Jump to content

Bästa radiokanalen


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lätt VCPR från VC!

så j*vla ägande!

När han chaves (stavning?) kollegor snackar skit om honom!

I VCS får man ju förklaringen också.

Maurice Chavez gjorde Michelle gravid och struntade i henne. "Either marry me, or give me money to get it fixed! I'm not some cheap slut you can just use!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooooaah har inte lagt märke till den här tråden. Kanske tar upp den viktgaste punkten genom GTA-historien. MUSIKEN!

I GTA:III lyssnade jag alltid på K-Jah, tyckte DJ-snubben var alldeles fantastiskt och hade inte dub-musik funnits i spelet så vet inte jag om jag hade klarat av att kunna spela igenom hela skiten. Sen att man vet varenda ord han ska säga, varenda liten reklamsnutt och musiksnutt på dom fem låtarna av samma artist bevisar bara litegran hur mycket man älskade den kanalen. Det gick så långt att jag till och med köpte Scientist skiva med alla låtarna på CDON, älska helt enkelt. Sen älskade jag Flashback 98.6 med klassiska Scarfacelåtar till, fan vad underbart det var... Rush, rush for the yayo! eller Push it to the limit, BAM BAM haha alldeles fantastiskt. Sen självklart Double Clef FM, jävligt mycket mafia över det hela. Mmmmm.

I Vice City kunde man lyssna på allt. Fast det hela berodde ungefär på vart man befann sig på ön. V-Rock var precis som K-Jah i GTA:III, man kunde liksom allt i alla reklamer i det dom skulle säga. Älskade den kanalen. Men alla radiokanaler var lika bra egentligen. GTA-spelet absolut bästa soundtrack. Sen var ju Crockett's Theme med, otroligt iskallt.

I San Andreas lyssnade man också på allt. Den bästa blandningen av alla soundtracks! Allt från New Jack Swing till hip-hop till house till klassisk rock till country. Fan vad coolt det var egentligen. Det roliga var att man älskade allt också. K-Rose och Radio X var dominanta, restan var fortfarande minst lika bra men kom inte upp i lika hög standard. Men Voodoo Ray, Movin' on Up, Fools Gold, King Tubby Meets Rockers Uptown, Great Train Robbery med självaste BLACK UHURU och massa annat tungt skit. Fan vad grymt det var!

LCS hade liknande med III, när ganska flummigt och typiskt GTA-radio på ett ungefär. Hade sin guldkorn med tyvärr mycket man gärna hoppade över.

VCS var grymt det soundtracket också. Kanske lite för liknande med Vice City soundtrack och tyvärr inte lika starkt. Men jävla bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
7ogskk0uekt5.png

Emotion 98.3 :mf_doof:^_^:o

Ingen, och jag menar INGEN annan radiokanal slår emotion och dess soundtrack.

Foreigner - Waiting For A Girl Like You

Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight

Roxy Music - More Than This

Toto - Africa

Mr. Mister - Broken Wings

John Waite - Missing You

Jan Hammer - Crockett´s Theme

:wub:

Kan inte sägas bättre!

Fernando !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
7ogskk0uekt5.png

Emotion 98.3 :unsure::mellow::D

Ingen, och jag menar INGEN annan radiokanal slår emotion och dess soundtrack.

Foreigner - Waiting For A Girl Like You

Cutting Crew - I Just Died In Your Arms Tonight

Roxy Music - More Than This

Toto - Africa

Mr. Mister - Broken Wings

John Waite - Missing You

Jan Hammer - Crockett´s Theme

:P

Helt klart, bästa kanalen i hela serien imo! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 15 years later...

Bra bump!

Mina favoriter, flertalet SA, i min bok det mest välkurerade populärkulturella soundtracket någonsin:

K-Rose från GTA SA

Radio Los Santos från GTA SA

K-DST från GTA SA

SF UR från GTA SA (omvärderat den vid senare genomspelningar)

K-Jah från GTA III (enbart Scientist? Ja tack)

Emotion från GTA VC

Kvalitén i radiokanaler tappade rejält med GTA IV och i synnerhet GTA V. Finns enstaka låtar här och var, men ingen helgjuten kanal i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, okka skrev:

Bra bump!

Mina favoriter, flertalet SA, i min bok det mest välkurerade populärkulturella soundtracket någonsin:

K-Rose från GTA SA

Radio Los Santos från GTA SA

K-DST från GTA SA

SF UR från GTA SA (omvärderat den vid senare genomspelningar)

K-Jah från GTA III (enbart Scientist? Ja tack)

Emotion från GTA VC

Kvalitén i radiokanaler tappade rejält med GTA IV och i synnerhet GTA V. Finns enstaka låtar här och var, men ingen helgjuten kanal i mitt tycke.

Radio Los Santos undrar jag om jag någonsin lyssnat en hel låt på. Har alltid stängt av när den kommer igång i en bil. K-DST var helt okej och antagligen den bästa i spelet, men av alla spel tycker jag nog att SA har den svagaste musiken. LCS har inte något pangsoundtrack heller men åtminstone mer enhetliga kanaler. Flashback FM tyckte jag var riktigt bra och passade till den leksaksartade känsla som spelet hade, särskilt när man spelade på PSP som är en slags ultra-Gameboy.

Jag tyckte lite liknande om IV först men sen lärde jag mig att nästan alla kanaler är riktigt bra och enhetliga, så länge man är på humör för genren respektive kanal erbjuder.

Märkligt att du tyckte det var dåligt, jag tog dig för en The Journey-kille. Det är min favoritkanal i IV iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...