Jump to content

Trumm-tråden


Nik.
 Share

Recommended Posts

Kommer ihåg att de fanns en "trummtråd" förrut, dock vad den inte alls i den kvalité som jag hade förväntat mig så drar upp en ny nu.

Mednigen är att allt som inkluserar trummor ska diskuteras här ;)

Som nån..kanske minns så höll jag på att börja med trummor förrut. Nu har jag kommigt igång lite, dubbelpedal, blastbeat :unsure:

Jag har nu gått och funderat på vad jag ska införskaffa till mina trummor och hela tiden dyker samma sak upp: cymbaler, jag ska troligen införskaffa en ny crash med eftersom jag bara har en och den är värkligen inte bra. Men ska jag köpa nya cymbaler så blir de nog till att skaffa både 1 ride+2-3 crash och de har inte min pånbok råd med nu.

så ska jag satsa på en bra virvel istället för cymbaler? Eller ska jag spara vidare tills jag får nästa lön? :wub:

hur som hälst..hur går de med erat trummande?

Och e de nån som lirar med flatFoot? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag spelade in det här igårkväll vid halv elva-tiden. Tror inte grannarna blev så störda ;P Notera 0:52 då jag måste skruva fast cymbalen och ändå trummar jag vidare, utan att förlora så särskilt mycket. Det blev lite värre vid 1:22, då det dessutom kom in ett retardandro mitt i mitt skruvande -_- Vid 3:30 tar låten slut, men jag fortsätter ändå som en tok. Blev rätt coolt ändå, när jag tänker efter, även om jag snubblade.

Ljudet är kass, det vet jag. Bilden är inte mycket att skryta om heller. Jag spelade in många klipp, och själva trummandet blev bättre på de andra men jag hade aldrig nån bra vinkel. Därför fick det bli det här klippet som inkluderade lite tabbar och fastskruvande av både cymbal och ride.

Hämta filmen här! (Rapidshare, vill inte lägga upp på YT) -_- Låten är från By The Way med Red Hot Chili Peppers och heter On Mercury.

Trumsetet är digitalt, som ni ser, ett smågammalt Roland TD-6K.

Vad tycker ni? Det blev som sagt ett av de sämre klippen... :unsure:

post-4777-1193571556_thumb.jpg

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag spelade in det här igårkväll vid halv elva-tiden. Tror inte grannarna blev så störda :confused: Notera 0:52 då jag måste skruva fast cymbalen och ändå trummar jag vidare, utan att förlora så särskilt mycket. Det blev lite värre vid 1:22, då det dessutom kom in ett retardandro mitt i mitt skruvande ;P Vid 3:30 tar låten slut, men jag fortsätter ändå som en tok. Blev rätt coolt ändå, när jag tänker efter, även om jag snubblade.

Ljudet är kass, det vet jag. Bilden är inte mycket att skryta om heller. Jag spelade in många klipp, och själva trummandet blev bättre på de andra men jag hade aldrig nån bra vinkel. Därför fick det bli det här klippet som inkluderade lite tabbar och fastskruvande av både cymbal och ride.

Hämta filmen här! (Rapidshare, vill inte lägga upp på YT) -_- Låten är från By The Way med Red Hot Chili Peppers och heter On Mercury.

Trumsetet är digitalt, som ni ser, ett smågammalt Roland TD-6K.

Vad tycker ni? Det blev som sagt ett av de sämre klippen...-_-

Med tankte på att det är .3gp som inte nes VLC vill spela upp med ljud så frågar jag dig vilket program man ska använda för att kunna höra låten. :unsure:

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tankte på att det är .3gp som inte nes VLC vill spela upp med ljud så frågar jag dig vilket program man ska använda för att kunna höra låten. :unsure:

Tja..quicktime funkar fint!

Slutet va lite vilt -_- men bastrumman hörde jag mindre av:< fint utfört iaf inga direckta missar och när du skruvade dit symbalen så höll du dig kvar i takten mycket bra -_-

Redigerad av xXxGemagexXx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trummor är ju inge svårt, bara att banka lite och hålla takten -_-

Jag hoppar för din skull att du var oseriös -_-

-------------

Inte spelat trummor på ca 6 månader, har tappat farten i benen som satan, så nu kan jag bara spela 16dels noter i typ 140bm :shifty: blir helt galen, håller på och tränar upp benen igen ;P

Kan köra snabbt me händera men inte benen :unsure:

Ni som spelar trummor, har ni några tips på bra uppvärmingar?

Både stretching saker och lite olika beats och sånt... :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Creds till den trummis här som kan spela Zappas trummnummer "The Black Page" utan ett enda misstag, och dessutom få det att låta någelunda musikaliskt/som en "melodi".

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Page

http://www.youtube.com/watch?v=AQt2inyxNNg - här spelas den av Bozzio, som var Zappas trummis när låten skrevs

http://www.youtube.com/watch?v=fD5LORtcwUQ - The Black Page #2, den andra versionen där andra instrument lagts på

Notis: Alla trummisar som Zappa rekryterade var tvugna att kunna spela The Black Page någelunda väl på första försöket, utan att ha läst noterna tidigare (alltså spela direkt av pappret). :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...