Jump to content

Nya Funktioner


Avgen_VC
 Share

Recommended Posts

har rockstar sagt något om att dom ska ha Digital Molecular Matter (DMM)

http://youtube.com/watch?v=VFtRbM6i0qY som fysikmotor till bilar och sånt.

Rockstar har väl inte sagt något om fysikmotorn till bilar glas och byggnader och sånt.

Den är ju i star wars och indiana jones så då dom borde dom väl använda den i gta iv ochså....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

har rockstar sagt något om att dom ska ha Digital Molecular Matter (DMM)

http://youtube.com/watch?v=VFtRbM6i0qY som fysikmotor till bilar och sånt.

Rockstar har väl inte sagt något om fysikmotorn till bilar glas och byggnader och sånt.

Den är ju i star wars och indiana jones så då dom borde dom väl använda den i gta iv ochså....

Nej, dom har inte sagt något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Detta är några saker som jag tycker:

Polisbil - Ambulans - Brandbil ska ha ngt olika sirenljud. Och att om man har sirenerna på ska man kunna tuta, mest för brandbilen tycker jag. En sak till är att man ska kunna ha saftblandarna på och stänga av sirenen. Alltså lite extrafunktioner till utryckningsfordonen.

Tycker även att man ska kunna vara en riktig polis, sjukvårdare och brandman. Man få uppdrag då och då när man kör runt och så åker man ut på uppdraget och hjälper folk som behöver det. Och inte samma sak hela tiden, en person står vid vägkanten och blöder utan någon kanske har ramlat och att man får hjälpa personen upp på benen igen - ni förstår.

Polisen kan patrullera och ser man något misstänkt så tar man in personen till polishuset.

Brandmannen kan man nog inte klaga på så mycket, mer än att han kanske skulle kunna hoppa ut och ta fram slangen eller hissa upp stegen och rädda personer i ett höghus.

Detta är lite vad jag tycker skulle förbättrats!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gta har aldrig varit ett felfritt spel, fullt förståligt med tanke på spelets enorma bredd och många funktioner, men *R måste alltid jobba för att göra spelet så verklighetstroligt som möjligt, här har jag samlat lite punkter på saker jag tycker är viktigt att ändra på/lägga till till GTAIV

Realism

Mer realism överhuvutaget. Det vill säga att polisen inte kliver ut ur bilen och skjuter ihjäl en människa och sedan går där ifrån. Att bilarna inte kör ner för stup/in i bergsväggar osv när man har sirrenerna påslagna på utryckingsfordonen. Även att människorna "tänker" mer, både när de kör bil och promenerar. Tillexempel inte kliver ut på järnvägsspåret, krockar med varandra helt utan anledning.

Och någonting som jag stör mig på fruuuktansvärt mycket i San andreas är motorvägarna. Jag hade sånna enorma förväntningar på motorvägarna i san andreas när man sätt alla bilder och så vidare. Det visade sig vare det absolut sämsta jag någonsin sätt. Bilarna rör sig väldigt fult, de byter fil hela tiden och kollar inte om det är något fordon bakom. De krockar som idioter med varandra osv. Nej ska R* göra en till motorväg så får de bannemig göra den bättre!

Bättre fysik! Inte kunna slå sönder lyktstoplarna med händerna, flytta flygplan osv.

Utryckingsfordon

Olika sirrener på uttryckingsfordon.

Poliskontroller (Kanske att poliserna kollar igenom bilar/tar alkoholtest osv)

Poliserna reagerar och jagar en om man kör för fort eller bryter mot någon trafikregel.

Brandbilarna borde man se mer av ute på vägarna, kanske riktiga bränder i hus osv.

Ambulanserna tycker jag fungerar rätt bra, men stör mig enormt på att de precis som polisbilarna kör som galningar! Hur stor chans är det tillexempel att se en ambulans komma på en gata i Sverige med sirrenerna på och krocka med nio bilar och köra ihjäl tre personer?

Fordon och offentliga transportmedel:

Fungerande spårvagn (har ingen som helst aning om dessa finns i Liberty city men vore häftigt)

Tunnelbanetåg som man både kan köra och åka med

Bussar som man kan åka med.

