Jump to content

På vilket sätt vill ni dö?


kicken
 Share

Hur vill ni dö?  

81 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej! Efter gårdagens C.S.I-avsnitt har detta väckt lite intresse hos mig. Det handlade om hur folk icensatte sina dödar och hur dom valde att dö.

Nu är jag naturligtvis nyfiken och vill gärna veta hur ni skulle vilja dö i framtiden. Vill ni dö på ett vanligt sätt eller på något extraordinärt sätt? Har även ställt frågan efter som handlar om, om ni vill bli nedfrusna efter döden eller inte (Om ni har möjlighet till detta vill säga).

Har väl tagit de mest vanliga alternativen och ni får bara rösta på en. Skriv gärna varför också.

Så, hur vill ni dö?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Överdos, gäller det lan också?

Jag vill nog dö som en hjälte. Och tror att jag skulle kunna göra någonting sådant också.

Om det inte händer (vilket det förmodligen inte kommer att göra) så vill jag nog bara somna in.

Och vad fan är kyanaominionaaona eller vad fan det nu var? Ah läste nu. Men jag röstade ju innan eftersom att du hade det som val, dumbass. Jag vill nog inte bli nedfrusen nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tuffaste sättet vore ju att dö i strid eller ta ett skott för någon eller något annat hjältedåd, men vill att mina nära och kära ska vara förberedd på min död och inte få något telefonsamtal eller någon som knackar på dörren och säger "hey guess what..Daniel är död"

Vote: Naturliga orsaker (T.ex av sjukdomar), fast iof så kan det ju komma hastigt det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vill dö på nåt udda sätt, två kandidater:

* Slängas in i en tryckkammare med långsamt ökande tryck till min skalle sprängs (som i dendär Bond-filmen)

* Andas in vätgas och vistas i närheten av en majbrasa eller annan varm plats tills lungorna spängs, hellst inför en massa folk, gärna småbarn så dom får en riktig chock :D

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote 1: Självmord..

Nu undrar ni varför, och det ska jag berätta.

Jag vill inte vara en av de gamlingarna som bara driver omkring, där snoret droppar från näsan eller de inte vet vad som är upp eller ner.

När jag känner mig gammal nog, och jag är nöjd med livet, ska jag på något sätt, begå självmord.

Helst ska jag knyta massa piano"strängar" runt min kropp och hoppa från en hög byggnad, så att alla kroppsdelar och annat skiljs från kroppen.

Vote 2: Nej.

Som redan sagt, alla nära och kära är döda då. Vad har man kvar att leva för då?

Redigerad av Karatemorfar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag mådde dåligt så självklart självmord :D Med en kniv antagligen...

Annars om jag skulle ta mitt liv idag hade jag hoppat. Fullt ös, medvetslös ^^

Har man himla kul innan man dör hur som helst!

Men det hade inte varit fel med en gammal strid, vara en krigare med stort fet svärd. Innan man dör så räddar man slaget, vi vinner.

Valde fallandet dock..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överdos, gäller det lan också?

Jag vill nog dö som en hjälte. Och tror att jag skulle kunna göra någonting sådant också.

Om det inte händer (vilket det förmodligen inte kommer att göra) så vill jag nog bara somna in.

Och vad fan är kyanaominionaaona eller vad fan det nu var? Ah läste nu. Men jag röstade ju innan eftersom att du hade det som val, dumbass. Jag vill nog inte bli nedfrusen nej.

Jag skrev en mening i förstaposten. Visserligen för lite då.

Att kasta sig framför sin bästa vän efter man räddad världen vore rätt coolt att dö på. (Nu tog jag i lite men vafan :) )

Jag röstade nej på den där Kryoniksaken, antagligen för jag vet inte vad det skulle vara bra för, pl0x säg? :D

Nja, tog med det som ett alternativ för de verkligen bisarra människorna. Även jag skulle inte vilja frysas ner, men det finns ju människor som vill det :lol:

---

Mina röster glömde jag bort.

1. I slagfältet

2. Nej

Gillade även hur KM vill dö. Mycket intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fallande verkar skönt. Man kan passa på att fundera över livet innan man krossas mot marken.

Ja, jag vill frysas ner (efter jag har dött) och förhoppningsvis väckas om några tusen år. Som i Futurama. :D Jag är nyfiken på framtiden, därför hade det varit spännande. Risken är väl att jag hade blivit helt störd och deprimerad.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...