Jump to content

Vilken konsol tänker ni köpa spelet till?


xenon
 Share

...  

197 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

PC.

Vet inte. Är inget "konsoll-fan"... är en van PC-spelare. Men efter att ha sett den andra trailern så har jag börjat fundera. Vet ju inte om det kommer till PC eller inte. Känns ju inte så kul att köpa en konsoll och GTAIV om det kommer till PC senare. Så jag kanske väntar, kommer det inte till PC så köper jag kanske en 360. Men samtidigt har jag missat flera bra lir för att jag inte har haft en 360 (Saints Row, Gears of War bl.a). Samtidigt så vill jag ju ha PS3:an för blu-ray-spelaren. Vettefan hur jag gör, kanske gör som Vice. och väntar till efter jul och kollar hur mycket 360/PS3 har sjunkit då.

Null vote.

Det blev några "PC".

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 237
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan vad surt att man måste lira ett sämre GTAIV, bara för att man har ägt ett PlayStation tidigare. <_<

PS3 versionen kommer inte vara bättre på något sätt, snarare tvärtom.

Inge röst alls.

GTA ska liras till PC. Varför jo för att det går mkt snabbare sköna kontroller än att sitta med flera knappar och hålla reda på. Medans på ett tangentbord att man har alla knappar och kan dom. Än att sitta där med flera knappar och hålla reda på. Jag står för detta till 100%

Läser du det du skriver eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte skratta, men jag tvingar mig till det ändå för annars så skjuter jag mig i foten efter att ha läst kommentarerna, det har jag varken lust med och så gör det ont också. Respons version 1.0 tillägnat Johnny-boy däruppe.

Förlåt för att jag inte gjorde mig tydligare i mitt inlägg. Kan klargöra det nu. En gång PS - Alltid PS; syftar på att jag, som du sa däruppe "IMO", för jag har också egna åsikter, tycker att GTA alltid varit roligare på PS... måste nog vara kontrollen. PC-versionerna är också kul då man kan modifiera och ha sig. Xbox ÄR en jävligt bra konsol, men aldrig orkat GTA på den, mest på grund av kontrollen då knapparna sitter helt åt helvete och osymmetriskt. De har dock förbättrat det till 360 (tack gode Gud)... och ja, jag ÄR religiös, så jag får säga så, om du ytterliggare undrar så är jag en muslim. Iallafall... tillbaka till topic.

Jag har aldrig gillat det fjantiga krig mellan konsolerna, som du tydligen stödjer, blir det alltså att jag inte gillar dig, fast på långsikt... men ta det inte personligt, för jag tror innerst inne att du är en god gosse - (det är mest för konsolkriget) - sorry.

En sista sak. Tycker du inte att det är lite ignorant, och även "töntigt" som du också nämnde, att hävda att det inte kommer att finnas några som helst fördelar med PS3 versionen. Jag måste tyvärr gå och slå handen i väggen här intill... brb, edit kommer.

Edit: Tack så mycket... nu är hela handen blodig. Ja, vart var vi? Juste, eller nej, vill inte misshandla min andra hand också, så jag hoppar över det.

Om du nu tror det du hävdade om fördelar är sant så vet jag inte vad. Rockstar är på beta-stadiet i spelutvecklingsprocessen. Har du föresten läst intervjuer med officiella källor? Nej... det var det jag tänkte.

Det jag ville säga var att, innan du hävdar något så dumt som du gjorde... avstå, det är mycket enklare. Och för Gudsskull, lägg ner med att hypa andra konsoler. Hatar även inlägg där folk till slut trampar på sina egna tår, för det är ju som du sa: ” Är det inte spelet som är det viktiga?” Fortfarande, inget personligt, du verkar ju vara en god gosse innerst inne.

Tack för mig.

Redigerad av Ronin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hållit mig fast vid PS sedan PSone och planerar inte att bryta den cirkeln. Så mitt svar: Spelstationen nr 3

Edit: Tack så mycket... nu är hela handen blodig. Ja, vart var vi? Juste, eller nej, vill inte misshandla min andra hand också, så jag hoppar över det.

<_< Ägd han blev!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte skratta, men jag tvingar mig till det ändå för annars så skjuter jag mig i foten efter att ha läst kommentarerna, det har jag varken lust med och så gör det ont också. Respons version 1.0 tillägnat Johnny-boy däruppe.

