Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Blizzard. Kvalité. Hand in hand. Du vet att det kommer vara värt det.

Det fungerar inte riktigt att säga att tid och kvalité går hand i hand. Kolla bara på Stalker som var sjukt lovande innan det släpptes men dom tog för lång tid på sig och tiden rann ur sanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det fungerar inte riktigt att säga att tid och kvalité går hand i hand. Kolla bara på Stalker som var sjukt lovande innan det släpptes men dom tog för lång tid på sig och tiden rann ur sanden.

Han sa inte tid och kvalitet, han sa BLIZZARD och kvalitet. Blizzards spel rinner inte ut i sanden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BLIZZARD och tid hänger ihop. Du tycker väl inte att dem är snabba på att tillverka spel? Dem tar sin tid.

Nej, Blizzard är kända för att släppa gudomliga spel som håller hur länge som helst och som har kvalité som inga andra spel.

Vill man ha skit som är gjort snabbt så skaffar man sig Sims med ett par expansioner, för man hinner inte utforska den senaste expansionen innan den andra redan finns på hyllan.

Med Blizzard får man vänta, men den som väntar på något gott...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
Bump.

För er som inte sett ännu, lite nya bilder:

http://nukem.se/pc/nya-diablo-3-bilder-ar-blodiga/

Känns som att Blizzard börjar närma sig den lite mer mörka stämningen från Diablo 2 nu.

Mmyes, trevligt, trevligt. :unsure:

Det blir förhandsbokning på det där förbannade spelet. :doh:

Jag längtar så man kan dö efter det, det blir det första spelet sedan 2006 som jag faktiskt köper till PC: :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet ser faktiskt... Rätt fult ut. :o

Vad tycker du är fult, den lite "mjukare" grafikstilen? Tycker den passar perfekt till Diablo 3.

------

För de som inte sett Q&A osv. från Blizzcon så finns det på youtube, värt att se om man är intresserad utav spelet.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker du är fult, den lite "mjukare" grafikstilen? Tycker den passar perfekt till Diablo 3.

------

För de som inte sett Q&A osv. från Blizzcon så finns det på youtube, värt att se om man är intresserad utav spelet.

Känns inte som att grafiken är mycket bättre än Titan Quest som släpptes 2006.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns inte som att grafiken är mycket bättre än Titan Quest som släpptes 2006.

Men hur mycket tycker du att man ska fokusera på grafiken i ett hack 'n' slash spel? Personligen tycker jag att både grafiken och animationerna i Diablo 3 ser riktigt bra ut, och grafiken är "mjuk" och är inte jobbig att titta på för ögonen, något som gör mycket när det handlar om ett hack 'n' slash spel där du ofta blir matad med en hord av fiender.

Att ta upp argumentet "gameplay över grafik" fungerar väl knappast, men tycker att grafiken ligger på en hög nivå, även fast man kunde slänga in massa saker som skulle göra den bättre, dock är jag rädd att det skulle förstöra en del utav spelupplevelsen. Diablo-serien har alltid varit simpel, och det är så den ska vara.

EDIT:

Som jämförelse lägger jag upp två videor som båda kan ses i HD, så kan folk jämföra själva, det är som du säger inte något jättehopp i grafikväg, men D3 ser fortfarande extremt bra ut.

http://www.youtube.com/watch?v=fHKoreRk1Aw

http://www.youtube.com/watch?v=31VpcWV2R9E

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet ser faktiskt... Rätt fult ut. :ermm:

HUR VÅGAR DU!!! :o:):D:P:angry::angry::angry:

Skämt åsido, precis som JSHC säger så spelar inte grafiken så stor roll när det kommer till så underbart bra spel som Diablo, (Hoppas jag) utan det är spelupplevelsen och storyn det handlar om.

Jag skulle våga gå så långt som att säga att Diablo III skulle få vara i samma grafikstil som tvåan, bara den nya storyn, de nya karaktärerna och spelkänslan fortfarande är lika episk som det var i tidigare spel. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså vilket spel, att spela det här 4 pers kommer ju fan bli galet. Snacka om att man får bunkra upp ett marathon med nära och kära när det här kommer.

Angående grafiken så... Jo, det här är väl fan snyggt?! Sjukt snyggt till och med. Men samtidigt som det är det så är det ju samtidigt inget tekniskt mästerverk. Men det är ju Blizzard också. De har väl aldrig fokuserat på att göra ett så snyggt spel som möjligt, utan att anpassa grafiken till spelstilen. D3:s grafik passar verkligen. Det är nog det enda spelet Blizzard har där fokus aldrig varit på att skapa karikatyrer, som i Warcraft-spelen utan väldigt realistiska karaktärer och miljöer, och med D3 levererar de verkligen. Miljöer med vädereffekterna, spells och allt annat krafs ser riktigt bra ut, och karaktärer och animationer likaså! Längta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...