Jump to content

Trumm-tråden


Nik.
 Share

Recommended Posts

Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show!

[youtube-old]r9bFPsVtXgY[/youtube-old]

Riktigt nice. Vad är det publiken skrattar åt precis i början av filmen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt nice. Vad är det publiken skrattar åt precis i början av filmen?

Jag vet inte riktigt. Tror att han börjar spela på någons huvud ^_^

Edit: Så var det ju inte alls, det var längesedan jag såg videon. Har ingen aning faktiskt..

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån trummis här som har något tips på hur trumsetet inte ska glida fram när man spelar på det? Vi ska nämligen ha spelnining på fredag och det vore olyckligt om trumsetet åkte fram hela jävla tiden.

Sätt två gummigrejer på främre benen, eller en stor matta under baskaggen och trumpallen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Exakt hur gör han 1:19-fillet?

Ska-dom Sgdrrta domdomdom... :naughty:

Inte svårt, som det verkar, men snyggt, och jag har inga trummor att göra trial and error på just nu. Det låter som ett extra pukslag nånstans men som jag inte ser ^_^

Det kommer tillbaka vid 1:42.

Nu har jag inte skrivit trumnoter sedan jag var typ tre äpplen hög, så de är förmodligen inte helt korrekta. Men om du kan bortse från det, spelar han väl något i stil med detta?

post-8685-1249334399_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag inte skrivit trumnoter sedan jag var typ tre äpplen hög, så de är förmodligen inte helt korrekta. Men om du kan bortse från det, spelar han väl något i stil med detta?

Jo, det är så jag också resonerar att det är (och jag har gjort fillet själv flera år innan jag såg denna video, för övrigt), men jag ser inte hur han gör det. Det kanske är skuggorna som kastar synvillor på virveln, annars gör han första slaget med vänster på virveln (precis innan "4") och sedan ett dubbelslag med högern direkt innan pukorna. Tycker det känns onödigt krångligt i så fall. Det är ju bara att göra en pressvirvel med höger och snärta av den med vänster så man kan flytta högern till pukorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
Köpte en begagnad Sabian-övningsplatta igår för 150:-. Riktigt schyst! :o Nån som har några tips på övningar?

Man lär sig kanske hålla takten på platta, men att lära sig trummor gör man bäst på ett trumset. Jag har aldrig kört på övningsplatta men om det är något jag idag önskar att jag lärde mig så är det dubbelslag. Att varje hand med en endaste handrörelse kan göra två slag, det kan bli jäkligt häftigt om man ska göra trumvirvlar och avancerade fills.

Jag har aldrig lärt mig dubbelslag mer än att kanske göra vänster-högerhöger-vänster-högerhöger-vänster-högerhöger. Låter ungefär "PAguduPAguduPAguduPAgudu" och inte alls som "frrrrrrrraaaaaoooooo" som han lyckas med där det är som snabbast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...