Jump to content

2 episoder kostar 50 miljoner dollar


Cortez
 Share

Recommended Posts

Som vissa vet, och andra kommer att veta efter denna topic, så kommer GTA IV på XBox 360:n få 2 exklusiva episoder i 2008. Det verkar som Microsoft har köpt till sig dessa episoder för den fina summan 50 miljoner dollar.

Jag antar att det sparkar idén om att "det kommer till PS3:an senare..." ut genom fönstret.

Källa

Lainie Goldstein

The first 25 is for the first episodic content package that’s supposed to go out and that is in March of ’08. That’s why it moved into current because it’s in the next 12 months. The second 25 will be for the second episodic, the episode, and that will be later in fiscal ’08.

Det är så jag uppfattar det i alla fall. Skönt för Take-Two i alla fall, de som haft ekonomiska problem. Microsoft köpte inte upp dom, kanske en nyhet PS3-ägare borde vara glada över. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Det är så jag uppfattar det i alla fall. Skönt för Take-Two i alla fall, de som haft ekonomiska problem. Microsoft köpte inte upp dom, kanske en nyhet PS3-ägare borde vara glada över. :wub:

Självklart :)

men borde det inte finnas en chans typ att Sony köper det oxå? inte så störst möjligt.. men chansen finns väl?

Det skulle vara om de köpte 50% av det som Microsoft köpte av T2...

Eller nåt...

I alla fall, om det inte kommer till PS3 så bryr jag mig inte så mycket, det är inget som har tilltalat mig så mycket, trots att jag ska ha en PS3.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betyder det att jag köper Xbox 360 I stället? :wub:

Hur ser kontrollerna ut på dem? Oroar mig för det. PS-kontroller is teh shit!

Ser ut och ser ut..

Huvudsaken är väl att kontrollen är skön. Har kört 360 en gång och jag upplevde att kontrollen var skön och hade bra grepp. Bättre än PS, i alla fall enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

här e något jag läste på gtaforums.com tror inte att det e sant men det skulle vara kul om det var sant:(.

K i got this off the gamespot forums.....the first one is from a guy who received a magazine called "Xbox Turkey Magazine" and the second one is from a website...Lock it if you must but i'm not saying this is official

Xbox Turkey Magazine

1) When you move, there is a slight vibration with every footstep when you run

2) The HUD has been removed- no health or armour indicators, it is all visual- and if you have armour, you actually have a bulletproof vest which visually deteriates

3) Flamethrower and rocket launcher are still in the game

4) Explosions are larger than ever, and there is a mission in the game based on creating an awesome chain reaction of car explosions- apparently this looks awesome

4) Cars dont explode unless you blow them up- ie they wont explode if you just keep crashing or hitting them- you have to rocket launch into them

5) Niko doesnt get tired- you can run forever, it just wont be as fast as previously.

6) more RPG elements, ie - for a mission, you must catch the train at 7pm, and if you dont, you dont get to do that particular mission (they just gave this as an example, the scenario isnt confirmed in the game yet)

7) Gore is back and better, bullet wounds show, blood appears where you shoot people, they limp if you shoot them in the leg, and hold their arm if you shoot their arm. Apparently when you run someone over it is disturbing (but they gave no more detail)

No eating, girlfriends, keeping fit- but your skills do improve over time (driving etc)

9) Secret vehicle and "plenty of goodies" at 100% completion- no more details given (either not revealed or simply not known yet)

10) Land size is bigger than the 3 cities (not country) in SA put together

11) graphics are better than Saints Row- draw distance is literally as far as you can see

12) new trailer will be on the internet 28th of June

Other Thing

1. There will not be snow.

2. You will be able to explore some sewer areas.

3. The "Patriot" has been removed.

4. Some of the small details in the game include "lizards and some insects".

5. More stars will be in the sky, making it look like a realistic night sky. The dominant stars will form the R* logo, like in previous games.

6. Throwing knives will be one of the many new weapons.

7. Every fire escape can be used.

8. Water can be seen running down gutters when it is raining.

9. You can see the month, day and year.

10. There will be a zoo, but you will not be able to interact with the animals.

11. You will be able to create your own graffiti in a creation system similar to the one in Jet Set Radio Future.

12. You will run into SEVERAL characters from past games.

13. The amount of weapons you can hold at once will be much more limited and realistic (I am kind of mad about this one).

14. When the trigger of a sniper rifle is pulled, the camera will follow the bullet like in Max Payne.

15. There will be several different skins for regular policeman.

Links

My Webpage

My Webpage

I just learned somebody posted the turkish mag...info on the updated news section the same time i did

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut och ser ut..

Huvudsaken är väl att kontrollen är skön. Har kört 360 en gång och jag upplevde att kontrollen var skön och hade bra grepp. Bättre än PS, i alla fall enligt mig.

Asså.. ja har lirat på 360 lika mkt som på ps3 skulle jag tro! och jag e faktiskt "hardcore" playstation fan, men 360kontrollen är sååå mkt skönare om jag ska va ärlig! plus att designen är ju mkt snyggare!

tyckte det va extremt synd att dom inte släppte bannan kontrollen till ps3an! den såg najs ut ju! :wub:

och sen denna infon som ja läste här oxå.. hoppas fan att mkt av det är sant! särskilt det med typ skyddsvästen, och skottskador, och hur dom/man reagear om man blir skjuten i t.ex arm eller ben!! :D eller att om man kör på någon så ska det vara "disturbing" :) Lööööve iiiit :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Turkinfon (jaja) här ovan ska vara falsk då tidningen enligt uppgift inte ens existerar.

För mig hade materialet gärna fått komma till båda konsolerna även om jag bara äger en Xbox 360. Men det är väldigt naivt att tro att Sony kommer att kunna skaffa materialet också. Först och främst har de antagligen inte riktigt samma möjligheter att slänga iväg femtio miljoner dollar så där bara, men sedan tror jag inte att Microsoft betalar femtio miljoner dollar för något som inte är helt och hållet exklusivt.

Jag hoppas på att en av delarna är Vice City dit man kan ta sig med flygplan (inte flyga själv dock) då det hade varit lite ologiskt om det låg femton kilometer från Liberty City som dessutom ser ut att ha höst. Vill gärna träffa en 50-60 år gammal Tommy Vercetti, han är ju fortfarande min favoritkaraktär även om Niko ser ut att ha bra möjligheter att bli det då hans histora onekligen verkar vara djupare.

vadå turkinfon jävla rasist jage turk..

men jag tror inte att delarna kommer vara vice city eller san andreas jag tror att det kommer att vara två helt nya ställen som aldrig har varit med i gta tex nikos hemland kanske sen tror jag att det kommer vara några extra uppdrag kanske man får spela niko innan han flydde till liberty city eller roman.

Som ett stories så man får veta ännu mer om hans bakrund sen så tror jag inte man får se någon karaktär från dom gammla gta spelen eftersom det skulle bli för konstigt att se dom med enxt gen grafik jag kan inte tänka mig tommy vercetti cj eller claude eller någon annan med next gen grafik....

Men är natural emotion euphoria asså fysikmotorn ä det fysikmotor för bilar och bilkrockar, skottskador, sår i ansiktet när man slåss och när man slår sönder fönster och allt möjligt eller är det bara för karaktärer?

Redigerad av teoman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...