Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
2017-05-16 at 17:17, Flaskan skrev:

Denna säsongen utav Better Call Saul är

🔥

🔥

🔥

Ja verkligen! Stör mig bara att det tog flera avsnitt innan jag mindes/tog reda på allt som hade hänt i de tidigare säsongerna.

Otroligt bra!

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Kebab skrev:

Ja verkligen! Stör mig bara att det tog flera avsnitt innan jag mindes/tog reda på allt som hade hänt i de tidigare säsongerna.

Otroligt bra!

Jo, det är väl det som är nackdelen när man har ETT HELT ÅR mellan säsongerna. Tycker dock ändå man kom in i det rätt fort igen.

Jonathan Banks som spelar Mike är så jävla kung, hans ansiktsuttryck är säger så mycket att han inte behöver så mycket dialog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2017-05-26 at 15:37, Flaskan skrev:

Jo, det är väl det som är nackdelen när man har ETT HELT ÅR mellan säsongerna. Tycker dock ändå man kom in i det rätt fort igen.

Jonathan Banks som spelar Mike är så jävla kung, hans ansiktsuttryck är säger så mycket att han inte behöver så mycket dialog.

Håller med. Skådespelarinsatserna överlag är ju verkligen sjukt bra. 

-----------

Tolv år efter att jag, som så väldigt många andra svenskar, gav upp Firma ruffel och bygg efter pilotavsnittet har jag nu gett serien en andra chans. Hög underhållningsfaktor och lagom långa avsnitt för den typen av serie. 5/5, kan rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
6/20/2017 at 16:11, gta_johan skrev:

Tänkte försöka glo mig igenom Silicon Valley, är det sevärt ? :)

De första 2 säsongerna är väldigt bra! Säsong 3 är inte dålig den heller men börjar ta serien i en lite annan riktning jag inte gillar lika mycket.

Nuvarande säsong (4)... Njae. Fortsätter det såhär tvivlar jag på att jag kommer fortsätta kolla länge till. Klart att avsnitten fortfarande är roliga, men trots att det händer en del i huvudpersonernas omgivning så står de själva fortfarande på samma ställe som de gjort ganska länge redan utan någon särskild utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Vad tyckte ni egentligen om senaste säsongen av Orange Is The New Black? Personligen tyckte jag den var ganska lökig. Det är sällan som det funkar att köra en hel säsong med bara ett par dagar som tidsram. Får mig att tänka på såpoperorna som gick på TV mitt på dagarna när man var liten där "samma" scen kunde fortlöpa över tre-fyra avsnitt.

Däremot gillade jag att Love på Netflix har den stilen, och att de till och med skojar om det i serien. "Va, har vi bara känt varandra i tre veckor?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Kebab skrev:

Vad tyckte ni egentligen om senaste säsongen av Orange Is The New Black? Personligen tyckte jag den var ganska lökig. Det är sällan som det funkar att köra en hel säsong med bara ett par dagar som tidsram. Får mig att tänka på såpoperorna som gick på TV mitt på dagarna när man var liten där "samma" scen kunde fortlöpa över tre-fyra avsnitt.

Däremot gillade jag att Love på Netflix har den stilen, och att de till och med skojar om det i serien. "Va, har vi bara känt varandra i tre veckor?"

Kände samma, säsongen gick inte alls i den riktning jag trodde och hoppades att den skulle göra.

Vi spurtade igenom säsongen, inte som tidigare då vi sträckkollat för att vi vill se vad som händer härnäst. Utan för att vi ville bli av med den så vi kunde fortsätta titta på Modern Family. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...
  • 4 months later...

Jag har sett alla avsnitt av Last Week Tonight med John Oliver det senaste året och fastän jag tycker att han är förbannat barnslig ibland ger det mig en stor insikt i amerikansk politik och en större förståelse för omvärlden. Jag vet inte om jag kan rekommendera serien egentligen, men det finns guldkorn både här och där som är värda att länkas till vid tillfälle. :)

Jag har sett hela Twin Peaks, både den gamla serien och den rebootade och filmen som kom däremellan. Jag vet inte om jag kan rekommendera detta heller. Filmen är väl värd att se om du sett hela första serien. Den nystartade serien kan ni skippa om ni inte är otroligt nyfikna på vad som hände med vissa karaktärer, men det går också att googla utan att förlora något nöje. Det var ganska segt på ett sätt som inte ens första serien var seg på, och det vill inte säga lite. Första serien, från 1900-talet, kan jag rekommendera. Dock är det lite som med Breaking Bad: visst går det att se hela men det stagnerar så småningom och vill man det så kan man bryta efter en viss tidpunkt. I Breaking Bad handlar det om Gustavo, medan det i Twin Peaks tidiga serie handlar om lösningen på mysteriet där det verkligen känns som att serien kunde sluta helt och hållet. Det vore ett naturligt avslut och ser man serien kan man inte undgå att förstå vilket tillfälle det är jag talar om. Därefter börjar det flumma ur ordentligt. Rebooten är bara helt vriden i huvudet och kan med fördel skippas. :confused:

Nu ser jag istället Kidding med Jim Carrey. Inte den muntraste serien, men med en hel del budskap om vad det egentligen innebär att må bra — och att må dåligt. Krydda med lite stunder av självinsikt så har du ett obekvämt men välgjort drama där vi ser Carrey i en roll vi inte sett honom i sedan Cable Guy eller Eternal Sunshine of the Spotless Mind. :)

Jag ska väl se Game of Thrones också när det kommer ut, men jag kan ärligt talat inte säga att jag uppskattat serien så mycket som hysterin kring det verkar ha krävt. Karaktärer dör till höger och vänster innan man ens hunnit börjat bry sig om dem. Nu hejar jag mest på Ariya och Tyrion, de enda karaktärerna man någonsin har tyckt har någon karaktär över huvud taget. Robb Stark kan gå och dra nåt gammalt över sig och den där Jon Snow har verkligen aldrig engagerat mig. Drakdrottningen, se där, jag har redan glömt vad hon heter, har alltid varit otroligt platt och hela hennes sida av historien — även geografiskt talat — har aldrig riktigt engagerat mig. Coolt med drakar, dock. Kanske att man hållit lite grann på han Lannister också. Se, hur engagerad jag är när jag inte ens minns namnet på två av fyra karaktärer och en av dem var jag tvungen att googla. De andra två brydde jag mig inte om. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...