Jump to content

Öronorgasmer


Jacker
 Share

Recommended Posts

Vilse i Pannkakan - Det Platta Landet

Inte hela låten, den är bara bra liksom. Men ingången till solot att det liksom tar slut i 1/4 sekund och sedan så kommer ett jättegött solo liksom. Det är mums.

Sedan så är Resan mot Gryningen-delen av Tsar (samma band som förra låten) jävligt mysig också.

Redigerad av Bubbli
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Immortal Technique - Dance With The Devil

Musikorgasm hela låten igenom.

Sluta skämta nu, det där säger du bara för att verka djup.

En verklig öronorgasm, helt ärligt, det är den enda sanna:

MY BLOODY VALENTINES REMIX AV MOGWAI - FEAR SATAN

Okej, borde kanske motivera:

Det börjar stillsamt, episkt, lite post-rockvibbar, men... Efter ett tag, vad händer? Jo, en hel jäkla vägg. Ungefär som att bli släpad över asfalt. Fem minuter vägg. Ingenting annat. Kompakt, massivt. Fem minuter går, och fram träder det mest harmoniska läte man någonsin har hört. Lite som en fågel av järn. Ens musikaliska världsbild har raserats och byggts upp. Ens musikaliska världsbild är född på nytt.

Följt av Beach Boys God Only Knows är detta vad varje person med dålig musiksmak borde vara med om för att bli kvitt sina synder. De kommer bli frälsta. Död, rening och reinkarnation.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En verklig öronorgasm, helt ärligt, det är den enda sanna:

MY BLOODY VALENTINES REMIX AV MOGWAI - FEAR SATAN

Okej, borde kanske motivera:

Det börjar stillsamt, episkt, lite post-rockvibbar, men... Efter ett tag, vad händer? Jo, en hel jäkla vägg. Ungefär som att bli släpad över asfalt. Fem minuter vägg. Ingenting annat. Kompakt, massivt. Fem minuter går, och fram träder det mest harmoniska läte man någonsin har hört. Lite som en fågel av järn. Ens musikaliska världsbild har raserats och byggts upp. Ens musikaliska världsbild är född på nytt.

Följt av Beach Boys God Only Knows är detta vad varje person med dålig musiksmak borde vara med om för att bli kvitt sina synder. De kommer bli frälsta. Död, rening och reinkarnation.

Sluta skämta nu, det där säger du bara för att verka djup.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta skämta nu, det där säger du bara för att verka djup.

Jo.

Jäklar...

Vad gör jag nu? Jag är tagen på bar gärning. Folk kanske kommer börja förstå nu. De kommer kanske förstå allting... Visst, allt var lugnt när vi alla var tretton till femton, då köpte alla allt skitsnack gladeligen. Krautrock, utmanande konst, Flaubert, Andy Warhol, obskyra indieband från Wales: alla köpte allt gladeligen. Det var ord. Stora ord. Men nu? Kommer folk att förstå att det var på skämt alltihop? Nu när de har åldern inne? Är de mogna för svaret? Det finns ingen okkism, och har aldrig gjort det heller. Fiktion blev aldrig verklighet.

Fast var det kanske tvärtom? Verklighet blev aldrig fiktion. För vad gör okka just nu..? Är det vad ni tror? Eller sitter han i mjukisbyxor och dricker oboy?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo.

Jäklar...

Vad gör jag nu? Jag är tagen på bar gärning. Folk kanske kommer börja förstå nu. De kommer kanske förstå allting... Visst, allt var lugnt när vi alla var tretton till femton, då köpte alla allt skitsnack gladeligen. Krautrock, utmanande konst, Flaubert, Andy Warhol, obskyra indieband från Wales: alla köpte allt gladeligen. Det var ord. Stora ord. Men nu? Kommer folk att förstå att det var på skämt alltihop? Nu när de har åldern inne? Är de mogna för svaret? Det finns ingen okkism, och har aldrig gjort det heller. Fiktion blev aldrig verklighet.

Fast var det kanske tvärtom? Verklighet blev aldrig fiktion. För vad gör okka just nu..? Är det vad ni tror? Eller sitter han i mjukisbyxor och dricker oboy?

HAHA! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, idag för tredje gången i mitt liv fick jag en sådan där underbar öronorgasm. Jag fick idag veta att Kent sjunger om våran (deras) skola och hur dom träffades. Kent - Järnspöken. Satte på den på högsta volym och smälte mig in i musiken. Den känslan, den var fantastisk. Kommer nog inte få den känslan på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...