Stora passagerarflygplan och fler flygplansmodeller överhuvutaget.

Fler mopeder.

Skotrar! (ifall det blir ett landskapsområde och vinter. Kanske inte så troligt men det vore häftigt!)

Kunna åka taxi!

Fler taxibolag (så att inte alla taxibilar ser likadana ut)

Kunna modifiera motorcyklar

Uppdrag, karriär och pengar

Många fler uppdrag och mer genomtänkta.

Verkligare uppdrag, det vill säga alla uppdrag måste inte gå ut på att man ska döda 20-30 personer osv, hellre smartare uppdrag isf där det går mer ut på att tänka än att skjuta.

Precis som i GTA2, att man kan välja att göra uppdrag för vissa personer och se sin "status" hos olika gäng.

Jobba sig upp, börja med skituppdrag som att skjutsa folk, hämta saker åt uppdragsgivare osv och inte kunna klättra i rank lika fort som i tidigare spel.

Vore även coolt att kunna ta lagliga jobb.

Tycker även att uppdrag, både kriminella och taxi/plis/ambulans-uppdrag osv inte borde resultera i lika mycket pengar från början, man får gärna kämpa sig upp lite även ekonomiskt.

Funktioner:

Kunna bryta sig in i låsta bilar.

Gräva

Klättra i stegar

Plocka upp saker

Trycka på knappar/dra i spakar

Byggnader:

Kunna gå in i många fler byggnader!

Affärer, kiosker, banker osv

Människor:

Vanliga fotgängare:

Fler modeller!

Mer tätbefolkade områden!

Människor som har bråttom, pratar i mobiltelefoner går hand i hand osv.

Mer folk på restauranger, gym osv. Känns inte så verkligt att det är tre stycken personer inne på en snabbmatsrestaurang i USA.

Olika utseenden på restaurangpersonal, barberare, tatuerare osv.

Utryckingspersonal:

Flera olika modeller på poliser/ambulanspersonal och brandmän!

Kvinnor och inte bara män!

Tycker att poliserna är alldeles för korkade, både i bilarna och till fots. De måste bli smartare helt enkelt, tillexempel inte skjutsa ihjäl människor hur som helst, inte köra som idioter med polisbilarna utan använda sig utav lite trafikregler trots att sirrenerna är på. Kunna gripa folk? Istället för att bara döda dem och gå därifrån som ingenting har hänt.

Ambulanspersonal kan ta med människor på bår.

Vapen:

Pepparspray (standard på poliser)

Elpistoler

Övrigt

Sportevengemang! Tíllexempel basket/football/baseball osv, tänk dig att du är på en ishockeymatch och ska smyga dig upp till en logue och döda någon boss i smyg >_<

Årstider! vinter, sommar.

Bilarna börjar inte brinna utan slutar bara fungera!

Kunna råna folk på gatan.

Kan inte komma på något mer just nu men uppdaterar inlägget så fort jag får nya ideér :innocent: men det där är väl lite saker som jag hoppas dyker upp i GTAIV, och självklart kan man inte förvänta sig allting men ett par saker iaf :D, Och kom även ihåg att det här är är mina åsikter och alla tycker olika!

Redigerad av mankan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gta har aldrig varit ett felfritt spel, fullt förståligt med tanke på spelets enorma bredd och många funktioner, men *R måste alltid jobba för att göra spelet så verklighetstroligt som möjligt, här har jag samlat lite punkter på saker jag tycker är viktigt att ändra på/lägga till till GTAIV

Realism

Mer realism överhuvutaget. Det vill säga att polisen inte kliver ut ur bilen och skjuter ihjäl en människa och sedan går där ifrån. Att bilarna inte kör ner för stup/in i bergsväggar osv när man har sirrenerna påslagna på utryckingsfordonen. Även att människorna "tänker" mer, både när de kör bil och promenerar. Tillexempel inte kliver ut på järnvägsspåret, krockar med varandra helt utan anledning.

