Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Ja, nu är det så att alla borde ha börjat skolan igen efter det långa och härliga sommarlovet.

Då tar jag tid och startar en skoltråd, där ni kan disskutera och prata om allt som hänt och händer i skolan.

Det kanske hände något roligt? Hade ni ett svårt prov? Bara allmänt om hur skoldagen gick?

Ni får berätta om allt, så länge det har med skolan att göra :rolleyes:

Själv så hade vi ett par tråkiga lektioner som förgyllades av svenskan, då 4 av oss i klassen skulle skriva en uppsats på datorn, men dom hade inga lediga platser i A-huset där lektionen gick, så vi gick till D-huset istället där vi satt oss ner.

Så fort läraren gick så började vi lana CS och det var faktisk sjukt roligt. Där satt vi 4 och spelade i 1 timma.

Sen var dagen slut och alla gick hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte starta en "Din klass"-tråd. Hursomhelst. Min klass är sjukt jävla bra. Min skola är svinbra, träffar alla kompisar på rasterna och hamnade även i samma mattegrupp som några av dem (Snabbmatte, bästa av sex grupper som indelades efter resultat på prov :D ), och på italienskan är typ varenda polare där :D Lite väl snackigt kanske men det ska nog gå bra.

Mina lärare är också jättebra, och jag har jättemycket läxor.

Edit: Inspark på torsdag också. Första riktiga fyllan då med :rolleyes:

Redigerad av Tweak
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well...

Idag började vi med en Lokala Nätverk A (Cisco) lektion, som var jävligt seg.

Därefter hade vi kemi... där vi fick en behållare med sågspån, järnspån, salt och sand som vi skulle dela på och få fram ämnena var för sig i en egen behållare. Lite lurigt men vi lyckades bra.

Sen hade vi engelska, där vi fick gå och låna en bok som hette "Stonecold". Satt och degade i biblioteket och fördrev lite tid med ett par polare innan vi slutligen lånade boken och återvände till klassrummet.

Sen hade vi lunch, pasta och tomatsås, och efter lunchen hade vi en samhällslektion.

Och på Fredag är det inspark i Bollnäs. Har blivit hotad med att det ska bli slagsmål, men jag ska då lätt dit ändå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt. Läst det... länge?

--------------

Jag går i 9:an nu... jävligt segt, längtar bort från min skola, går tionde året där. -.-

Kommer troligtvis gå Naturprogrammet på gymnasiet. Någon som avråder mig?

Jag avråder dig inte, natur är respekt. Jag har läst italienska i typ.. två veckor. Mi chiamo Jakob :D

Eud: Slagsmål om vadå?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eud: Slagsmål om vadå?

Det undrade verkligen jag också. Men tydligen så var det väl någon som tagit illa upp utav något där, något som jag inte vet varför. Är nog mest troligt att det är något gammalt groll dom har med en polare till mig.

Men... ja, får väl se vad som händer. :D Jag vet inte ens vilka det är där så jag tänker då inte starta något alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det undrade verkligen jag också. Men tydligen så var det väl någon som tagit illa upp utav något där, något som jag inte vet varför. Är nog mest troligt att det är något gammalt groll dom har med en polare till mig.

Men... ja, får väl se vad som händer. :D Jag vet inte ens vilka det är där så jag tänker då inte starta något alls.

Lol, slagsmål är alltid lika löjligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var det jättetråkigt i skolan! :D

Eller, inte riktigt. Svenskan var ganska najs även fast jag inte fick något gjort på den. Satt vid laptopen och surfade och hade en flik med wikipedia på som jag drog fram såfort läraren var i närheten! :P

Tyskan däremot. Usch, jag trodde inte det gick att vara så dålig på ett språk. Får väl skylla mig själv då jag suttit och slöat alla tyskalektioner mellan 6an och 8an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har haft Samhällskunskap A idag. Hände inget mycket, min lärare muckade gräl för att jag sade att använda en båt som en liknelse för samhället var idiotiskt. Så jag lär väl skriva en bättre liknelse i framtiden.

