Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jag behöver lite tips på tv-serier att kolla!

Jag har sett följande och har gillat alla:

The Big bang theory

How I meet your mother

GoT

Dexter

Walking dead

Gravity falls

Lost

Doctor who

Prison brak

warehouse 13

och säkert några till.

Jag har sett lite av men gillade inte:

Chuck (var dock ett tag sedan)

Breaking bad

Rekomendera mig saker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon här som har sett Silicon Valley? Annars kan jag rekomendera den serien, lite lik The Big Bang Theory men mycket bättre stuk och mera innehåll i Silicon valley. Första säsongen har bara åtta avsnitt, men en säsong tvä är på väg i varje fall! Serien blir bättre och bättre ju mera man kollar på den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du missat Fargo så är det också en superbra serie! Sista avsnittet sänds nästa vecka. Handlar lite om filmen Fargo, fast 10 år framåt i tiden och med andra karaktärer.

New Girl är också välidgt bra, lite likt How i met your mother fast bättre tycker jag allt, roligare i varje fall!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du missat Fargo så är det också en superbra serie! Sista avsnittet sänds nästa vecka. Handlar lite om filmen Fargo, fast 10 år framåt i tiden och med andra karaktärer.

New Girl är också välidgt bra, lite likt How i met your mother fast bättre tycker jag allt, roligare i varje fall!

Börjat kolla på New Girl också, den verkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

PSA: Säsong två av Orange Is the New Black kom ut idag! Det håller samma tempo och stuk som första säsongen mer eller mindre.

Såg klart säsong två för några dagar sen och jag kan ju säga att säsongen var väldigt seg i början och jag ogillade det först att dem inte enbart följde piper men senare så började man "komma in" i det hela mera och mera och det spelade mindre roll att det inte var just piper man följde.

Slutet var väldigt bra tyckte jag och jag vill se säsong tre nu direkt, helst.

Början var bra, det var roligt. Men jag tycker serien har mattats av lite. Har sett fram till början av tredje säsongen och det känns inte riktigt lika bra längre.

Jag har bara sett till S2 E~11 tror jag det här och jag gillar den fortfarande väldigt mycket, speciellt när man ser ett ströavsnitt bara då och då och inte kollar igenom alla 20 i streck. Förstår fortfarande inte vad som har hänt med Coach men det kommer väl senare antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg klart säsong två för några dagar sen och jag kan ju säga att säsongen var väldigt seg i början och jag ogillade det först att dem inte enbart följde piper men senare så började man "komma in" i det hela mera och mera och det spelade mindre roll att det inte var just piper man följde.

Slutet var väldigt bra tyckte jag och jag vill se säsong tre nu direkt, helst.

Jag har bara sett till S2 E~11 tror jag det här och jag gillar den fortfarande väldigt mycket, speciellt när man ser ett ströavsnitt bara då och då och inte kollar igenom alla 20 i streck. Förstår fortfarande inte vad som har hänt med Coach men det kommer väl senare antar jag..

Jag tyckte det var skönt att man inte följde Piper så intensivt, rätt trist och intetsägande karaktär. Tyckte den andra säsongen var bättre, att man fick lite mer bakgrund från alla andra fångar.

Han som spelade Coach fick en roll i en annan serie, så de fick slopa honom. Han ska göra/har gjort gästframträdanden i serien läste jag någon gång. Men jag antog att han försvann så hastigt att man inte ens hade tid att förklara det hela, så man valde bara att sätta in en ny karaktär och köra vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det var skönt att man inte följde Piper så intensivt, rätt trist och intetsägande karaktär. Tyckte den andra säsongen var bättre, att man fick lite mer bakgrund från alla andra fångar.

Jo, jag håller med. Jag gillade henne först jättemycket sen S1 men efter några avsnitt i s2 (Runt E05-08) så började jag gilla dem andra karaktärerna mera och mera. Kändes som dem hade mycket mera innehåll (Till exempel Vee eller Red) och det blev mera intressant att se vad Rosa till exempel hade gjort. Piper känns så fruktansvärt mesig och allmänt tråkig efter s2 tycker jag, tycker det är roligare att se hur det går för dem andra.

Han som spelade Coach fick en roll i en annan serie, så de fick slopa honom. Han ska göra/har gjort gästframträdanden i serien läste jag någon gång. Men jag antog att han försvann så hastigt att man inte ens hade tid att förklara det hela, så man valde bara att sätta in en ny karaktär och köra vidare.

Jo, jag har hört att han som spelar Coach fick en roll i en annan serie och han gör något gästframträdande i S3 tror jag det är, tycker dock dem hade kunnat göra det lite "snyggare" om jag säger så. Och att dem kunde presenterat Vincent lite bättre, speciellt med tanke på hur S1 slutar. Menmen, än så länge tycker jag serien är rätt okej, har tappat lite i sin rolighetsfaktor bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, han menade nog att det nu blir lång väntan för dig mellan alla säsonger.

Jepp. :P

Jag har fortfarande inte sett senaste säsongen. Jag har gottat mig och gradvis sett igenom de gamla avsnitten. Jag tar det verkligen chill och tittar med stora mellanrum. Cliffhangern i säsong 2 var så jävla intensiv och jag vet inte om mina nerver klarar av en till sådan med lång väntan därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Jag har börjat titta på Mad men lite så här i efterhand, och jag gillar serien verkligen. Den är kanske inte super-spännande eller så, men det är fortfarande väldigt bra, både drama och hur man får veta om hur sextio-talet fungerade lite grann. Är det någon annan här som har kikat på den?

Hell on wheels säsong fyra har också börjat nyligen, tycker den serien är sjukt bra!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...