Förlåt för att jag inte gjorde mig tydligare i mitt inlägg. Kan klargöra det nu. En gång PS - Alltid PS; syftar på att jag, som du sa däruppe "IMO", för jag har också egna åsikter, tycker att GTA alltid varit roligare på PS... måste nog vara kontrollen. PC-versionerna är också kul då man kan modifiera och ha sig. Xbox ÄR en jävligt bra konsol, men aldrig orkat GTA på den, mest på grund av kontrollen då knapparna sitter helt åt helvete och osymmetriskt. De har dock förbättrat det till 360 (tack gode Gud)... och ja, jag ÄR religiös, så jag får säga så, om du ytterliggare undrar så är jag en muslim. Iallafall... tillbaka till topic.

Jag har aldrig gillat det fjantiga krig mellan konsolerna, som du tydligen stödjer, blir det alltså att jag inte gillar dig, fast på långsikt... men ta det inte personligt, för jag tror innerst inne att du är en god gosse - (det är mest för konsolkriget) - sorry.

En sista sak. Tycker du inte att det är lite ignorant, och även "töntigt" som du också nämnde, att hävda att det inte kommer att finnas några som helst fördelar med PS3 versionen. Jag måste tyvärr gå och slå handen i väggen här intill... brb, edit kommer.

Edit: Tack så mycket... nu är hela handen blodig. Ja, vart var vi? Juste, eller nej, vill inte misshandla min andra hand också, så jag hoppar över det.

Om du nu tror det du hävdade om fördelar är sant så vet jag inte vad. Rockstar är på beta-stadiet i spelutvecklingsprocessen. Har du föresten läst intervjuer med officiella källor? Nej... det var det jag tänkte.

Det jag ville säga var att, innan du hävdar något så dumt som du gjorde... avstå, det är mycket enklare. Och för Gudsskull, lägg ner med att hypa andra konsoler. Hatar även inlägg där folk till slut trampar på sina egna tår, för det är ju som du sa: ” Är det inte spelet som är det viktiga?” Fortfarande, inget personligt, du verkar ju vara en god gosse innerst inne.

Tack för mig.

Jag köpte och spelade GTA3, Vice City och San Andreas till både PS2 och PC. PlayStation versionerna är och kommer utan tvekan inte vara överlägsna på något sätt. Jag tycker att det är töntigt att säga att PlayStation3 versionen kommer vara bättre, bara för att det är på PlayStation. Just nu ser 360 versionen bättre ut pga. det exklusiva DLC som kommer släppas, annars är det sak samma. Det är samma spel oavsett format.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte och spelade GTA3, Vice City och San Andreas till både PS2 och PC. PlayStation versionerna är och kommer utan tvekan inte vara överlägsna på något sätt. Jag tycker att det är töntigt att säga att PlayStation3 versionen kommer vara bättre, bara för att det är på PlayStation. Just nu ser 360 versionen bättre ut pga. det exklusiva DLC som kommer släppas, annars är det sak samma. Det är samma spel oavsett format.

Det är absolut inte samma spel! En stor del av spelupplevelsen är kontrollen man håller i. Enligt mig så är PS kontrollen överlägsen ett tangentbord, Xbox kontrollen, eller Wii kontrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är absolut inte samma spel! En stor del av spelupplevelsen är kontrollen man håller i. Enligt mig så är PS kontrollen överlägsen ett tangentbord, Xbox kontrollen, eller Wii kontrollen.

Vem har sagt att man måste spela med tangentbord mu på PC? Dessutom finns det tredjeparts utvecklade kontroller till både XBox och PlayStation som är väldigt annorlunda originalen om man inte gillar de.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Ronin men samtidigt inte. Jag menar, konsollkrig är fantastiskt roligt. Det har alla sina miljoner fördelar.

