum utan mellanhandel. En bild :lol:

sdwt1mcg4vb7.png

Om det är alt 2 borde det gå bra.om grannen sakppar borde det inte vara problem, låg styrka och antaglegen någon slags säkerhet?

hoppas du förstår. damn R2D2, jag har ju bid o alt

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, Men kanske det är värt att tänka på senare. Jag har ingen aning om hur el systemet är, och det går säkert inte lättare för att mitt rum ligger på 2:a våningen och routern på 1:a våningen.

Och så tycker jag att det är väldigt dyrt också...

Tack för tankarna

________________________________________________________

Nu har jag ett till problem.

När jag ska installera Combat Flight Simulator 3 så stoppar installationen på 37% och säger att en fil används som håller på att skrivas. Hur är det möjligt?

Har prövat att stänga av alla media och anti virus/spyware program men ändå så stannar det :>:whistling:

Trådtiteln var helt värdelös. Skriv något som beskriver din fråga nästa gång.

Tips då?

Allvarligt...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta min okunskap, men varför inte bara skaffa en WLAN-router? Ditt problem verkar ju vara att kabeln ställer till det för dig. Skaffa trådlöst nätverk(-skort) för bra mycket mindre stålar än el-LAN då? Varför inte? Mycket billigare och definitivt mer beprövat. Kanske säkrare också, vad vet jag.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borra hål i väggen, through goes the cable. Problem löst. >_<

Eller dra kabeln igenom ventilationen om det är möjligt ^_^

Haha, Vi försökte borra. Mitt rum låg jämte vår trappa. Och började borra. Senare insåg vi att vi hade borrat i en ventilations trumma :D

Som tur va så punkterade vi den aldrig..

Men föräldrarna är inte så pigga på att borra nu förrens vi hittar en manic som läser av vad som på andra sidan. Men vi har tappat bort vå :angry:

Jaja, Min dörr ändå så pajad så det går inte rädda den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barabingbarabom

Så enkelt fixar du ett hemnätverk i elkontakterna

Stort test: Dagens nätverk hittar du i ditt vanliga eluttag. Tillverkarna lovar svindlande hastigheter. PC för Allas stora test visar att

verkligheten inte är lika solig - men ändå fullt tillräcklig.

Hmm..

30-70 Mb/s inom nätverket är ju lite dåligt. Mina nuvarande enheter har alla 10/100/1000 Mb/s kort.

Har bestämt mig för att vänta på pris sänkning och mer kvalite..

Tack för infon..

BTW:

Ingen som vet svar på mina andra frågor/problem?? :mf_doof:

EDIT:

Kan nån admin ändra topic namnet sen också till:

Frågor om elnätverk

..och spel problem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har detta hemma hos mig och det funkar utmärkt. Körde TP-test först med LAN-kabel till router och sedan körde jag ett till test, då genom el-nätverket. Jag fick exakt samma hastigheter!

Jasså?

Så det funkar fint för dig. Då blir man lite nyfiken..

Bor du i lägenhet eller hus?

Och avståndet som är mellan de 2 enheter du kör mellan?

Vill ha lite info :wub:

Om det går med kabel kan du köpa på teknikmagasinet, finns en kabel som är tunn som skosnören

Jo, det skulle vara ett sätt. För nu har min tjocka TP kabel gjort mså att min dörr fuckat upp. Jag kan inte öppna dörren normalt. Utan det är typ lös och hänger på det övre gångjärnet..

Men att den är smal betyder det väl att den är oskyddad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså?

Så det funkar fint för dig. Då blir man lite nyfiken..

Bor du i lägenhet eller hus?

Och avståndet som är mellan de 2 enheter du kör mellan?

Vill ha lite info :wub:

Jo, det skulle vara ett sätt. För nu har min tjocka TP kabel gjort mså att min dörr fuckat upp. Jag kan inte öppna dörren normalt. Utan det är typ lös och hänger på det övre gångjärnet..

Men att den är smal betyder det väl att den är oskyddad?

Den är bred istället, något bredare än en vanlig nätverkskabel, den är inte riktigt lika bred som en strömkabel till en dator.

Vet inte om det är något skydd på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...