Och eftersom våran hjärndöda lärare inte kan planera fick vi springa fram och tillbaka för att vi hade olika uppgifter, när vi kom tillbaka skulle vi gå iväg igen för vi hade en ny grupp uppgift. RavenE kan fortsätta om han vill så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började 10.30 med KLF (Mentorstid).

Den slutade ~10.50.

Håltimme fram till 12.00 då det var lunch. Chili con carne, trodde det skulle vara gott. Så fel jag hade. Well, åt lite och gick sedan på Statoil och köpte lite godis. Där satt typ.. halva klassen och åt. :P

13.00 var det dags för årets första samhällslektion. Det var.. ganska kul. Jag + Mordos + En text som är lätt att missuppfatta = Skratt.

Läraren är fin iaf. :)

Dagen slutade kl 15.30, och nu sitter jag här.

Och ja, Mordos skrev lite om våran lärares planering. :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Festade konstant hela förra veckan med förfester på skolan.

Denna veckan är det seriöst direkt. Har haft två föreläsningar idag på 2 respektive 4 timmar.

Får man fråga vad du läser?

Och Eudoros, går du i Edsbyn eller Bollnäs? Min lillebrorsa ska förresten också på insparken på fredag, gissar jag på.

- - - - -

Just nu har det lugnat ner sig i skolan lite, inte bara matte längre. Det känns bra, men det gäller nog att hänga med i takt med att intensiteten och svårighetsgraden ökar. På onsdag ska jag på Kalasmottagningen i Linköping, det blir nog skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Festade konstant hela förra veckan med förfester på skolan.

Denna veckan är det seriöst direkt. Har haft två föreläsningar idag på 2 respektive 4 timmar.

Samma här, konstant festande i 2 mottagningsveckor.

Idag drog vi igång seriöst med Kommunikation i Ingenjörsvetenskap, Matematisk Baskurs och Introduktion till Dataologi (Föreläsaren snackade UNIX i en halvtimme, känner mig som hemma :D)

Datateknik 300p på KTH btw :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Styrde kosan mot skolan för att infinna mig där vid 10.00, då får jag reda på att det endast var tjejerna som skulle infinna sig på engelsklektionen på morgonen, de skrattar mig rakt i ansiktet och jag går och spelar "achtung die kurve" med några liksinnade (således såna som inte kommer ihåg muntlig information).

Några kvartar senare var det dags för svenska, vi förbereder en liten pjäs där jag både spelar kärleksgud, någon risig lirare och en underjordsdrottning.

Vid lunchen begav jag mig och rätt så många i klassen till Jerusalem Kebab där jag inmundigade en kebabtallrik och läsk av sorten sprite. Sedan försökte vi att kryssa över några saker i listan vi har gjort över saker som måste göras i tvåan. Ett rykte går att en pojk i en annan skola släppte en snus direkt från munnen och sparkade den två meter direkt i en papperskorg. Vi lyckades ej.

Efter lunch hade vi trippeltimme i matematik där jag spenderade en stor del utav tiden att spela mario och trivia på miniräknaren då vi i stort sett fortfarande går igenom grundläggande saker från matematik B, trots att vi läser matematik C på endast en termin (100p!?).

Sedan var skoldagen officiellt slut, men jag följde med tjejerna som skrattade mig RAKT i ansiktet innan till hufvudstadens inre delar för att köpa en stor beställning smuggelvodka (till nollningen) av en kompis. Sedan åt vi glass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man fråga vad du läser?

Och Eudoros, går du i Edsbyn eller Bollnäs? Min lillebrorsa ska förresten också på insparken på fredag, gissar jag på.

Vad går din brorsa då? Gissar i Bollnäs, men vilket program?

Funderar på insparken. Men jag tror inte det. Är inte alls sugen just nu.

Har f.ö en asbra klass. Nuff said. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...