Det finns så sköna scenarion när GTA släpps ett halvår innan till PS2 och alla Xbox fanboys sitter där med näsan i vädret och fattar ingenting. Underbart kul. Sen är det ju så att Microsoft köpt in sig i GTA marknaden, man vill att sin konsoll ska ha sina fördelar, och då kan man inte göra något åt saken längre, Xbox måste då ha sina fördelar, tyvärr. Men jag tror fortfarande det är så att i GTA-tillverkarnas huvuden så är det fortfarande Playstation som gäller. Xbox var ju inte med när GTAI och II lanserades, då var det gamla goda tider som gällde, med Playstation och allt det där. Fantastiskt. Tråkiga är ju att Xbox nu köpt in sig, fått lanseringsdatum lika snabbt, och sina fördelar med extrapaket och sånt som JohnnyH87 menar. Tråkigt tycker jag, då stödjer ju folk en produkt utan några som helst känslor, en produkt som inte var där när det gällde, men som existerar nu, med tanke på deras pengar. Bajs.

PC ska man inte räkna med. Inte ens konsol, jag menar, hur kul är det då? Det är ingen tillfällighet att det lanseras senare till PC, det är ingen tillfällighet att R* släppt sina allra första spel gratis på sin egen hemsida. Folk laddar ju hem det i vilket som, och man tjänar ingenting på det. Ronin nämner även att man kan modifiera. Jaha? Vad fan ska man göra ett spel för dåra? Jävla skit alltihopa.

Vinneren i dramat är Playstation såklart. Maken till konsoll. Var där när det gällde, man tjänar pengar på den, och dom betalar sig inte in i marknaden. Ööööhhhöh. Glömde bort, man har helt klart bäst kontroller också. Heja heja.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Ronin men samtidigt inte. Jag menar, konsollkrig är fantastiskt roligt. Det har alla sina miljoner fördelar.

Det finns så sköna scenarion när GTA släpps ett halvår innan till PS2 och alla Xbox fanboys sitter där med näsan i vädret och fattar ingenting. Underbart kul. Sen är det ju så att Microsoft köpt in sig i GTA marknaden, man vill att sin konsoll ska ha sina fördelar, och då kan man inte göra något åt saken längre, Xbox måste då ha sina fördelar, tyvärr. Men jag tror fortfarande det är så att i GTA-tillverkarnas huvuden så är det fortfarande Playstation som gäller. Xbox var ju inte med när GTAI och II lanserades, då var det gamla goda tider som gällde, med Playstation och allt det där. Fantastiskt. Tråkiga är ju att Xbox nu köpt in sig, fått lanseringsdatum lika snabbt, och sina fördelar med extrapaket och sånt som JohnnyH87 menar. Tråkigt tycker jag, då stödjer ju folk en produkt utan några som helst känslor, en produkt som inte var där när det gällde, men som existerar nu, med tanke på deras pengar. Bajs.

PC ska man inte räkna med. Inte ens konsol, jag menar, hur kul är det då? Det är ingen tillfällighet att det lanseras senare till PC, det är ingen tillfällighet att R* släppt sina allra första spel gratis på sin egen hemsida. Folk laddar ju hem det i vilket som, och man tjänar ingenting på det. Ronin nämner även att man kan modifiera. Jaha? Vad fan ska man göra ett spel för dåra? Jävla skit alltihopa.

Vinneren i dramat är Playstation såklart. Maken till konsoll. Var där när det gällde, man tjänar pengar på den, och dom betalar sig inte in i marknaden. Heja heja.

Visst fan gjorde den det. varför tror du det kom till PlayStation2 först? För att de skrivit kontrakt med Sony! Du får det att låta som Microsoft inte förtjänar GTA alls, vilket gör hela ditt argument så snedvridet att det är omöjligt att ta det på allvar.

För övrigt kanske du minns att XBox och PC versionerna var bra mycket bättre än PS2 versionen? Men det är klart, du är ju Sony fanboy så logik har inget med dina argument att göra.

Och för övrigt är inte PlayStation kontrollen så överdrivet bra.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst fan gjorde den det. varför tror du det kom till PlayStation2 först? För att de skrivit kontrakt med Sony! Du får det att låta som Microsoft inte förtjänar GTA alls, vilket gör hela ditt argument så snedvridet att det är omöjligt att ta det på allvar.

För övrigt kanske du minns att XBox och PC versionerna var bra mycket bättre än PS2 versionen? Men det är klart, du är ju Sony fanboy så logik har inget med dina argument att göra.

Och för övrigt är inte PlayStation kontrollen så överdrivet bra.