Och någonting som jag stör mig på fruuuktansvärt mycket i San andreas är motorvägarna. Jag hade sånna enorma förväntningar på motorvägarna i san andreas när man sätt alla bilder och så vidare. Det visade sig vare det absolut sämsta jag någonsin sätt. Bilarna rör sig väldigt fult, de byter fil hela tiden och kollar inte om det är något fordon bakom. De krockar som idioter med varandra osv. Nej ska R* göra en till motorväg så får de bannemig göra den bättre!

Bättre fysik! Inte kunna slå sönder lyktstoplarna med händerna, flytta flygplan osv.

Utryckingsfordon

Olika sirrener på uttryckingsfordon.

Poliskontroller (Kanske att poliserna kollar igenom bilar/tar alkoholtest osv)

Poliserna reagerar och jagar en om man kör för fort eller bryter mot någon trafikregel.

Brandbilarna borde man se mer av ute på vägarna, kanske riktiga bränder i hus osv.

Ambulanserna tycker jag fungerar rätt bra, men stör mig enormt på att de precis som polisbilarna kör som galningar! Hur stor chans är det tillexempel att se en ambulans komma på en gata i Sverige med sirrenerna på och krocka med nio bilar och köra ihjäl tre personer?

Fordon och offentliga transportmedel:

Fungerande spårvagn (har ingen som helst aning om dessa finns i Liberty city men vore häftigt)

Tunnelbanetåg som man både kan köra och åka med

Bussar som man kan åka med.

Stora passagerarflygplan och fler flygplansmodeller överhuvutaget.

Fler mopeder.

Skotrar! (ifall det blir ett landskapsområde och vinter. Kanske inte så troligt men det vore häftigt!)

Kunna åka taxi!

Fler taxibolag (så att inte alla taxibilar ser likadana ut)

Kunna modifiera motorcyklar

Uppdrag, karriär och pengar

Många fler uppdrag och mer genomtänkta.

Verkligare uppdrag, det vill säga alla uppdrag måste inte gå ut på att man ska döda 20-30 personer osv, hellre smartare uppdrag isf där det går mer ut på att tänka än att skjuta.

Precis som i GTA2, att man kan välja att göra uppdrag för vissa personer och se sin "status" hos olika gäng.

Jobba sig upp, börja med skituppdrag som att skjutsa folk, hämta saker åt uppdragsgivare osv och inte kunna klättra i rank lika fort som i tidigare spel.

Vore även coolt att kunna ta lagliga jobb.

Tycker även att uppdrag, både kriminella och taxi/plis/ambulans-uppdrag osv inte borde resultera i lika mycket pengar från början, man får gärna kämpa sig upp lite även ekonomiskt.

Funktioner:

Kunna bryta sig in i låsta bilar.

Gräva

Klättra i stegar

Plocka upp saker

Trycka på knappar/dra i spakar

Byggnader:

Kunna gå in i många fler byggnader!

Affärer, kiosker, banker osv

Människor:

Vanliga fotgängare:

Fler modeller!

Mer tätbefolkade områden!

Människor som har bråttom, pratar i mobiltelefoner går hand i hand osv.

Mer folk på restauranger, gym osv. Känns inte så verkligt att det är tre stycken personer inne på en snabbmatsrestaurang i USA.

Olika utseenden på restaurangpersonal, barberare, tatuerare osv.

Utryckingspersonal:

Flera olika modeller på poliser/ambulanspersonal och brandmän!

Kvinnor och inte bara män!

Tycker att poliserna är alldeles för korkade, både i bilarna och till fots. De måste bli smartare helt enkelt, tillexempel inte skjutsa ihjäl människor hur som helst, inte köra som idioter med polisbilarna utan använda sig utav lite trafikregler trots att sirrenerna är på. Kunna gripa folk? Istället för att bara döda dem och gå därifrån som ingenting har hänt.

Ambulanspersonal kan ta med människor på bår.

Vapen:

Pepparspray (standard på poliser)

Elpistoler

Övrigt

Sportevengemang! Tíllexempel basket/football/baseball osv, tänk dig att du är på en ishockeymatch och ska smyga dig upp till en logue och döda någon boss i smyg :(

Årstider! vinter, sommar.

Bilarna börjar inte brinna utan slutar bara fungera!

Kunna råna folk på gatan.

Kan inte komma på något mer just nu men uppdaterar inlägget så fort jag får nya ideér :confused: men det där är väl lite saker som jag hoppas dyker upp i GTAIV, och självklart kan man inte förvänta sig allting men ett par saker iaf :naughty:, Och kom även ihåg att det här är är mina åsikter och alla tycker olika!

Lite som jag tänkte och skrev det här med utryckningsfordonen, bara bra att fler tycker det också MEN något jag tycker är att man måste tanka bilen och inte kunna köra hur mycket man vill...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Detta är några saker som jag tycker:Polisbil - Ambulans - Brandbil ska ha ngt olika sirenljud. Och att om man har sirenerna på ska man kunna tuta, mest för brandbilen tycker jag. En sak till är att man ska kunna ha saftblandarna på och stänga av sirenen. Alltså lite extrafunktioner till utryckningsfordonen.Tycker även att man ska kunna vara en riktig polis, sjukvårdare och brandman. Man få uppdrag då och då när man kör runt och så åker man ut på uppdraget och hjälper folk som behöver det. Och inte samma sak hela tiden, en person står vid vägkanten och blöder utan någon kanske har ramlat och att man får hjälpa personen upp på benen igen - ni förstår.Polisen kan patrullera och ser man något misstänkt så tar man in personen till polishuset.Brandmannen kan man nog inte klaga på så mycket, mer än att han kanske skulle kunna hoppa ut och ta fram slangen eller hissa upp stegen och rädda personer i ett höghus.Detta är lite vad jag tycker skulle förbättrats!
Tillägger på min egna post:Polisen (även fbi), Ambulansen samt Brandbilen ska kunna sända backup.Om man kör med siren igång så ska inte bilarna köra in i vägkanten och ut i vägen igen eller at dem kör ner i havet.Det ska finnas unmarked police-car...
har dom inte bekräftat att det ska vara så?Har för mig att jag har läst nån stans att bilar inte sprängs eller börjar brinna hur mycket man en krockar med dom, istället så slutar dom fungera helt enkelt.
Så sumpigt isåfall.. Tar jag ett shotgun i verkligheten och skjuter mot tanklocket, så sprängs den ju.. Men den behöver inte börja brinna för att man skjuter sönder däcken och dörrarna..
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Allt på Mythbusters är inte sant.

Får du en gnista i påfyllningsröret kan bensinen garanterat ta eld och jag skulle tro att ett pistolskott kan framkalla en gnista om du skjuter mot en tank/bensinlock (även en stöt kan få det att börja brinna).

Har du en nästan tom tank kan den t om sprängas.

Isåfall ska det vara en sjuk gammal bil, typ en T-ford, när företag bygger bilar forskar dom massa om hur de ska göra för att explosion/brand-risken ska vara så liten som möjlig. en stöt räcker garanterat inte, isåfall skulle varenda jävla bil som åker på guppiga småvägar börja brinna? eller? däremot kan det ta eld av långvarig värme över 50 grader celsius tror jag det var. ett skott genom bensintanken börde ju iofs räcka för att det ska fatta eld, med tanke på friktionsvärme mellan skott och bränsle.

aja lessen att jag quotade en gammal post men jag var tvungen att skriva av mig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Isåfall ska det vara en sjuk gammal bil, typ en T-ford, när företag bygger bilar forskar dom massa om hur de ska göra för att explosion/brand-risken ska vara så liten som möjlig. en stöt räcker garanterat inte, isåfall skulle varenda jävla bil som åker på guppiga småvägar börja brinna? eller? däremot kan det ta eld av långvarig värme över 50 grader celsius tror jag det var. ett skott genom bensintanken börde ju iofs räcka för att det ska fatta eld, med tanke på friktionsvärme mellan skott och bränsle.

aja lessen att jag quotade en gammal post men jag var tvungen att skriva av mig :mf_doof:

Med stöt tror jag han menade statisk elektrisitet :wub:

Redigerad av XaaR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ att man ska kunna stoppa kniv/mindre vapen i strumpan eller i "hemliga fickor" i speciella kläder. Så om man åker fast hos polisen så blir man inte vapenlös.

Det vore ju ganska overkligt eftersom man på riktigt blir kroppsvisiterad och fråntagen sina vapen även fast man gömt dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...