Jump to content

Bild på din datorhörna!


Mark
 Share

Recommended Posts

Har också ett inbyggt ljudkort. Det är ju en pytteliten delay mellan keyboarden och laptopen men jag är så van vid det nu så jag märker inget. Har egentligen inte någon koll på sånt här men så här ser mina inställningar ut ( Länk ), du kan ju prova dem om du använder Fruityloops Studio.

Om det är ett delay/latency som är problemet så kan du kolla upp det på google "midi latency". Men om du menar att ljudet hackar när du har massa effekter och annat så är det buffer size som fixar det. // Källa http://www.youtube.com/watch?v=-W6NtCJIRqs

Det är mog snarare MIDI latency - tack för tipset, får kolla upp det! Kör Cubase SX3, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
404

AZZZUHHHH

Tillfälligt driftstopp

pici började få slut på disk-utrymme och håller nu på att få ny hårdvara installerad (mer minne, större hårddiskar). Att spegla över all gammal data samt byta diskar, sätta upp en ny offsite-backup och sedan återställa servern till serverhallen beräknas ta 3-4 dagar.

-Björn

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...