Jump to content

Vanilla coke


okka
 Share

Recommended Posts

Som ni säkert vet - om ni har hängt med någelunda - så slutade Vanilla coke att tillverkas för typ hundra miljarder år sedan här i Sverige eftersom att "folk" tyckte att det var äckligt. Efter denna nedläggning så har det blivit ett jäkla ståhej med namninsamlingar och diverse rädda vanilla coke-kampanjer. Vissa hade nämligen vett att förstå att det är den godaste läskedrycken någonsin! Mountain dew kommer på andraplats, fast glappet är stort...

Och som ni säkert vet - om ni har hängt med någelunda - så har det inte hänt ett skit, trots allt detta ståhej. "Folk" har förstås fortsatt att påstå att den är äcklig, medan de få som har vett att älska drycken har försökt göra sin röst hörd.

Men nu har det hänt - i Luleå! Och ja, det behöver en egen tråd, det ska inte vara ett litet bihang i Mountain dew-tråden. Vanilla coke är intaget till Kvantum i Luleå! Kvantums importhylla är ny fylld av dessa fina små drycker i 33cl-burkar!

Rekomenderat: gå till erat närmsta Kvantum och be dem importera! De kommer att tjäna mängder på det. Mängden glupska vanilla coke-nostalgiker blir bara fler och fler.

Discuss it: antingen fenomenet att det numera finns på Kvantum i Luleå av alla ställen eller helt enkelt Vanilla coke som dryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanilla Coke har funnits här ett tag nu.

Här i Sthlm finns även den gamla klassikern Cherry Cola, det ni.

Vad lycklig jag kan vara över att bo här där all läsk finns :mellow:.

Men jag är väldigt glad med dig Okka, kila iväg och hämta en Vanilla Coke nu så skålar vi.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är skönt att den är borta, hände några gånger att man tog fel. Inte så kul att slå ut skiten som inte går att dricka.

Huvud on the spik.

Värsta fanskap till dricka som någonsin existerat. HUVVA!

EDIT: Nästa gång jag är i Luleå ska jag faktiskt köpa en Vanilla Coke... för att se om det verkligen smakade så hemskt som jag minns. BTW, okka, hur mycket har du köpt?

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VANILLA COKE! So freakin' gott! :mellow:

Blev helt förstörd när den lämnade hyllorna.

Kvantum säger du. Räknas inte vanliga ICA då? Jag ska nog se till att fråga Pelle någon dag iaf. :cry:

Cherry Coke som några pratar om smakade jag en gång i England. Tasty! :>

Letade här hemma men hittade aldrig någon. Den smakade väldigt lika Dr. Pepper :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanilla Coke har funnits här ett tag nu.

Här i Sthlm finns även den gamla klassikern Cherry Cola, det ni.

Vad lycklig jag kan vara över att bo här där all läsk finns :mellow:.

Men jag är väldigt glad med dig Okka, kila iväg och hämta en Vanilla Coke nu så skålar vi.

Var kan man köpa Cherry cola nånstans?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...