KalleR

Tråden om tv-serier

2 329 inlägg i denna tråd

Skrivet (redigerad) · Rapportera

2017-05-16 at 17:17, Flaskan skrev:

Denna säsongen utav Better Call Saul är

🔥

🔥

🔥

Ja verkligen! Stör mig bara att det tog flera avsnitt innan jag mindes/tog reda på allt som hade hänt i de tidigare säsongerna.

Otroligt bra!

Redigerad av Kebab

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
15 timmar sedan, Kebab skrev:

Ja verkligen! Stör mig bara att det tog flera avsnitt innan jag mindes/tog reda på allt som hade hänt i de tidigare säsongerna.

Otroligt bra!

Jo, det är väl det som är nackdelen när man har ETT HELT ÅR mellan säsongerna. Tycker dock ändå man kom in i det rätt fort igen.

Jonathan Banks som spelar Mike är så jävla kung, hans ansiktsuttryck är säger så mycket att han inte behöver så mycket dialog.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
2017-05-26 at 15:37, Flaskan skrev:

Jo, det är väl det som är nackdelen när man har ETT HELT ÅR mellan säsongerna. Tycker dock ändå man kom in i det rätt fort igen.

Jonathan Banks som spelar Mike är så jävla kung, hans ansiktsuttryck är säger så mycket att han inte behöver så mycket dialog.

Håller med. Skådespelarinsatserna överlag är ju verkligen sjukt bra. 

-----------

Tolv år efter att jag, som så väldigt många andra svenskar, gav upp Firma ruffel och bygg efter pilotavsnittet har jag nu gett serien en andra chans. Hög underhållningsfaktor och lagom långa avsnitt för den typen av serie. 5/5, kan rekommenderas!

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Har tittat igenom alla tre säsongerna av BoJack Horseman på några veckor, efter att tidigare gett upp efter 3-4 avsnitt. Förvandlingen som sker över första säsongen är helt otrolig, så att kämpa sig igenom de första avsnitten är klart värt det.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
6/20/2017 at 16:11, gta_johan skrev:

Tänkte försöka glo mig igenom Silicon Valley, är det sevärt ? :)

De första 2 säsongerna är väldigt bra! Säsong 3 är inte dålig den heller men börjar ta serien i en lite annan riktning jag inte gillar lika mycket.

Nuvarande säsong (4)... Njae. Fortsätter det såhär tvivlar jag på att jag kommer fortsätta kolla länge till. Klart att avsnitten fortfarande är roliga, men trots att det händer en del i huvudpersonernas omgivning så står de själva fortfarande på samma ställe som de gjort ganska länge redan utan någon särskild utveckling.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Vad tyckte ni egentligen om senaste säsongen av Orange Is The New Black? Personligen tyckte jag den var ganska lökig. Det är sällan som det funkar att köra en hel säsong med bara ett par dagar som tidsram. Får mig att tänka på såpoperorna som gick på TV mitt på dagarna när man var liten där "samma" scen kunde fortlöpa över tre-fyra avsnitt.

Däremot gillade jag att Love på Netflix har den stilen, och att de till och med skojar om det i serien. "Va, har vi bara känt varandra i tre veckor?"

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
4 timmar sedan, Kebab skrev:

Vad tyckte ni egentligen om senaste säsongen av Orange Is The New Black? Personligen tyckte jag den var ganska lökig. Det är sällan som det funkar att köra en hel säsong med bara ett par dagar som tidsram. Får mig att tänka på såpoperorna som gick på TV mitt på dagarna när man var liten där "samma" scen kunde fortlöpa över tre-fyra avsnitt.

Däremot gillade jag att Love på Netflix har den stilen, och att de till och med skojar om det i serien. "Va, har vi bara känt varandra i tre veckor?"

Kände samma, säsongen gick inte alls i den riktning jag trodde och hoppades att den skulle göra.

Vi spurtade igenom säsongen, inte som tidigare då vi sträckkollat för att vi vill se vad som händer härnäst. Utan för att vi ville bli av med den så vi kunde fortsätta titta på Modern Family. :P

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Gäst
Du är inte inloggad och ditt inlägg kommer därför att registreras som ett gästinlägg. Logga in om du har ett konto.
Skriv inlägg...

×   Du har kopierat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor