Jump to content

Trumm-tråden


Nik.
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Cool som fan för en nörd som jag :D

Sjukt mycket svårare än det ser ut. Jag skulle kunna improvisera nåt liknande utan problem alls, men när det kommer till exakt precision och att spela absolut, precis, not för not som på en skiva är det tamejfan skitsvårt :o

Jag har ett digitalt trumset hemma och det används så sällan att det nu borde säljas, men ibland vill jag behålla det för att någon gång i framtiden ha möjlighet att göra exakt ett sånt här nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=zwAjRRN1VBc

Rototom solo gone wild!! 1:49-triolerna är ju helt förbannat sköna :D

(Resten av klippet är ju inget vidare. Gilmour ska det vara. ;))

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Har börjat titta på elektroniska trummor så smått. Om ett halvår kanske jag köper ett par, nånstans mellan 12 och 22 hade jag väl tänkt ge in alles. Riktar in mig mot Roland, men vet ni om Yamaha är nåt att ha? Thomann har sin budgetserie Millennium som kostar en tredjedel mot resten, är de verkligen nåt bra?

Kommer uteslutande köpa nätskinn, så alla modeller med gummipads är totalt otänkbara.

Sen undrar jag om det finns nån kick som är garanterat ljudfri? Jag kommer ha det i en lägenhet så helst ska 0 dB transporteras via golv och tak till grannarna.

Roland TD-11KV verkar vara vad jag mest söker.

TD15KVSet_1243711_0.jpg

Jag har/hade ett Roland TD6 med gummipads och krok-kick hemma hos föräldrarna och det kommer inte på frågan att använda i framtiden. Varje gång man spelade lät det som att man snickrade och slängde griskultingar på golvet samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat titta på elektroniska trummor så smått. Om ett halvår kanske jag köper ett par, nånstans mellan 12 och 22 hade jag väl tänkt ge in alles. Riktar in mig mot Roland, men vet ni om Yamaha är nåt att ha? Thomann har sin budgetserie Millennium som kostar en tredjedel mot resten, är de verkligen nåt bra?

Kommer uteslutande köpa nätskinn, så alla modeller med gummipads är totalt otänkbara.

Sen undrar jag om det finns nån kick som är garanterat ljudfri? Jag kommer ha det i en lägenhet så helst ska 0 dB transporteras via golv och tak till grannarna.

Roland TD-11KV verkar vara vad jag mest söker.

Jag har/hade ett Roland TD6 med gummipads och krok-kick hemma hos föräldrarna och det kommer inte på frågan att använda i framtiden. Varje gång man spelade lät det som att man snickrade och slängde griskultingar på golvet samtidigt.

Jag hade ett Millennium kit som jag tänkte ha som övningskit. Men det va fruktansvärt värdelöst, lät jättehögt och gick inte att spela snabbt på det, då det inte klarade ta emot alla slag. Då hade jag en Yamaha-modul, som va helt okej. Har provat diverse kit runt om på musikaffärer, men aldrig varit med om någon kick som inte låter.

Har förövrigt beställt mig ett trumset från Savior Custom Drums, som jag hoppas dyker upp snart! :)

post-7714-0-78044400-1356006630.jpg

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade ett Millennium kit som jag tänkte ha som övningskit. Men det va fruktansvärt värdelöst, lät jättehögt och gick inte att spela snabbt på det, då det inte klarade ta emot alla slag. Då hade jag en Yamaha-modul, som va helt okej. Har provat diverse kit runt om på musikaffärer, men aldrig varit med om någon kick som inte låter.

Hm, som jag trodde då, Millenniums övriga artiklar håller sällan någon jättekvalitet.

Tror du man kan dämpa kicken på nåt sätt? Jag kommer bo på bottenvåning, typ, för under mig i halvkällaren är det kontor under dagtid. Ett antal filtmattor under pedalen/pedalerna, tror du det går att göra och är det tillräckligt? Hagen lär inte låta så mycket ens från hihaten och de övriga padsen är ju av nät och lär inte låta så mycket.

Jag tittade på TD-11 och TD-15 på 4Sound igår och såg att elvan kostade 7500 medan 15 kostade närmare 22 papp. Padsen såg vid första anblick nästan likadana ut men var inte av samma modell. Elvan verkade skaplig ändå, fast jag inte provspelade. Vad kan rimligen vara så mycket bättre att det är 15 papp dyrare? Modulen såg fläskigare ut men är det verkligen så stor skillnad? Jag inbillar mig att allt under tolv tusen bara är skräp - inbillar jag mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Har börjat titta på elektroniska trummor så smått.

Roland TD-11KV verkar vara vad jag mest söker.

Det där ser ut ganska precis som trumsetet vi hade när jag gick estet för antalet år sedan. I så fall är det verkligen att rekommendera, för det hade den bästa spelkänslan jag nånsin upplevt på ett eltrumset! Om du inte redan slagit till d.v.s. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 years later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...