Jump to content

Trumm-tråden


Nik.
 Share

Recommended Posts

uhuh, fick just mitt lilla brev för intagningsprov :mellow:

Känns inte som jag kommar gå dit men iaf.. några tips angående denna låt

Eftersom detta är Trummmmmmmtråden så förstår ni kanske att jag spelar trummor :whistling:

Sen står de också

Utöver denna låt vil vi också att du övar in ett virveltrumstycke som du hittar på länken: http://www.fryshuset.se/rockaudition

Jag fattar inte riktigt :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show!

[youtube-old]r9bFPsVtXgY[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show!

[youtube-old]r9bFPsVtXgY[/youtube-old]

Riktigt coolt!

Jag pallar inte att hålla Classic Grip. Det funkar aldrig för mig. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt coolt!

Jag pallar inte att hålla Classic Grip. Det funkar aldrig för mig. :whistling:

Inte för mig heller. Jag får aldrig tillräckligt med kraft i slaget för att det ska bli någonting bra utav det, men jag antar att jag använder fel teknik. Jag vill gärna lära mig dock, det är riktigt fräckt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thomas Lang, säger jag bara. Grymt teknisk trummis, som förutom sin sjukt snabba fotteknik också kan trixa med trumpinnarna riktigt bra. Utöver det håller han classic grip, vilket automatiskt gör det hela 100 gånger coolare att titta på. Han bjuder på en riktig show!

Sådant får mig att vilja spela trummor igen.. och börja öva med dubbelpedal!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Okej, grabbar. Nu är det så efter ca 3 års uppehåll från trummandet har jag bestämt mig för att börja lira igen. Har dock inget trumset men funderar starkt på att köpa ett. Så, har ni några (billiga) tips på bra trummor för en gammal avdankad trummis? Känns som att jag har noll koll nu för tiden. Ett måste är dock en dubbelpedal. Min budget kommer ligga på ungefär 5000:-.

Har dåliga erfarenheter från musikskolor, så det är inte något jag vill komma i kontakt med igen. Vill mest bara spela på fritiden och senare kanske sätta upp en annons på skolan där jag söker efter folk som antingen har ett band eller som vill starta ett band.

EDIT: Gah, kom just på att Jam finns ju här i Skellefteå. Kanske man skulle titta förbi där någon dag och ställa lite frågor.

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va trevligt med en trumtråd! Mitt liv består till störredelen av trummande nu då jag är arbetsbefriad :D

Det heter inte classic grip utan traditional grip (eller orthodox) om man ska vara petig. Sen heter det matched grip som man kan hålla i german, french och american... eller så bryr man sig inte, vad vet jag

Redigerad av SlIpKnOt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va trevligt med en trumtråd! Mitt liv består till störredelen av trummande nu då jag är arbetsbefriad :o

Det heter inte classic grip utan traditional grip (eller orthodox) om man ska vara petig. Sen heter det matched grip som man kan hålla i german, french och american... eller så bryr man sig inte, vad vet jag

du kanske har lust att slänga upp en video på dina solon? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

*BUMP*

Har börjat ta trumlektioner igen efter sisådär sex års uppehåll. :D:angry: Kul som fan att spela igen, även om jag övar så mycket som jag borde. :D Har dock inte lektioner på ett par veckor nu, då min lärare är bortrest. Har fått sjutakt i läxa fram tills dess. Enkelt i huvudet, men lite svårare att faktiskt spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

Har börjat ta trumlektioner igen efter sisådär sex års uppehåll. :D:angry: Kul som fan att spela igen, även om jag övar så mycket som jag borde. :D Har dock inte lektioner på ett par veckor nu, då min lärare är bortrest. Har fått sjutakt i läxa fram tills dess. Enkelt i huvudet, men lite svårare att faktiskt spela.

Oh, nice! Spelade Foo Fighters' Times Like These i avslutningen i nian, men det är väl ungefär så mycket erfarenhet jag har med sjutakt :<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, nice! Spelade Foo Fighters' Times Like These i avslutningen i nian, men det är väl ungefär så mycket erfarenhet jag har med sjutakt :<

"Money" med Pink Floyd är också ett bra exempel på sjutakt, rätt enkelt att lära sig med. Det är fan kul med udda taktarter, även om jag egentligen bör träna på fler "enkla" saker först. :mellow:

Men min lärare har också visat oss trettontakt! Kommer inte ihåg exakt hur han spelade, men det var delat till en sjutakt och en sextakt, eller vice versa. På sjutakten markerar iaf jag alla slagen, och på sextakten slag 1, 3 och 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...