Jag tror såhär. Anledningen till att man skrev kontrakt med Sony är, som sagt var, för att dom var där ibörjan. Tror på något vis att man fick en känsla då att, nej, det är den här konsollen som gäller. tycker det är bättre att få ett kontrakt och att man kan skriva på det, än att köpa till sig ett kontrakt. Vad är vitsen med det?

Bra mycket bättre? No way. Först är lika med bäst, så är det bara. Ska vi diskutera kontroll så tycker jag att vi inte behöva diskutera så mycket, PS2-konsollen är särklass bäst.

Vill förövrigt tillägga att den här diskussionen inte leder någon vart. Mina argument är snudd på pinsamma. Vill mest bara kolla om det finns någon idiot som håller med.

EDIT: Jag är seriös nu dessutom. agent47. Känner du att du har svårt för att stava så kan jag rekommendera att använda Microsoft Håller med till 100%! som rättar stavfel, har du förresten inte det, så ladda hem det. Vill du inte ladda hem det, så tycker jag du kan trycka på Log Out-knappen och gå på svenskalektioner. Varför säger jag det här? Jo, för att jag HATAR folk som inte orkar skriva rätt utan skriver saker som eller eller omg eller vafan som helst.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafaaaan, ni som tjafsar vilken konsol det är bäst att köra på, tänk lite.

Spelet blir lika bra oavsett vilken konsoll, om GTA IV fanns till Nintendo 64 så skulle det inte spela någon roll, spel som spel, det är inte konsollerna som gör spelet. Ni försöker tro att det är konsollerna som gör spelet.

Konsollen kan ha en viss del i hur skönt, hur roligt, hur bra det känns när man spelar, men spelet blir alltid det samma, det går inte att ändra på och det är det jag tror "JohnyH87" eller vad han nickar försöker bevisa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gånger ska man behöva skriva det. Hur fan orkar ni att klaga på andras stavning. Och jag skiter i vad ni säger iaf och jag har faktist ett problem med stavning och det skiter jag i vad ni säger om det. OCH JA jag försöker rätta till detta. <_<:)

Det har inget med stavning att göra, jag nämnde inte ens stavning. Däremot var det du skrev grymt ologiskt och ogenomtänkt. Du tycker Ps2/360 är dåligt, för det finns så många knappar att hålla reda på, samtidigt som du skriver att tangentbord är bättre, för det finns så många knappar som du kan. WTF? Det är väl inte svårare att lära sig vart knapparna på en gamepad sitter än att lära sig vart tangenterna på ett tangentbord sitter? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafaaaan, ni som tjafsar vilken konsol det är bäst att köra på, tänk lite.

Spelet blir lika bra oavsett vilken konsoll, om GTA IV fanns till Nintendo 64 så skulle det inte spela någon roll, spel som spel, det är inte konsollerna som gör spelet. Ni försöker tro att det är konsollerna som gör spelet.

Konsollen kan ha en viss del i hur skönt, hur roligt, hur bra det känns när man spelar, men spelet blir alltid det samma, det går inte att ändra på och det är det jag tror "JohnyH87" eller vad han nickar försöker bevisa.

Precis. För övrigt spelar det ingen som helst roll ifall Sony varit med från början eller inte, PlayStation versionerna är inte överlägsna på något sätt, inklusive kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ångest. Sorry för att jag tog i förut. Haha.

Nemen, seriöst nu. Playstation är bra. Xbox är bra. Xbox har Exklusiva DLC och jag tackar de för att de gav 50 miljoner för det... ger bara mer cash åt att förbättra spelet. Intervjuer har berättat att båda konsolerna kommer ha sina ups och sina downs. Därför kan inte endast PS3 eller endast Xbox360 vara bra i alla fält och mätningar.

Jag väljer PS3-versionen mest för kontrollen, är van med den. Det exklusiva DLC intresserar mig dock inte värst mycket... vet ej varför. Tror spelet kommer att vara fett långt utan DLC ändå. Jag tror även att Rockstar kommer vidareutveckla och släppa ut andra DLC till båda konsollerna och inte något exklusivt till någon (förutom de till Xbox nu i början).

Vill som sagt bara ha spelet, till PS3, spela och njuta. Det är bara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...