Jump to content

Bild på din datorhörna!


Mark
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Humm, är FTB en server?

Ja det stämmer, hade varit dumt att få dig att ladda ned FTB så lirar vi vanilla eller något. :D

Eller vad fan, jag läste fel.

FTB, Feed the Beast är ett modpack. Som du laddar hem från http://www.feed-the-beast.com när du startar det så kommer det att se ut precis som i Minecraft, fast med en massa moddar som är aktiva.

Sedan är det bara via Multiplayer att ansluta till vår server.

FTB är som tekkit fast med tillstånd av skaparna att använda deras moddar, så det kommer förhoppningsvis får bättre stöd och uppdatera snabbare än tekkit gör.

FTB påverkar inte ditt Minecraft-konto, eller din Minecraftklient på något vis, det enda den gör är att hämta lite filer från Minecraftmappen, så man slipper ladda ned dessa igen, och så loggar den in via Minecrafts kontoservrar för att verifiera användaren ungefär.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...

BUMP

Kan inte säga vad det beror på, men jag har alltid gillat den här tråden. Antar att många har gjort om sina hörnor sedan 2013 eller när det nu var ni lade upp en bild senast.

Såhär ser min hörna ut. Hade ett något bredare bord tills någon vecka sedan, så jag har varit tvungen att ha skrivbordet vridet 90 grader "medsols" tidigare.

Hörnan i sig är inte mycket för världen, men är sjukt nöjd nu.

På bilden ser ni fyra saker som jag aldrig kommer kunna vara utan igen:

1. Dubbelskärmar

2. Laserskrivare

3. Tangentbord med mekaniska brytare

4. En ordentlig datorstol. Köpte den här RH-stolen för 2000 kr begagnad och även fast det sved lite så har det absolut varit värt varenda krona. Jag (och många av er!) spenderar otroligt mycket tid vid skrivbordet och mitt råd är att aldrig mer snåla på sittkomforten. Nypris var för övrigt 12500 kr (!).

FutrTiS_1263258_0.jpg

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både min nuvarande och före detta flickvän har sagt att skrivbord är för ungdomar, inte vuxna. Det är fult och onödigt säger de. Nu är jag på väg att ge efter för påtryckningarna och avskaffa datorhörnan. Känns vemodigt men någonstans är det väl rätt väg att gå.

Har köpt en TV nu också och den får egentligen bara plats där skrivbordet står. Så i helgen kastar jag förmodligen ut skrivbordet och köper en tv-möbel. Hejdå datorhörnan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både min nuvarande och före detta flickvän har sagt att skrivbord är för ungdomar, inte vuxna. Det är fult och onödigt säger de. Nu är jag på väg att ge efter för påtryckningarna och avskaffa datorhörnan. Känns vemodigt men någonstans är det väl rätt väg att gå.

Har köpt en TV nu också och den får egentligen bara plats där skrivbordet står. Så i helgen kastar jag förmodligen ut skrivbordet och köper en tv-möbel. Hejdå datorhörnan...

Ungdomar.. pfft. Fult (mja) onödigt (nej, såvida du aldrig ska sitta där). Är dina töser måhända sådana som surfar på sina macbook air på hippa fik istället?

Visst, om det inte får plats. Men att gå med på det för dom säger det.. Grow some balls, liksom.confused_1181149_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungdomar.. pfft. Fult (mja) onödigt (nej, såvida du aldrig ska sitta där). Är dina töser måhända sådana som surfar på sina macbook air på hippa fik istället?

Visst, om det inte får plats. Men att gå med på det för dom säger det.. Grow some balls, liksom.confused_1181149_0.gif

Ja, jo på ett sätt har du ju rätt i det. Men jag känner också att det är diskrepans i tillfredsställelse just nu och ens självbild och mål i livet. Jag tycker det är väldigt tillfredsställande att vara en gamer och ha all bra utrustning, men jag ser hellre en framtid där jag inte håller på med sånt regelbundet. Så om desktop-pc:n åker in i garderoben är det ju ett steg i den riktningen.

Hur som helst står skrivbordet kvar. Kom på att det är dumt att köpa en tv-möbel eftersom jag ska köpa en lägenhet och flytta någon gång under året.

Lägger upp en bild på nuvarande set-upen om jag är hemma i dagsljus någon gång snart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trots avsaknad av dagsljus kommer en bild här.

post-1487-0-38631900-1422809096.jpg

Setupen innehåller en 2011 och en 2015 MacBook Pro, en desktop pc för spel, Samsung 7005 46" TV, Rotel RA-12 (förstärkare) + Sonus Faber Toy (högtalare) + Velodyne spl-800i (sub) som ljudanläggning. Inte snyggt som sagt, men jag är nöjd med prylarna!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...
  • 2 months later...
  • 4 years later...
3 timmar sedan, Kebab skrev:

min arbetsledare i kaoset. ^_^

Han jagar möss, ser du väl! ;)

Min datorhörna är lite rörig, jag har tre datorer och en DV-kamera där just nu. Så långt så väl, men det är så mycket annat plotter som ser illa ut så jag borde rensa upp där lite innan jag postar bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Jag uppdaterade min datorhörna i nya huset, och insåg att jag inte postat någonting sedan jag bodde hemma. Tänkte göra en räd och uppdatera hur datorhörnorna sett ut i min och sambons första lägenhet, vårt första hus och det nuvarande huset.

 

Såhär såg min hörna ut i lägenheten, jag hade bara en skärm från början. Den här är tagen cirka ett år efter att vi flyttade in, då jag precis utökat med en till skärm och var oerhört nöjd!

538066110_2017-03-0517_49_58.thumb.jpg.03d12bc39a0d20d1b2e04c1fdc6d8fa0.jpg

 

Sedan flyttade vi till hus, och då såg min hörna ut enligt nedan, bild två är efter jag skaffat fästen för att bli av med fötterna. På skärmarna.

IMG_20200507_180833.thumb.jpg.ea6a78f6ed8162682f331421af3add6f.jpgIMG_20200524_122219.thumb.jpg.c04759aa2d0863a22ea8d2b282830eee.jpg

 

Fortsättning i nästa inlägg! (Jag har nått maxgränsen storlek för bifogade filer.)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...