Jump to content

Dumma saker man trodde när man var liten.


RavenE
 Share

Recommended Posts

Trodde du att saker och ting var på ett annat sätt än vad det verkligen är?

Trodde du till exempel att "mittmarkeringen i vägen var till för att man skulle rikta in mitten på bilen ovanför det vita strecket."

Eller att "lejon och Tigrar var samma art, Tigrar var honor och Lejon var hanar."

Båda exemplen är tagna från denna Flashback-tråd.

Själv trodde jag bland annat att alla människor tänkte på svenska, men pratade på sitt egna språk. :P

Så, tala ut. Vad trodde ni egentligen då ni vad barn? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag trodde, som jag sa i Låtsaskompis-tråden, att mina mjukisdjur vaknade till liv när jag somnade.

Jag kunde för mitt LIV inte förstå varför folk pratade andra språk än svenska. "Jag menar, det är ju det enda som låter vettigt?"

Att alla moln kom från reningsverkets skorsten.

Sen trodde jag också att pappa var en stor, stark hjälte som alltid skulle skydda mig från allt ont i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv trodde jag bland annat att alla människor tänkte på svenska, men pratade på sitt egna språk. :P

Haha! :)

---

Jag trodde att väldigt mörkhyade människor alla arbetade som sotare. :P

Jag trodde att barn blev till helt slumpmässigt beroende på hur snäll kvinnan i fråga var. Var man en arg kärring fick man inga barn.

Jag trodde att Danmark hette Damm-mark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man hade en matstrupe och en vätskestrupe, det förklarade "att sätta maten i fel strupe" väldigt fint för mig.

Det trodde jag fram tills i höstas, tills min vän förklarade hur det verkligen låg till :) .

Jag trodde att Svenska var det "riktiga" språket som alla hade pratat från början. Det lät som om alla kunde förstå det men inte prata det.. Eller nåt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att år 2000 skulle alla människor dö, för min kusin sa att det skulle komma utomjordingar och förinta oss då.

Jag trodde att år 2000 skulle alla elektriska saker sluta fungera, datorer skulle bara dö och tv-apparater skulle explodera.

Och även trodde jag att det fanns röda skalbaggar som var oförstörbara! OCH DET FICK JAG FRÅN DIG DIN SKIT! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...